Uenighed om P-afgift - ankemuligheder?
Fra : Claus

Dato : 22-01-03 14:53

Hvad er proceduren ved uenighed om en af et privat selskab udstedt P-afgift?

Jeg kender pkt. 1 - jeg klager til selskabet. Hvis de så ikke vil give mig
ret, hvad er så næste skridt i proceduren? Ifølge selskabet(s trusler) vil
de pålægge mig strafgebyrer for for sen betaling, samt senere overgive
kravet til inkasso. Det drejer sig om et privat ejet P-område.

Claus

fjern -remove- i min email adresse for at maile mig

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-01-03 14:58

"Claus" <claus@-remove-kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de pålægge mig strafgebyrer for for sen betaling, samt senere overgive
> kravet til inkasso. Det drejer sig om et privat ejet P-område.

Hvad er uenigheden?

--
Mvh. Morten Fruergaard
http://fruergaard-racing.dk

Fra : ct

Dato : 23-01-03 23:57

> Hvad er uenigheden?

Efter min mening har der været forvirrende skiltning. Jeg har parkeret med
P-tilladelse til gården for EuroPark, for bagefter at finde ud af at der i
samme gård opererer endu et P-selskab der kalder sig FairPark. Skiltene
minder om hinanden, og var desuden for EuroParks vedkommende sat op nogle få
dage tidligere (og jeg havde fået udleveret P-tilladelse). Jeg kan derfor
bevise at jeg simpelthen har misforstået deres skiltning (trode det var
samme selskab). Eller er det mig der er dum ??

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 24-01-03 08:11

"ct" <claus-fjern-@kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> bevise at jeg simpelthen har misforstået deres skiltning (trode det var
> samme selskab). Eller er det mig der er dum ??

Misforstået skiltning er svær at bevise.

Har skiltene været for små? Står de ikke ud for hver bås? Er der som
sædvanlig kastet grus over stregerne?

Kunne Du ikke tage nogle billeder af området (Check om ejerne vil tillade
dette.) og oploade dem på nettet. Så ville det være nemmere at vurdere din
indsigelse.

I Frederikssund tager folk et billede af deres bil parkeret i båsen, når de
skal handle i Kvickly, fordi at det er svært at overskue om det er
Frederikssunds kommune eller CarPark, som styrer den enkelte bås. I
Frederikssund Avis har der også været omtale af sager, hvor vagterne har
haft svært ved at overskue hvilke båse, som tilhører hvem.

Og den er svær. Der er tale om en vare, som sælges ved at bilisten indgår en
aftale om at parkere på et grundstykke, hvorefter at det er vagtens opgave
at finde en eller anden fejl ved parkeringen, så firmaet kan få betaling.
Aftalegrundlaget, som er skiltet er - som det er beskrevet i en anden
tråd - mangelfuldt.

Man kan ikke betale for en pund oksefars i Føtex som er hentet i Kvickly.
Derfor er Fair parkering desværre i deres gode ret til at opkræve betaling,
medmindre at det kan godtgøres at skiltene er sat på en måde, så det kan
virke som et formål at lokke bilister i fælden. Og det vil være svært at
bevise.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 12-02-03 07:39

> [...]

> bevise at jeg simpelthen har misforstået deres skiltning (trode det var
> samme selskab). Eller er det mig der er dum ??

Som ganske godt dokumenteret i DR's kontant igår, kunne man se at netop den
forskellige skiltning og i nogle tilfælde mangelfuldte skiltning omkring
hvilken observationstid, der hersker på det pågældende område, er ofte
virker som idegrundlaget for aktiviteten på pladsen.

Du er ganske simplet faldet i den indlysende fælde, som er bygget til
formålet. Igen, eftersom at parkeringsfirmaet ikke er den eneste, som får
andel i din bøde, må du undersøge hvem denne part er og stoppe at
understøtte denne.

Drop eventuel din parkeringstilladelse og undersøg området for eventuelle
alternative pladser.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Peter G C

Dato : 22-01-03 15:15

> [...]
> de pålægge mig strafgebyrer for for sen betaling, samt senere overgive
> kravet til inkasso. Det drejer sig om et privat ejet P-område.

Der er to muligheder: Du stævner selv eller du afventer stævning fra
p-firmaet.

/Peter

Fra : Per Christoffersen

Dato : 22-01-03 15:20

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> [...]
> P-afgift?

vil

> Der er to muligheder: Du stævner selv eller du afventer stævning fra

Kan de pålægge rykkergebyrer, når man ikke vil anerkende deres krav?
(De kan jo ihvertfald ikke sende det til inkasso).

/Per

Fra : Jakob Paikin

Dato : 22-01-03 15:46

On Wed, 22 Jan 2003 15:20:23 +0100, "Per Christoffersen"
<pc@comonto.dk> wrote:

>Kan de pålægge rykkergebyrer, når man ikke vil anerkende deres krav?

Det vil jeg mene. For efter en dom er der to muligheder: Enten er
kravet berettiget (og så er betalingen ikke rettidig) eller også er
kravet ikke berettiget (og så vil rykkergebyrerne heller ikke være
det).

>(De kan jo ihvertfald ikke sende det til inkasso).

Hvorfor ikke? Man bruger jo sjældent inkasso når debitor anerkender
gælden...

Men du har ret i, at en advokat i sin behandling af sagen skal tage
højde for indsigelsen.

--
Jakob Paikin

Fra : Per Christoffersen

Dato : 22-01-03 18:13

"Jakob Paikin" <news@paikin.dk> wrote in message

> Hvorfor ikke? Man bruger jo sjældent inkasso når debitor anerkender
> gælden...

Jeg troede at det 'bare' var når folk ikke betalte, og at det i de fleste
tilfælde var erkendt gæld.
Men jeg forveksler det iøvrigt nok med RKIs regler.

/Per