Andet multimedie
bentjuul 3670
Adobe
Fra : Nobore

Dato : 22-01-03 20:38

Hejsa

Jeg håber dette forum er det rigtige eller kan henvise mig til det rigtige.
Det handler om grafikprogrammet InDesign - jeg benytter Photoshop med stort
udbytte og lærer en masse hver dag.

Nu har jeg anskaffet mig InDesign som jeg gerne vil benytte til at lave
noget mere trykegnet materiale. Jeg har installeret programmet men når jeg
skal åbne får jeg altid samme svar....

"Adobe Indesign is missing required systems fonts or CMap files. Please
reinstall InDesign"

Jeg har opgraderet til XP, jeg har geninstalleret og gjort alt ,men den vil
ikke virke i min eller nyere og udmærkede maskine til 25 kilo. Jeg kan godt
bruge programmet i min kones tilsvarende PC, men det hjælper mig jo ikke.

Kan en eller anden med knowhow hjælpe mig ??

Jan

Fra : Inger

Dato : 22-01-03 21:40

"Nobore" <nobore@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruge programmet i min kones tilsvarende PC, men det hjælper mig jo ikke.
>
> Kan en eller anden med knowhow hjælpe mig ??

Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe. Men mit gæt er: InDesign vil kræver muligvis
bestemte skrifter for at kunne køre, og den/dem har du ikke installeret.
Hvilke skrifter det kunne være er jo så straks et sværere spørgsmål...
Du kan prøve at kopiere fejlmeddelelsen og søge på www.google.com Du er er
formodentlig ikke den eneste der har prøvet det. Hvis det ikke virker og der
ikke er nogen her der kan hjælpe kan du evt. prøve på www.eksperten.dk hvor
der også sidder nogle meget kompetente brugere.

Håber jeg kan være til lidt hjælp...

Inger

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-01-03 22:29

Nobore skrev:

> [...]
> men når jeg skal åbne får jeg altid samme svar....
>
> "Adobe Indesign is missing required systems fonts or CMap files.

Jeg er ikke selv stødt på den fejlmeddelelse, men da der tales om fonte
kunne jeg få en mistanke om, at du ikke har installeret en
Postscriptprinter /-driver. Det kræver InDesign.

--
Kurt Lund
- der ikke længere ser indlæg afsendt fra kandu.dk

Fra : Inger

Dato : 22-01-03 23:03

"Kurt Lund" <kl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke selv stødt på den fejlmeddelelse, men da der tales om fonte
> kunne jeg få en mistanke om, at du ikke har installeret en
> Postscriptprinter /-driver. Det kræver InDesign.

Det er jeg nu ikke så sikker på... Jeg er ret sikker på at min printer (HP
der hedder P1000) ikke er Postscript printer, og jeg kører InDesign uden
problemer...

Inger

Fra : Erik Andersen

Dato : 22-01-03 23:47

Jeg kan meget anbefale Adobe "User to user forums"
http://www.adobe.com/support/forums/main.html og i det hele taget Adobes
hjemmesider www.adobe.dk eller www.adobe.com
jeg vil gætte på - uden lige at have undersøgt det - at du kan finde svaret
i et tidligere indlæg. Der er iøvrigt MEGET at lære ved at læse tidligere
spørgsmål og kommentarer / svar.
Med venlig hilsen
Erik Andersen

Fra : Kurt Lund

Dato : 23-01-03 00:25

Inger skrev:

> Det er jeg nu ikke så sikker på... Jeg er ret sikker på at min
> printer (HP der hedder P1000) ikke er Postscript printer, og jeg
> kører InDesign uden problemer...

OK. Det er så lavet om siden jeg startede med InDesign 1.0. Det har jeg
ikke været opmærksom på.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-01-03 15:54

On Wed, 22 Jan 2003 23:03:14 +0100, "Inger" <inger@ilddrage.dk> wrote:

>Det er jeg nu ikke så sikker på... Jeg er ret sikker på at min printer (HP
>der hedder P1000) ikke er Postscript printer, og jeg kører InDesign uden
>problemer...

enig. ID2.0 kan skrive til alle printere - imodsætning til tidligere.
Måske skulle du prøve at opdatere til version 2.0.2.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Madsen

Dato : 23-01-03 16:03

Kurt Lund skrev:

> OK. Det er så lavet om siden jeg startede med InDesign 1.0. Det
> har jeg ikke været opmærksom på.

Det pudsige er at jeg også engang fik at vide, at InDesign 1.x
krævede en postscript-printer for at fungere. Folk sagde at man ikke
kunne printe ud til en almindelig non-postscript-printer. Ikke desto
mindre så havde jeg ikke problemer med at printe ud til min gamle
Epson Stylus Color 1520 som ikke var en postscript-printer fra
InDesign 1.x. Spørg mig ikke hvorfor.

Madsen.

Fra : Kurt Lund

Dato : 23-01-03 16:30

Madsen skrev:

> [...]
> mindre så havde jeg ikke problemer med at printe ud til min gamle
> Epson Stylus Color 1520 som ikke var en postscript-printer fra

Nu jeg tænker over det, så kan det godt være at min oplevelse stammer
tilbage fra en betaudgave, som jeg fik tilsendt fra Adobe Danmark. Der er
jeg *helt* sikker på, at jeg i installationsfasen fik at vide, at jeg
skulle installere en Postscriptprinter. Siden har jeg altid haft en
PS-printer eller -driver installeret, når jeg skulle køre InDesign ind på
en maskine.

Måske har det kun været i betaudgaverne op til version 1, at det har
været et krav?

Fra : Madsen

Dato : 23-01-03 16:42

Kurt Lund skrev:

> Måske har det kun været i betaudgaverne op til version 1, at det har
> været et krav?

Det kan godt være. Jeg var på et kursus en overgang hvor underviseren
nægtede at tro på at jeg kunne printe ud fra InDesign 1.0 på min Epson.
Jeg tog et print med som bevis dagen efter og desuden blev jeg ikke
bedt om at installere Postscript-drivere da jeg installerede InDesign
1.0. På daværende tidspunkt havde jeg ikke en Adobe PS-driver inde i
systemet som jeg har nu, så det er muligt at det er et levn fra beta-
udgaverne, som er fjernet i den endelige version 1.0. (Jeg fik ikke
prøvet betaudgaverne i sin tid).

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 24-01-03 00:14

Kurt Lund skrev:

> [...]
> Danmark. Der er jeg *helt* sikker på, at jeg i installationsfasen
> fik at vide, at jeg skulle installere en Postscriptprinter.

Hov, Adobe har en beskrivelse af det her:
<http://www.adobe.com/support/techdocs/211a6.htm>

Som jeg læser det så kan det godt lade sig gøre at printe til en
ikke-postscript-printer i InDesign 1.x. Der er begrænsninger, men
det kan godt lade sig gøre.

Jeg ved godt at rygtet hidtil har gået på at InDesign 1.x slet
ikke kunne/kan printe til en ikke-postscript-printer, men det er
så altså ikke tilfældet, medmindre at det er en meget speciel
printerdriver man sidder med, eller noget i den stil.

Madsen.