En Dodge Tomahawk killer
Fra : JSM

Dato : 22-01-03 20:28

http://www.timskelton.com/valkyrie/photos/psycho_bike.htm

Med Piet van Deurs berømte ord : Hvad er det ?

Det har engang været en Valkyrie, men nu...
Den ser for vild ud. Nogen der kan fortælle mere om den, end hvad der står
på sitet ?

mvh
Jesper

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 22-01-03 20:41

"JSM" <jsevel@_remoulade_ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det har engang været en Valkyrie, men nu...
> Den ser for vild ud. Nogen der kan fortælle mere om den, end hvad der står

___________________________________

Den ser eddersprøjtme godt nok sindsyg ud!
....kan vist ikke være helt nem at køre!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Nels Wolf

Dato : 22-01-03 20:41

> [...]
>
> Det har engang været en Valkyrie, men nu...
> Den ser for vild ud. Nogen der kan fortælle mere om den, end hvad der står

Den ser ud til at være bygget af den kendte nordmand Theodor Felgen der jo som bekendt også lavede bilen "Il Tempo Gigante" - og er sikkert ligeså seriøst ment..

Nels Wolf

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-01-03 20:48

JSM wrote:

> http://www.timskelton.com/valkyrie/photos/psycho_bike.htm
>
> Med Piet van Deurs berømte ord : Hvad er det ?

Arh, det er da bare et juletræ

Næh du, den her:
<http://www.timskelton.com/valkyrie/photos/turbine_bike.htm>,
den ville være fed, hvis den så lidt anderledes ud
Rolls Royce Allison gasturbinemotor med 317 hk Det er tosset
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 23-01-03 03:19

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> [...]
> FZS600 og MTX125R_______________________________________________________
> // Få Outlook Expresss til at quote ordentligt før din nabo! \\

Synes faktisk den ser ret sej ud... om ikke andet er den gennemført....

ellers for legebørnene med byg-selv tanker: www.ehlerspm.com ... og så er
han faktisk ret hyggelig ;)

Mikkel

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-01-03 22:57

> http://www.timskelton.com/valkyrie/photos/psycho_bike.htm
>
> Med Piet van Deurs berømte ord : Hvad er det ?

Det er produktet af en motortosse med for livlig fantasi.

> Det har engang været en Valkyrie, men nu...

Seriøst: Har det der været en Valkyrie? Det ligner mere en Brasiliansk
Amazonas der er kraftigt ombygget, og jeg gætter på den er mere show end go.
Der skjuler sig fx nogle ganske almindelige SuperTrapp lydpotter inden i de
der enorme tragte, og de 2x2 faldstrømskarburatorer "falder" direkte ned i
en flad plade (som enten er hul, eller også har karburatorerne kun
ornamentalsk betydning) og kan dermed næppe lave et brugbart flow. Og så er
der konfigurationen med kompressor ovenpå kompressor, men ingen bælter til
at trække dem...

> Den ser for vild ud. Nogen der kan fortælle mere om den, end hvad der står
> på sitet ?

Den ser da meget sjov ud, men den kan næppe noget videre.

Rittig

Fra : Jens Didriksen

Dato : 23-01-03 12:31

> Det har engang været en Valkyrie, men nu...

Hmmm...

Er du sikker på det ikke er en ombygget Boss Hoss...?

Jeg er villig til et vædemål

Didrik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-01-03 18:04

Jens Didriksen wrote:
> Er du sikker på det ikke er en ombygget Boss Hoss...?
> Jeg er villig til et vædemål

Da motoren ikke er en V8, men derimod faktisk meget godt
ligner den flade boxer fra Valkyrie'n, så tror jeg sgu du
taber det væddemål ;)

// Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-01-03 18:48

> Da motoren ikke er en V8, men derimod faktisk meget godt
> ligner den flade boxer fra Valkyrie'n, så tror jeg sgu du
> taber det væddemål ;)

Motoren ligner en boxer, men cyklen har ingen Valkyrie-lighed...
Jeg tror stadig det er en Amazonas som jo har boxer motor.

Rittig

Fra : Jens Didriksen

Dato : 24-01-03 11:01

> Motoren ligner en boxer, men cyklen har ingen Valkyrie-lighed...
> Jeg tror stadig det er en Amazonas som jo har boxer motor.
>
> Rittig

Har du et link til denne Amazonas tingest...?

Didrik

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-01-03 17:47

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse

> Har du et link til denne Amazonas tingest...?

Næh, ikke rigtigt...
Prøv at søge på Amazonas og Motorcycle (selvom der er dem der vil mene at
det ikke har meget med en motorcykel at gøre). Den skulle efter sigende være
en god cykel, bare ret tung. Det ER en bilmotor cer ligger i stellet.

Rittig

Fra : Jens Didriksen

Dato : 24-01-03 11:01

> Da motoren ikke er en V8, men derimod faktisk meget godt
> ligner den flade boxer fra Valkyrie'n, så tror jeg sgu du
> taber det væddemål ;)
>
> // Hans

Næppe...

For det første har jeg flere gange siddet på en Boss Hoss og denne har de
samme grundlæggende kendetegn - speciel omkring tanken, bagsvinger,
forskærm, bagskærm, den store køler osv., men disse komponenter kunne jo
selvfølgelig bare være flyttet over?.

Dernæst kan jeg med min bedste vilje ikke se at det partout skulle være en
bokser - hvordan kan du se det?

Sidst men absolut ikke mindst har jeg et foto af den (jeg er 98% sikker på
det er den) i et af mine armerikanske tidskrifter - blot før den fik charger
på...

Men ok - jeg er kun 98% sikker, så måske taber jeg alligevel...

Didrik

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-01-03 12:31

Jens Didriksen wrote:

> [...]
> samme grundlæggende kendetegn - speciel omkring tanken, bagsvinger,
> forskærm, bagskærm, den store køler osv., men disse komponenter kunne jo

Kikker man godt efter kan man vist også se den der sorte beholder/forstærker ved
venstre fodhviler spm på Boss Hoss. Mon ikke der er til koblingen?.

Ib Jakobsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-01-03 17:48

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Kikker man godt efter kan man vist også se den der sorte
beholder/forstærker ved
> venstre fodhviler spm på Boss Hoss. Mon ikke der er til koblingen?.

Den tror jeg også Amazonas har, det er jo også en bilmotor i et
motorcykelstel.

Rittig

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-01-03 18:17

Claus Rittig wrote:

> Den tror jeg også Amazonas har, det er jo også en bilmotor i et
> motorcykelstel.

Hvis jeg ikke husker meget galt en mexikansk/brasiliansk VW motor?.

Ib Jakobsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-01-03 20:10

> Hvis jeg ikke husker meget galt en mexikansk/brasiliansk VW motor?.

Lige nøjagtig! (Altså Brasiliansk).
Lidt i samme boldgade som den Franske BFG som havde Citroen GS motor.

Rittig

Fra : Jens Didriksen

Dato : 25-01-03 02:33

> Lidt i samme boldgade som den Franske BFG som havde Citroen GS motor.
>
> Rittig

Suk...

Tænk at have alle bilmotorer i verden at vælge imellem og så lige smide en
Citroen motor i...

Didrik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-01-03 13:58

Jens Didriksen wrote:
> Tænk at have alle bilmotorer i verden at vælge imellem og så lige smide en
> Citroen motor i...

Læs her...

http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/b/bfg.htm

Der var sgu også andre bildele i dem :)
Lygter og instrument fra Renault.

Bemærk iøvfigt at der også var en MF, med en Citroën Visa-motor.

// Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Jens Didriksen

Dato : 25-01-03 19:35

Hans Joergensen wrote:

> Læs her...
>
> http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/b/bfg.htm

Nåeeee....

Med det samme jeg læste "The French department of industry osv..." fandt jeg
da grunden til at det var en fransk motor. Ikke fordi det var den bedst
egnet, den flotteste, hurtigste osv., men udelukkende fordi den var fransk!
:-/

Didrik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-01-03 20:13

Jens Didriksen wrote:
> [...]
> egnet, den flotteste, hurtigste osv., men udelukkende fordi den var fransk!

Lige præcis, således virker franskmænd ... :)

// Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Armand

Dato : 25-01-03 14:48

> Tænk at have alle bilmotorer i verden at vælge imellem og så lige
> smide en Citroen motor i...

Det er nu ikke uden grund:
Ligesom gældende for den gamle VW boxer i Amazonas'en, er GS'ens motor
luftkølet, hvilket gør en umiddelbar montering i et "mc-stel" enklere
end hvis man sidenhen skulle efterkonstruere et kølesystem!

Meen BFG'ene vár nu nogle skrumler :-|

--
Armand.

Fra : Jens Didriksen

Dato : 25-01-03 19:33

> [...]
> luftkølet, hvilket gør en umiddelbar montering i et "mc-stel" enklere
> end hvis man sidenhen skulle efterkonstruere et kølesystem!

Yep - men en Porsche 911 Turbo er også luftkølet, ikke sandt...

Didrik

Fra : Armand

Dato : 25-01-03 23:29

> Yep - men en Porsche 911 Turbo er også luftkølet, ikke sandt...

Det lyder som om du har et projekt igang ?

--
Armand.
(der egentlig ikke finder tanken værre end det faktum at Boss Hoss kører

Fra : Jens Didriksen

Dato : 26-01-03 00:17

> Det lyder som om du har et projekt igang ?

Shit! Jeg _vidste_ jeg skulle have holdt lav profil. Nu når andre det måske
før jeg

Didrik

PS Hvordan gør man sådan en 911 turbospoile fast på anderøven...?

Fra : Armand

Dato : 26-01-03 00:23

> Shit! Jeg _vidste_ jeg skulle have holdt lav profil. Nu når andre det
måske
> før jeg

Dét er meget sandsynligt allesteder hvor motortosserne læser med

> PS Hvordan gør man sådan en 911 turbospoile fast på anderøven...?

GRILL

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-01-03 02:00

Armand wrote:
> (der egentlig ikke finder tanken værre end det faktum at Boss Hoss kører
> rundt på gader og stræder)

Faktisk, lyder det meget sjovere..

// Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Armand

Dato : 26-01-03 15:05

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en

> Faktisk, lyder det meget sjovere..

Tjaeh :-/
Gad vide hvad forskellen på de to motorkonstruktioners egenvægt egentlig
er :-/

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-01-03 15:37

Armand wrote:
> Tjaeh :-/
> Gad vide hvad forskellen på de to motorkonstruktioners egenvægt egentlig
> er :-/

Jeg gætter på omkring 80-100kg ..

Hvor meget vejer sådan en Chevy Smallblock? er der mon nogle der ved
det? :)

// Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk