Problem med pop-up vinduer
Fra : Ian Matheson

Dato : 23-01-03 12:24

Pc med win2k, explorer 6, norton antivirus og EMS freesurfer.

Den er begyndt at starte nye vinduer, den første med "kill pop-ups", senere
kommer der i nye vinduer bogtilbud, ebay og alt muligt. Som regel kommer der
et nyt vindue, når man lukker et andet, i alt som regel 8 stykker.

Den er virusfri, jeg har kigget i reg-basen under "run", der er alt som det
skal være. Hvor skal jeg lede ?

Ian

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 23-01-03 13:08

> [...]
>et nyt vindue, når man lukker et andet, i alt som regel 8 stykker.
>
>Den er virusfri, jeg har kigget i reg-basen under "run", der er alt som det
[...]

Prøv med Ad-aware.... www.lavasoftusa.com ...

/Henrik

Fra : Heinz

Dato : 23-01-03 13:28

"Henrik Koksby Hansen" <henrik@k0ksby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Prøv med Ad-aware.... www.lavasoftusa.com ...
>

> /Henrik

Den er desværre ikke god nok, den finder ikke alt.
Spybot er meget bedre, den hitter simpelhen ALT.
Den hitter også trojanere og den slags utøj.
Kan hentes ned fra http://spybot.eon.net.au/

Heinz

Fra : Alex Holst

Dato : 23-01-03 16:12

Heinz <tomatoking@thebottle.com> wrote:
> Spybot er meget bedre, den hitter simpelhen ALT.
> Den hitter også trojanere og den slags utøj.
> Kan hentes ned fra http://spybot.eon.net.au/

Jeg forstaar ikke besaettelsen af denne slags programmer, saa jeg
installerede Spybot i haab om at blive klogere. Det blev jeg ikke. Hvad
goer Spybot for dig? Hvis du har software paa din computer som du ikke
stoler paa, kan du heller ikke stole paa at Spybot finder det.

Man burde lave et polymorphic library som stiller et API til raadighed
der kan underminere personlige firewalls, anti-virus software og
spy-removers: disableFirewall(), disableAV() og disableSR().

"Buu-huu, jeg kom til at doubleclicke paa en tilfaeldig attachment
praecist som jeg plejer, og nu virker hverken min firewall eller AV
produkt. Jeg troede jeg var beskyttet. *tude* ... "

Fra : Lars Raaby

Dato : 23-01-03 17:31

Alex Holst skrev bl.a.:

> [...]
> jeg ikke. Hvad goer Spybot for dig? Hvis du har software paa
> din computer som du ikke stoler paa, kan du heller ikke stole

Jeg syntes nu det er et godt program. Og så findes den på Dansk.

Lars Raaby

Don´t feed the TROLL

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 23-01-03 17:38

Lars Raaby wrote:
> Jeg syntes nu det er et godt program. Og så findes den på Dansk.

På deres start side, bliver "How do I start fighting spyware?" svaret
med "The page you have requested (knowledgebase/getstarted) doesn't
exist in the language you tried (English) or in english."

:)

Ved du om det tager hånd om ADS?

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Kunst? http://www.firewallmonkeys.com/songs/

Fra : Alex Holst

Dato : 23-01-03 17:56

Lars Raaby <No_Antivirus@raaby.dk> wrote:

> Jeg syntes nu det er et godt program. Og så findes den på Dansk.

Det minder mig om, at jeg har en bro til salg! Se i den relevante
dk.marked (eller hvad de nu hedder) gruppe for mere information.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 23-01-03 17:35

Alex Holst wrote:
> [...]
> goer Spybot for dig? Hvis du har software paa din computer som du ikke
> stoler paa, kan du heller ikke stole paa at Spybot finder det.

Meget relevant kan fx. være om man på windows nt/2000/xp med spybot kan
finde filer der gemt i NTFS's ADS?

Førende virus producenter kan fx ikke finde dette.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 23-01-03 17:35

Alex Holst wrote:

> [...]
> praecist som jeg plejer, og nu virker hverken min firewall eller AV
> produkt. Jeg troede jeg var beskyttet. *tude* ... "

Det er den sjoveste posting jeg har læst i dag.
Nu er jeg i godt humør igen. Tak Alex.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Gandalf

Dato : 24-01-03 00:49

"Alex Holst" <a@mongers.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> goer Spybot for dig? Hvis du har software paa din computer som du ikke
> stoler paa, kan du heller ikke stole paa at Spybot finder det.

Tjaa... en af de ting du får i Spybot, er en ganske glimrende host-file, der
efter instalering fjerner langt hovedparten af diverse pop-ups m.v.
Nu har du måske ikke brug for denne funktion, men det var faktisk præcist
dette tråden startede med at efterlyse !!!!
Tuderiet kan du passende gemme til en anden lejlighed.

---

Fra : Alex Holst

Dato : 24-01-03 05:47

Gandalf <hans_erik@hotmail.com> wrote:
> Tjaa... en af de ting du får i Spybot, er en ganske glimrende host-file, der
> efter instalering fjerner langt hovedparten af diverse pop-ups m.v.

Der er meget faa websites der har lov til at aabne (unrequested) vinduer
via javascript paa min maskine, saa det er ikke et problem.

Fra : Anders Lund

Dato : 24-01-03 15:37

Alex Holst wrote:

> Der er meget faa websites der har lov til at aabne (unrequested)
> vinduer via javascript paa min maskine, saa det er ikke et problem.

Men nu har vi jo ikke alle din computer, så derfor må vi benytte nogle andre
metoder.

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Heinz

Dato : 24-01-03 14:31

> [...]
> goer Spybot for dig? Hvis du har software paa din computer som du ikke
> stoler paa, kan du heller ikke stole paa at Spybot finder det.

Man kan bla spare mange penge.
Idag er det meget in at man kan få 2 typer af samme program:
1 gratis hvor spyware medfølger, og en pay version hvor spywaren ikke
er med. Divx Pro 5 er et glimrende eksempel på dette.
Man kan blot downloade free versionen med spywaren, indstalere
det, køre Spybot og fjerne spywaren.
Vupti man har sparet 30$

Heinz

Fra : Christian Andersen

Dato : 24-01-03 14:40

Heinz wrote:

> Man kan blot downloade free versionen med spywaren, indstalere
> det, køre Spybot og fjerne spywaren.
> Vupti man har sparet 30$

Wow. Stjæler du også i supermarkedet?

FUT: dk.snak.mudderkastning

--
..signature

Fra : Kasper Dupont

Dato : 23-01-03 14:23

Ian Matheson wrote:

> [...]
> kommer der i nye vinduer bogtilbud, ebay og alt muligt. Som regel kommer der
> et nyt vindue, når man lukker et andet, i alt som regel 8 stykker.

Jeg har hørt, at den nyeste mozilla skulle være fantastisk
god til at undgå den slags.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 23-01-03 20:13

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> writes:

> Jeg har hørt, at den nyeste mozilla skulle være fantastisk
> god til at undgå den slags.

Jep, man kan deaktivere de irriterende JS-ting, og beholde "de mest
nødvendige", lækkert når der skal surfes porno... Har jeg hørt.

--
   Mvh Christoffer Olsen

*** Thank you, mr. president:
*** http://tiddytwister.nitro.dk/bushie.jpg