Fagforening spørgsmål
Fra : MFN

Dato : 22-01-03 20:33

Jeg har søgt Kristelig A-kasse om overflytning til dem fra min nuværende
Metal-forbundet (og ingen problemer ved det på min arbejdsplads). Jeg fik en
bekræftigelse fra Kristelig om at de har modtaget min overflytningsblanket,
de har kontaktet Metal og Metal har nu 4 uger til at få tingene ordnet. Det
er nu 7 uger siden. Kristelig har eftersigende "rykket" Metal. I dag har jeg
fået brev fra Metal hvor de byder mig velkommen i deres forening, vedlagt
deres vedtægter, forsikring, satser, deres sorte bog, og et medlemsbevis fra
2002 ??? Brevet var stemplet, altså ikke underskrevet og dateret.

Jeg er træt af dem, hvor svært kan det være at "slippe" mig som medlem. Mit
spørgsmål er nu : tør jeg lade være med at betale det kommende kontingent
som jeg er ret sikker på de vil sende mig ? Kan jeg komme i klemme ?

Michael

Fra : Henning

Dato : 22-01-03 20:38

On Wed, 22 Jan 2003 20:33:09 +0100, "MFN" <mikee@mail.dk> wrote:

> [...]
>spørgsmål er nu : tør jeg lade være med at betale det kommende kontingent
>som jeg er ret sikker på de vil sende mig ? Kan jeg komme i klemme ?

Send det hele den den nye fagforening og lad dem tage slåskampen.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 22-01-03 23:13

"MFN" <mikee@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spørgsmål er nu : tør jeg lade være med at betale det kommende kontingent
> som jeg er ret sikker på de vil sende mig ? Kan jeg komme i klemme ?

jeg kan ikke se du kan komme i "klemme"..... da du jo har meldt dig ud af
Metal og ind i den kristelige kan det jo være lige meget om du er med i en
fagforening eller ej!!!!! men husk dit a-kasse bidrag for det er jo nok det
eneste du har tilbage som du nok får brug for at holde godt ved i fremtiden!

hav det godt i det flotte usolidariske liv og håb på at du aldrig får bøvl
med din arbejds giver!

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : bk

Dato : 23-01-03 04:51

"Nikolai R. Jensen" <nikolai@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fremtiden!

> hav det godt i det flotte usolidariske liv og håb på at du aldrig får bøvl
nå...der er stadig røde fagforeningsliderlige folk til.fagforeningerne er
det rene pampervælde(er selv murer)og jeg har ikke haft en eneste god
oplevelse med mit forbund.derfor skiftede jeg og jeg har aldrig været mere
tilfreds end med de kristelige.og usolidarisk..jeg betaler ikke for noget
jeg ikke får.

Fra : Ole Stigaard

Dato : 23-01-03 16:59

"MFN" <mikee@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3e2ef1e8$0$13153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
Jeg tror du blander to ting sammen. Kristelig A-kasse skal nok sørge for at få dig overflyttet fra Metals A-kasse. Udmelding af
Dansk Metal (fagforeningen) skal du selv sørge for. Det er to seperate systemer A-kassen er i princippet adskilt fra fagforeningen.

--
Ole S