Installation af Radeon 9700
Fra : Jeff

Dato : 22-01-03 20:32

Hej!

Installationen af mit Radeon 9700 volder mig store problemer:

1: I min maskine sidder der ved siden af Radeon-kortet et andet kort, som
hedder noget med TEKRAM. Hvad er dette?

2: Bag på Radeon-kortet er der 3 porte. Skal der køre et kabel fra en af
disse porte og over i et andet kort?!?

3. Efter afinstallering af gamle drivere, genstart og installation af
driverfilen wxp-w2k-radeon-7-81-021218a-007192c-efg.exe til kortet, som er
hentet på ATIs officielle side og endnu en genstart, kan man køre med musen
i 5 sekunder, inden billedet fryser, og en boks med en "enhedsfejl" kommer
op (ingen tal eller koder), og man anbefales at genstarte computeren.

Hvad kan der være galt?

Mvh. Jeff

Fra : Sven

Dato : 22-01-03 21:46

> 1: I min maskine sidder der ved siden af Radeon-kortet et andet kort, som
> hedder noget med TEKRAM. Hvad er dette?

Det ved jeg ikke. Er der noget hardware forbundet til det?

> 2: Bag på Radeon-kortet er der 3 porte. Skal der køre et kabel fra en af
> disse porte og over i et andet kort?!?

Nej, de tre "porte" er til hhv. monitor, TV-Out og DVI (digital udgang til
f.eks en fladskærm)

> [...]
> i 5 sekunder, inden billedet fryser, og en boks med en "enhedsfejl" kommer
> op (ingen tal eller koder), og man anbefales at genstarte computeren.

Det lyder som enten strømmangel eller et varmeproblem. Har du husket at
forbinde et seperart strømstik til dit 9700Pro kort?
Når maskinen er tændt, så læg mærke til, om blæseren på grafikkortet kører.
Hvis ikke, så se efter, at det lille stik til blæseren ikke er faldet af.
Det er også en ældre driver du har fundet dig.
Driverfilen er:
http://pdownload.mii.instacontent.net/ati/drivers/wxp-w2k-radeon-7-81-021218
a-007193c.exe

Og kontrolpanelet er:
http://pdownload.mii.instacontent.net/ati/drivers/control-panel-7-81-021218a
-007193c.exe

Installer først driveren. Reboot. installer derefter kontrolpanelet. Så
skulle du gerne være kørende

Sven

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-01-03 10:13

"Jeff" <JeffJeffsen@hotmail.com> crashed Echelon writing

> 1: I min maskine sidder der ved siden af Radeon-kortet et andet kort,
> som hedder noget med TEKRAM. Hvad er dette?

Det bør du vide bedst selv. Tekram er en producent som laver IDE
controllere, SCSI controllere, USB og FireWire controllere, you pick the
one.

Evt. tag kortet ud og kig hvad der står på og slå modelnummeret op på
nettet.

> 2: Bag på Radeon-kortet er der 3 porte. Skal der køre et kabel fra en
> af disse porte og over i et andet kort?!?

Læs manualen, der er sikkert en god forklaring. Der kan fx. være tale om D-
sub (monitor), S-VHS (TV-Out) og DVI (digital monitor).

> [...]
> køre med musen i 5 sekunder, inden billedet fryser, og en boks med en
> "enhedsfejl" kommer op (ingen tal eller koder), og man anbefales at

Deling af IRQ. Står der blot enhedsfejl og intet andet. Fx. hvilken enhed.

--
Bjarke Andersen