Programfejl
Fra : Tim Sørensen

Dato : 23-01-03 11:37

Mit program fungerer perfekt i de fleste Windows, undtagn XP.
Her når man kun lige at få et glimt af formen før den forsvinder igen.

Der kommer ingen fejlmeddelelse.

Hordan/Hvad kan det være?

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Carsten Suurland

Dato : 23-01-03 11:55

Har du tjekket din TaskManager for at se om programmet evt. ligger i
baggrundet?
Andender du API ifm. opstart af programmet?
Hvordan er din fejlhåndtering?

/Carsten Suurland

Fra : Tim Sørensen

Dato : 23-01-03 13:22

"Carsten Suurland" <removethiscarsten@suurland.dk> wrote
> Har du tjekket din TaskManager for at se om programmet evt. ligger i
> baggrundet?

Jeps - Programmet er helt lukket.

> Andender du API ifm. opstart af programmet?

Ja - men der er ikke kommet nyt til siden sidste version, hvor alting
fungerede 100%

> Hvordan er din fejlhåndtering?

Hvis der skulle komme en egentlig fejl, ville jeg se en MsgBox med
Err.Descriptin & Err.Number
Men intet sker ud over at programmet bare bliver slået ihjel.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Carsten Suurland

Dato : 23-01-03 13:32

Hej Tim

I sådan en situation bliver du nok nødt til at skrive i en log-fil af en
art, og så se hvor langt dit program det kommer.

Med mindre du måske har mulighed for at debugge på en XP'er?

/Carsten

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 23-01-03 13:58

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Mit program fungerer perfekt i de fleste Windows, undtagn XP.
> Her når man kun lige at få et glimt af formen før den forsvinder igen.
>
> Der kommer ingen fejlmeddelelse.
>
> Hordan/Hvad kan det være?

Parallel-oplevelse - ikke til forklaring, men hvem ved, måske kan
oplysningerne bruges:

Jeg har en app, som opfører sig nogenlunde ligesådan på Win 2000 Server. Den
kan startes én gang, men ved efterfølgende starter, dør den.

Taskmanager siger, at den er helt lukket efter første start.

Ved 2. start dukker den op i Taskmanager som 'Running'. Efter et stykke tid
skifter den til Svarer ikke og derefter forsvinder den.

Kun genstart af serveren kan redde det. Andre programmer kan godt startes.

Jeg har også fejlhåndtering i åbningsrutinerne, men ingen af dem kommer til
udførelse. På udviklingsmaskinen, som også er Windows 2000, ikke Server, men
Pro, er der ingen problemer. Server er UK, Pro er DK, men det burde jo ikke
gøre nogen forskel.

Min mistanke retter sig mod en 3.parts FTP-kontrol (OCX), men der er ingen
fældende beviser...

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 23-01-03 22:21

Tim Sørensen skrev:
> Mit program fungerer perfekt i de fleste Windows, undtagn XP.
> Her når man kun lige at få et glimt af formen før den forsvinder
igen.

Prøv at gå i Project, Properties, Compile og sæt til "Compile to
P-Code".

Jeg har mere end én gang tidligere set VB5/6-programmer, som ikke
ville virke, før dette blev sat op.
Fænomenet kan (af undertegnede) kun forklares ved at der må være en
bug i VB's compiler og/eller runtime-system.

-------
Tomas

Fra : Tim Sørensen

Dato : 23-01-03 22:58

"Tomas Christiansen" <toc-nospam-01@blikroer.dk> wrote
> Prøv at gå i Project, Properties, Compile og sæt til "Compile to
> P-Code".

Det vil jeg prøve!

--
Mvh.... Tim Sørensen