Ny potte til Banditten?
Fra : Janhp

Dato : 22-01-03 16:32

Hej!

Som nybagt Bandit (98'er - N) ejer søges gode råd om bla. en anden
udstødning!

Der må være nogle af jeg bandit ejere som ved hvad man skal putte på
banditten, så der opnås en 'bedre lyd' og flere 'heste'(evt. sammen med KN
filter?)

Og hvordan defineres så 'lyd' - ved jeg sgutte, men original potten, sir' jo
ikke så møjt, vel!!

Som juleaften... kan næsten ikke vente.. til 1/3!!!

...hygge!
...Jan

Fra : Moller

Dato : 22-01-03 16:45

> Som nybagt Bandit (98'er - N) ejer søges gode råd om bla. en anden
> udstødning!

400, 600 eller 1200 :) modellen ??? N eller S model har ik så meget at
sige der.

> Der må være nogle af jeg bandit ejere som ved hvad man skal putte på
> banditten, så der opnås en 'bedre lyd' og flere 'heste'(evt. sammen med KN
> filter?)

Der er en Devil potte + jetkit på min Bandit 1200 , og det lyder råååå
fedt, både når den brummer i lave omdr... samt dens vræl når den for hane :)

VH
Lars Molnit

Fra : Janhp

Dato : 22-01-03 20:56

<klip>
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> 400, 600 eller 1200 :) modellen ??? N eller S model har ik så meget at
> sige der.

Det er en 600 N

...hygge!
...Jan

Fra : Danteknik

Dato : 22-01-03 22:17

> Det er en 600 N
>
> ..hygge!
> ..Jan

Hej Jan.

Der er mange gode at vælge imellem. Selv kører jeg med en Arrows slip-on.
Den lyder godt, og den kører perfekt.
Min Bandit er ikke omdyset.
Jeg har prøvet et KN luftfilter, og det var ikke velegnet.
Der ER lavet ændringer ved luftfilterkassen.
En slip-on er væsentligt billigere end et komplet system; men et komplet
system er nok bedre.
Det er vigtigt, at du sikrer dig, at der er 2 tommer hul igennem potten.

Mvh

KD Bandit 600 S

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 22-01-03 17:44

Jeg har et Vance & Hines komplet system på min 600 og sammen med KN indsats
og opskåret luftfilterkasse giver det både rigtig fed lyd og 8 hk (larmer
måske lidt mere end gennemsnittet)
--
Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 23-01-03 09:27

Hejsa

Jeg havde en Laser Racing exhaust på min Boldor. Det lød for fedt. Lidt
larmende måske *gg*, men findes der noget federe end når folk vender sig om
på gaden inden du passere dem, og kikker efter hvad det er for en lyd det er
så rå???

Ny har jeg bare en "kedelig" Yoshimura rs3 på Ymerhakken. DEn siger ikke så
meget i det lave register, men tak skæbne en skrigehals over 7000 omdr. det
kræver sku høreværn. fnis.

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : Ove Jakobsen

Dato : 23-01-03 11:07

"Janhp" <janhp@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Som nybagt Bandit (98'er - N) ejer søges gode råd om bla. en anden
> udstødning!

Davs jeg kører med en Laser deep tone, og den syntes jeg lyder rigtig godt
uden at larme helt vildt .
Den har som navnet en rigtig dejlig dyb bas.

> Der må være nogle af jeg bandit ejere som ved hvad man skal putte på
> banditten, så der opnås en 'bedre lyd' og flere 'heste'(evt. sammen med KN
> filter?)

Jeg kører oxo med "madkasser" fra kn men det er af ren nød pga. andre kabs.
der ikke passede i luftfilterkassen.
Udstødning og filter sætter man på pga. lyd udseende, og ikke ydelse da den
kun i aler bedstefald ikke bliver dårligere.

Held og lykke med cyklen.MVH Ove Bandit 600 *1,5

Fra : Henrik Borré

Dato : 23-01-03 12:26

Hej

Jeg har en Devil slip-on (alu model) på min Bandit 600 '02. Det krævede lidt
større dyser samt hævede nåle for at få det til at "spille".

Effektmæssigt gav det ca. 3 HK og 7 Nm mere på baghjulet. Ikke så afgørende!
Men mere væsentligt blev hele momentkurven parallelforskudt mod "venstre"
forstået således, at det maksimale drejningsmoment nu indfinder sig omkring
8.000 rpm mod tidligere 9.500 rpm. Dette er noget jeg har kunne mærke i
praksis!

Derudover er der selvfølgelig det lydmæssige aspekt - lyden er dybere, men
også markant højere! Om man kan li' dette er en smagssag. Jeg vil betegne
Devil-potten som lidt af en "råbe-potte", og dette bør man have i baghovedet
bl.a. af hensyn til ens medtrafikanter.

Endeligt har jeg fået den (utilsigtede) gevinst, at vibrationerne i
fodhvilere - særligt bagtil - er reduceret betragteligt. Jeg vil mene, at
det skyldes, at potten er mindre restriktiv (større "flow") end den
originale.

Alt i alt er jeg godt tilfreds med min Devil-potte, men er efter monteringen
blevet mere bevidst omkring, hvornår det er passende at "lukke op" (måske en
fordel fremfor en ulempe!).

Mvh.
Henrik Borré