"Bizar" sex ulovligt i USA?
Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 23-01-03 02:44

Er det rigtigt at analsex og andre former for det nogen ville kalde "bizar"
sex, er ulovligt i nogle stater i USA?

Jeg har hørt om det før, men er det ikke bare skrøner?

/Jógvan Lindenskov

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-01-03 09:27

On Thu, 23 Jan 2003 02:43:37 +0100, "Jógvan Lindenskov" <xerxx@xxfhx.xx>
wrote:

>Er det rigtigt at analsex og andre former for det nogen ville kalde "bizar"
>sex, er ulovligt i nogle stater i USA?
>
>Jeg har hørt om det før, men er det ikke bare skrøner?

Det er jeg ikke sikker på det er. Som et andet eksempel kan jeg nævne
dig, at det er forbudt at køre bil i en bestem bydel i Phoenix, Arizona.
Loven blev lavet for at undgå at skræmme hestene, dengang bilen var ny.
Loven håndhæves stadig, hvis du er "fræk" overfor politiet, når de
stopper dig i det område.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-01-03 09:53

Jógvan Lindenskov wrote:

> Er det rigtigt at analsex og andre former for det nogen ville kalde "bizar"
> sex, er ulovligt i nogle stater i USA?
>
> Jeg har hørt om det før, men er det ikke bare skrøner?

Nej, den er såmænd god nok. Jeg kan ikke lige henvise til paragraffer i
de enkelte stater, men som et fingerpeg kan du i denne korte artikel i
Politiken læse, at der stadig er ti stater, hvor hor (sex uden for
ægteskabet) er forbudt.

http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=251533

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Michael

Dato : 23-01-03 10:40

> [...]
"bizar"
> sex, er ulovligt i nogle stater i USA?
>
> Jeg har hørt om det før, men er det ikke bare skrøner?

Jeg mindes at ha' læst nogen, som er meget længere ude. På Discovery kørte
på et tidspunkt nogle spots, hvor de bl.a. nævnte den med at "Det er forbudt
for kreaturer at parre i offentlig rum" (eller noget i den stil).

Men her er lidt "underholdning" (uden ansvar ) http://www.dumblaws.com/

Michael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-01-03 12:04

Michael wrote:
> Men her er lidt "underholdning" (uden ansvar )
> http://www.dumblaws.com/

*LOL*
- It is illegal to wear a fake moustache that causes laughter in church.

Sorry for OT.

Mvh.
Mikael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-03 12:56

Michael skrev:

>Men her er lidt "underholdning" (uden ansvar ) http://www.dumblaws.com/

Her er det første eksempel på en dansk lov:

   Before starting your car you are required to check
   lights, brakes, steering and honk your horn. You also
   need to make a visual check to make sure there are no
   children underneath the car.

Så er niveauet lagt.

--
Bertel

Fra : HL

Dato : 23-01-03 13:19

denne her er også en oplagt kandidat

"Attempt to escape from prison is not illegal, however, if one he is caught
he is required to serve out the remainder of his term"

Dansk lov!

..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-03 15:03

HL skrev:

>denne her er også en oplagt kandidat

Så forstod du ikke hvad jeg mente. Det første eksempel er
forkert. Man har ikke speciel pligt til at kikke under sin vogn
før man kører.

>"Attempt to escape from prison is not illegal, however, if one he is caught
>he is required to serve out the remainder of his term"

>Dansk lov!

Ja, men det er jo rigtigt nok - og ikke spor dumt i øvrigt.

--
Bertel

Fra : DS

Dato : 23-01-03 15:14

> Ja, men det er jo rigtigt nok - og ikke spor dumt i øvrigt.

Det er jo en amerikansk side, så for dem lyder det nok som en temmelig dum
lov - forståeligt nok.

/Daniel

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 23-01-03 15:48

DS skrev:

> Det er jo en amerikansk side, så for dem lyder det nok som en
> temmelig dum lov - forståeligt nok.

Du misforstår vist. Den første lov er ikke dansk, og den anden findes
ikke på siden.

--
Mvh. Peter
"Jeg blev lovet en komplet Mandril-kurv! Nu kan jeg se, at der mangler

Fra : HL

Dato : 23-01-03 16:05

> Ja, men det er jo rigtigt nok - og ikke spor dumt i øvrigt.

Måske OT, men hvorfor er denne lov ikke "dum"?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-03 17:28

HL skrev:

>Måske OT, men hvorfor er denne lov ikke "dum"?

Jeg baserer mit udsagn på en artikel med et interview af
fængselsinspektøren for Horsens Statsfængsel. Han sagde at det
var vigtigt at det var muligt for fangerne at flygte, og at det
lykkedes én af dem en gang imellem. Ellers ville de indsatte få
meget mere fængselskuller. Det er formodentlig den slags tanker
der ligger bag bestemmelsen om at man ikke bliver straffet for at
flygte.

I øvrigt er det jo forholdsvis sjældent at nogen flygter, så det
er vel ikke noget synderligt problem.

--
Bertel

Fra : Henning Makholm

Dato : 23-01-03 18:26

Scripsit Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk>

> Det er formodentlig den slags tanker der ligger bag bestemmelsen om
> at man ikke bliver straffet for at flygte.

Jeg er ikke uenig. Men jeg har også hørt argumenter for at pointen i
straffen er at den dømte bliver holdt indespæret *mod sin vilje*.
Hvis han bare selv besluttede sig for at tage ophold i fængslet, ville
der jo ikke være nogen straf. Derfor er det principielt nødvendigt for
straffen at den dømte forsøger at unddrage sig indespæringen - og
derfor bør samfundet ikke straffe de indsatte der ved at forsøge at
flygte bidrager til at hele systemet stadig er meningsfuldt.

(Den tankegang forklarer ikke helt hvad pointen med åbne fængsler så
er, men sådan et *bliver* man jo også "straffet" for at flygte fra -
ved at blive flyttet til et lukket fængsel, hvilket i sin natur
indebærer mere belastende forhold).

--
Henning Makholm "`Update' isn't a bad word; in the right setting it is
useful. In the wrong setting, though, it is destructive..."

Fra : Lars Brink

Dato : 23-01-03 15:16

> Ja, men det er jo rigtigt nok - og ikke spor dumt i øvrigt.

Hvorfor er det egentligt ikke ulovligt at flygte?

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once - that was when I thought that I was wrong.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-01-03 18:59

In article <3e2ff931$0$221$4d4eb98e@news.dk.uu.net>, Lars Brink wrote:

> Hvorfor er det egentligt ikke ulovligt at flygte?

Som militært personel i krigsfangelejr har man en pligt til
at forsøge at flygte.

Så det er hvad man er oppe imod.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-01-03 22:48

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in

> Som militært personel i krigsfangelejr har man en pligt til
> at forsøge at flygte.

Vel ikke hvis du er personel i lejren ? :)

Desuden er der en vis forskel på et "civilt" fængsel og en
krigsfangelejr...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
Visit http://hs235.dk/drugs

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-01-03 23:01

In article <Xns930CE7E76232BHS235DK@130.225.247.90>, Henrik Stidsen wrote:
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in

> Vel ikke hvis du er personel i lejren ? :)
>
> Desuden er der en vis forskel på et "civilt" fængsel og en
> krigsfangelejr...

Næh, men det viser da en hvis forståelse for at man søger
at flygte.

Fra : Reino Andersen

Dato : 24-01-03 01:07

Lars Brink skrev:

> Hvorfor er det egentligt ikke ulovligt at flygte?

Det er det også.

Straffelovens § 124, stk. 1:

"Den, der flygter som anholdt eller fængslet, straffes med bøde eller
fængsel indtil 2 år."

--
Reino

Fra : Henning Makholm

Dato : 24-01-03 01:37

Scripsit "Reino Andersen" <reino@gettwonet.dk>

> Det er det også.
> Straffelovens § 124, stk. 1:

Hm, det var jeg ikke klar over. Det er er også en ganske ny
bestemmelse der først blev vedtaget den 31. maj sidste år.
(L 140 i anden samling 2001-2002. Retsinfo er nede, så jeg
kan ikke finde løbenummeret fra Lovtidende).

--
Henning Makholm "I ... I have to return some videos."

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 24-01-03 07:57

Reino Andersen <reino@gettwonet.dk> wrote:

> Det er det også.

Jamen det føjer jo så endnu en oplysning på www.dumblaws.com til
listen over skinbarligt vås. Jeg har tidligere skrevet til dem
og påpeget deres mange fejlagtige danske love, men uden at det
har ført til ændringer.

Men som de selv skriver på siden "Keep in mind that this is an
entertainment site".

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-01-03 15:07

"HL" <hljensen@worldonline.dk> wrote in

> [...]
>
> "Attempt to escape from prison is not illegal, however, if one
> he is caught he is required to serve out the remainder of his

Om ikke andet er det rent faktisk også sådan det foregår i
virkelighedens verden i DK...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
Visit http://hs235.dk/drugs

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-01-03 15:08

> [...]

> lights, brakes, steering and honk your horn. You also
> need to make a visual check to make sure there are no

Spørg en motor sagkyndig på politigården. Det er svjh din pligt at
checke at dine lygter på bilen virker. Man kan dumpe køreprøven til
lastbil med hænger hvis man ikke checker at lyset på hængeren virker
efter man har koblet det til.

Den med børnene under bilen lyder dog lidt, øh, fake...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
Visit http://hs235.dk/drugs

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-03 15:13

Henrik Stidsen skrev:

>Spørg en motor sagkyndig på politigården. Det er svjh din pligt at
>checke at dine lygter på bilen virker.

Korrekt. Den del er rigtig nok.

>Den med børnene under bilen lyder dog lidt, øh, fake...

Ja - og det er jo den der gør 'loven' latterlig.

--
Bertel

Fra : Gregers Petersen

Dato : 23-01-03 22:24

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Den med børnene under bilen lyder dog lidt, øh, fake...

Garanteret skrevet af en gut der var ved at tage kørekort.
I teoriundervisningen gøres meget ud af at man i "Opholds- og legeområder"
skal huske, at der kan ligge børn under bilen

Men at skrive det på som lov, den er for langt ude.
(Man kunne for eksempel så også skrive "In Denmark one may only drive 30
k/h" (som i: man skal altid kunne stoppe for pludselige opståede
forhindringer

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 23-01-03 18:51

On Thu, 23 Jan 2003 12:56:02 +0100, Bertel Lund Hansen
> [...]

>   lights, brakes, steering and honk your horn. You also
>   need to make a visual check to make sure there are no

Joh, men det er jo det, der står i teoribogen - at man skal
kontrollere køretøjet, dets signalgivningsapparater og sikre sig at
det er "fri bane" før man sætte i gang.

--

/Dan MOrtensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-03 19:42

Dan MOrtensen skrev:

>Joh, men det er jo det, der står i teoribogen

Den første del er rigtig, ja, og den er ikke spor komisk, men
ganske fornuftig.

Derfor har fjolset tilføjet en løgnagtig påstand - at vi i
Danmark skal ligge og kravle på knæ hver gang vi vil køre en tur
i en bil.

Den slags er der ingen grund til at henvise til i en juragruppe.

--
Bertel

Fra : Nette

Dato : 23-01-03 15:39

"Jógvan Lindenskov" wrote in message
> Er det rigtigt at analsex og andre former for det nogen ville kalde
"bizar"
> sex, er ulovligt i nogle stater i USA?
>
> Jeg har hørt om det før, men er det ikke bare skrøner?

Nej, der er nogle stater, hvor det er ulovligt at dyrke oral og analsex med
sin ægtepartner.

Nette

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-03 17:30

Nette skrev:

>Nej, der er nogle stater, hvor det er ulovligt at dyrke oral og analsex med
>sin ægtepartner.

Og det argument - at loven ikke bliver brugt - holder ikke i
praksis. For nogle år siden var der to bøsser der blev fængslet
fordi politiet buldrede ind i deres soveværelse og fandt dem i
fuld gang. Politiet var på jagt efter en forbryder og havde taget
fejl af adressen.

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-01-03 18:41

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> wrote in

> Nej, der er nogle stater, hvor det er ulovligt at dyrke oral og
> analsex med sin ægtepartner.

Holder den i forhold til menneskerettighederne ? - det er jo
diskrimination af bøsser...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
Visit http://hs235.dk/drugs

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-01-03 19:02

In article <Xns930CBE01AE470HS235DK@130.225.247.90>, Henrik Stidsen wrote:
> "Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> wrote in

> Holder den i forhold til menneskerettighederne ? - det er jo
> diskrimination af bøsser...

1. Amerikanere klager ikke til menneskerettighedskommisioner.

2. Der er ingen dokumentation for at de ikke ville have anholdt et
par (mand + kvinde) hvis et sådant var taget i anal eller oralsex.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-01-03 22:51

> 1. Amerikanere klager ikke til menneskerettighedskommisioner.

Det gør det vel ikke til en mindre overtrædelse af dem ?

> 2. Der er ingen dokumentation for at de ikke ville have anholdt et
> par (mand + kvinde) hvis et sådant var taget i anal eller oralsex.

For bøsser er problemet så mest at der ikke er andre sexformer
tilbage - og diskrimination pg.a. seksuelle præcerencer er vel en
overtrædelse af menneskerettighederne ? - eller blander jeg anti-
diskriminations love inde i det ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
Visit http://hs235.dk/drugs

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-01-03 23:06

In article <Xns930CE875B57D4HS235DK@130.225.247.90>, Henrik Stidsen wrote:
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in

> Det gør det vel ikke til en mindre overtrædelse af dem ?

Er du sikker på at USA accepterer sådanne ? De holder fanger på
Cuba helt udenfor menneskerettigheder og det juridiske system.

Jeg tror USA har deres egne menneskerettigheder, hvis de har nogen
udover deres grundlov. Du må huske, at mennerettighedsdomstolen er
Europæisk.

> [...]
> tilbage - og diskrimination pg.a. seksuelle præcerencer er vel en
> overtrædelse af menneskerettighederne ? - eller blander jeg anti-

Jo, der er stadig svensk (?) tilbage. Altså et handjob, hvilket
de angiveligt også skulle praktisere.

Og hvad med SM og andre lignende ting ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-01-03 00:12

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote
in news:slrnb30pq8.it.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local

> Jeg tror USA har deres egne menneskerettigheder, hvis de har
> nogen udover deres grundlov. Du må huske, at
> mennerettighedsdomstolen er Europæisk.

Så en sådan lov i Europa ville være imod menneskerettighederne OG
ville blive underkendt ved menneskerettighedsdomstolen ?

> Og hvad med SM og andre lignende ting ?

Mon ikke det kommer under kategorien "bizar" også ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
Visit http://hs235.dk/drugs

Fra : David Bouch

Dato : 24-01-03 10:12

> Mon ikke det kommer under kategorien "bizar" også ?

Sjovt du nævner det. Der var en sag få år siden hvor nogle homoseksuelle SM
fetichister blev retsforfulgt af den britisk stat. Der var tale om ret rå SM
med fysisk skade til følge. Menneskerettighedsdomstolen tog sagen op men
fandt at der var tilstrækkelig samfundsmæssig hensyn til at begrunde at
deltagerne blev straffet. SM uden skade er nok ikke omfattet, men når
deltagerne skal på skadestuen og det offentlig skal betale for at rette op
på skaderne, mente domstolen at det var i orden at straffe SM deltagerne for
vold med skade til følge, selvom der forelå samtykke.

(Har ikke slået dommen op og der tages forbehold for mindre fejl).

mvh

David

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-01-03 21:40

"David Bouch" <nospamfordavid@nospam.spam> wrote in

> [...]
> betale for at rette op på skaderne, mente domstolen at det var i
> orden at straffe SM deltagerne for vold med skade til følge,

Deraf kan man vel så konkludere at det ikke er muligt at give en
juridisk gældende tilladelse til at andre må gøre skade på ens krop
:)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
Visit http://hs235.dk/drugs

Fra : Henning Makholm

Dato : 23-01-03 23:17

Scripsit Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk>
> [...]

> For bøsser er problemet så mest at der ikke er andre sexformer
> tilbage - og diskrimination pg.a. seksuelle præcerencer er vel en

Pas på - down that road lies madness. Hvad nu hvis man brugte samme
argumentationsskema for pædofili?

(Og hermed hverken siger, antyder eller mener jeg at loven bør
sidestille eller blot sammenligne homoseksuel og pædofil praksis. Jeg
gør bare opmærksom på at det konkrete argument der blev fremført mod
forbud mod bl.a. homoseksuel praksis, ikke virkerer overbevisende. Det
er min opfattelse at der findes andre, gyldige, argumenter mod at
forbyde homoseksualitet (eller homoseksuel praksis). Men de argumenter
har ingenting at gøre her i gruppen).

--
Henning Makholm "Hvorfor skulle jeg tale som en slave og en tåbe? Jeg
ønsker ikke, at han skal leve evigt, og jeg ved, at han ikke

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 23-01-03 19:20

> "Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> wrote in

> Holder den i forhold til menneskerettighederne ? - det er jo
> [...]

Hvorfor tror du amerikanerne interesserer sig for menneskerettigheder ?

mvh.
N.O.Svendsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-01-03 22:51

"N.O.Svendsen" <nos@tdcspace.dk> wrote in

> Hvorfor tror du amerikanerne interesserer sig for
> menneskerettigheder ?

Det troede jeg egentlig de gjorde, men det lyder som om det kun er
når det er "slyngelstater" der overtræder dem...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
Visit http://hs235.dk/drugs

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 23-01-03 20:55

In <Xns930CBE01AE470HS235DK@130.225.247.90> Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> writes:

>"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> wrote in

>Holder den i forhold til menneskerettighederne ? - det er jo
>diskrimination af bøsser...

USA er vist ret ligeglad med menneskerettighederne, naar de selv
skal overholde dem.

/Martin

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 23-01-03 21:41

On Thu, 23 Jan 2003 19:55:09 +0000 (UTC), tusk@daimi.au.dk (Martin
Moller Pedersen) wrote:

>USA er vist ret ligeglad med menneskerettighederne, naar de selv
>skal overholde dem.

Og diskrimination for at tilføje en ting mere til listen.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-01-03 22:51

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) wrote in

> USA er vist ret ligeglad med menneskerettighederne, naar de selv
> skal overholde dem.

Det er kineserne vist også - men det gør det vel ikke til en mindre
overtrædelse ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
Visit http://hs235.dk/drugs