Andet multimedie
bentjuul 3670
Et lille grafisk ?
Fra : Rune Thougaard

Dato : 22-01-03 17:04

Hvordan laver jeg et billede lige som dette
http://www.friserverplads.dk/thougaard/pic-mandvedstrand.jpg
med det der softet der er lagt oven på...
Kan det laves i Adobe Photoshop eller PaintShopPro.?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Digit

Dato : 22-01-03 17:48

"Rune Thougaard" ræsonnerede, og skrev d. 22 jan 2003:

> Hvordan laver jeg et billede lige som dette
> http://www.friserverplads.dk/thougaard/pic-mandvedstrand.jpg
> med det der softet der er lagt oven på...
> Kan det laves i Adobe Photoshop eller PaintShopPro.?

Ja da..

Lav et nyt lag, fyld laget eller en form (i det nye lag) med hvid og tilpas
opacity (altså gennemsigtigheden) efter behov.

I photoshop skal fu have fat i opacity slideren i lag paletten.

--
/Digit

»Vejret skifter. Skygger falder.
Ny duft i blæsten - forfald.
Kokain, Uzier, , kør forbi og
skyd løs.
Døden er kasserer. Alle betaler«
Sørgesangene

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-01-03 20:08

Digit skrev tidligere:

> Lav et nyt lag, fyld laget eller en form (i det nye lag) med hvid og
> tilpas opacity (altså gennemsigtigheden) efter behov.

Du mangler lige "ui"

Opacity = uigennemsigtighed
Transparency = gennemsigtighed

--
Lars

Fra : Rune Thougaard

Dato : 22-01-03 21:38

> [...]
> opacity (altså gennemsigtigheden) efter behov.
>
> I photoshop skal fu have fat i opacity slideren i lag paletten.

Jeg er ikke lige expert i Photoshop men kan du ikke forklare lidt nærmere
hvad jeg skal gøre...? evt. give mig et eksempel som jeg kan kikke lidt
på...!

mvh. Rune Thougaard

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-01-03 22:10

Rune Thougaard skrev tidligere:

> Jeg er ikke lige expert i Photoshop men kan du ikke forklare lidt
> nærmere hvad jeg skal gøre...? evt. give mig et eksempel som jeg kan
> kikke lidt på...!

Tænk på lag som var det en stak transperante ark til en
overheads-projektor.

Start med at lave et nyt lag der ligger oven på dit billede.
http://2105.dk/temp/1.jpg
Lav nu en markering på det nye lag (layer 1) og fyld det ud med den
ønskede farve http://2105.dk/temp/2.jpg
Juster nu på "opacity" så du kan se gennem det.
http://2105.dk/temp/3.jpg

Kik lidt på de mange tutorials der findes.
http://google.com/search?q=photoshop+tutorial

--
Lars

Fra : Rune Thougaard

Dato : 23-01-03 12:49

mange tak nu har jeg fundet ud af det..!!