Problemer i Sim City 4.
Fra : Vega

Dato : 22-01-03 18:27

Jeg kan simpelthen ikke holde min indkomst højere end mine udgifter. Har
prøvet at sætte taksterne op, men lige meget hjælper det. Hvad skal jeg gøre
få at få overskud?

Mvh. Lars.

Fra : Martin Moeller

Dato : 22-01-03 20:04

Vega skrev:

> Jeg kan simpelthen ikke holde min indkomst højere end mine udgifter. Har
> prøvet at sætte taksterne op, men lige meget hjælper det. Hvad skal jeg
gøre
> få at få overskud?

Skær på budgettet for politi, brandstationer, skoler etc. Fyr op for
skatten. Lad være med at bruge løs af dine penge uden samtidig at være
sikker på, at det kan give bonus.

--
Mvh. Martin Møller
"Ingen har nogensinde stillet spørgsmålstegn ved det faktum, at alle kvinder

Fra : Emil Jensen

Dato : 22-01-03 22:29

> Fyr op for skatten.

Men sæt ikke skatten for højt, for så er der ingen til at betale skat.
5-6 % for at tiltrække en masse, 10-12 % for at skræmme, alt naturligvis
efter udbud og efterspørgelse.

Mvh

Emil

Fra : Peter T.

Dato : 23-01-03 12:45

Emil Jensen wrote:

> Men sæt ikke skatten for højt, for så er der ingen til at betale skat.
> 5-6 % for at tiltrække en masse, 10-12 % for at skræmme, alt
naturligvis
> efter udbud og efterspørgelse.

Enig. Det kommer også an på hvilken type befolkning man vil tiltrække.
Selv har jeg en okay erfaring med:

9% på type1 og 2 borgere, 6% på type 3
7.5-8% på type 1 og 2 kommercielt byggeri, 6% på type 3
6.5-7.5% på type 1 og 2 fabrikker, 6% på type 3

På den måde bliver min by okay hightech (minimal forurening i
industriområder), selvom pengene stadig sidder stramt. Til gengæld har
jeg hamrende svært ved at få byen til at vokse over 75.000 indbyggere
pga. stigende udgifter på skoler og pumpestationer/vandværker.

Til gengæld har jeg et par tips (eller spoiler...) længere nede.

Jeg har opdaget at der er udsigt til hurtige og store penge, hvis man
skruer alle skatter op på 20% for et halvt års tid, hvis man har en by på
minimum 50.000 indbyggere, hvorefter man skruer ned på normalt blus.
"Skaderne" er begrænsede og hvis man sætter skatten en smule under
normalt for et halv års tid efter brandbeskatningen, så bliver byen
hurtigt normal igen og man ligger inde med 250-300.000 spir.

En anden måde at score store penge på, er at give maks. penge til el- og
vandværkerne, så de nærmest kan passe sig selv, og så ellers bygge en
komplet by til omkring 20-25.000 indbyggere. Omkring det tidspunkt
bliver man tilbudt militæranlægget, raketsiloen og par ting mere, som
giver overskud i kassen. Så med skatter på 6-7% er der tilstrækkeligt
gang i byen, uden at man behøves at udvide og man har 2-4.000 spir i
overskud hver måned. Lad årene passere og vedligehold byen og pludselig
kan man have 1.000.000 på kontoen, hvis man venter tilpas lang tid.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>