offentlig eller privat vej
Fra : Robert Lanther

Dato : 22-01-03 14:12

Jeg bor i en andelsforening hvor der er en parkeringsplads tilknyttet på den
parkeringsplads er der stor diskusion om hvorvidt det er tilladt at have en
campingvogn stående i en kortere periode fx en uge. Nu har jeg fået en
brochure om parkering i kommunen, i denne står der at det er tilladt at
parkere en campingvogn på offentlig vej med henblik på klargøring i op til
en uge. Spørgsmålet er så bare om parkeringspladsen er offentlig vej eller
ej. Der står ikke nogen skilte når man køre ind på pladsen at det er privat
vej eller område.

Er der mon nogen der kan hjælpe mig??

Robert

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 22-01-03 14:58

Robert Lanther (robert@(REMOVE)famlanther.dk) skrev:

> Spørgsmålet er så bare om
> parkeringspladsen er offentlig vej eller ej. Der står ikke nogen
> skilte når man køre ind på pladsen at det er privat vej eller område.
>
> Er der mon nogen der kan hjælpe mig??

Mon ikke kommunen kan svare på om vej/parkeringsplads er offentlig,
privat eller privat fællesvej?
Hvis det altså betyder noget for spørgsmålet om parkering og tid.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Bo

Dato : 22-01-03 22:03

"Robert Lanther" <robert@(REMOVE)famlanther.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ej. Der står ikke nogen skilte når man køre ind på pladsen at det er privat

Der findes en *deklaration* på Tinglysningskontoret, gå derhen og læs hvad der står i
den.
Jeg bor også i en AB med p-plads, som vi deler med en nabo (børnehave), og deri står at
kommunen har vintervedligeholdelsen på hele pladsen, underskrevet af borgmesteren