Projekt blinklys
Fra : Janner

Dato : 22-01-03 13:02

Her inden vinteren er omme er det jo lige et par kosmetiske forbedringer der
skal laves på scooteren. På min CBR 929 vil jeg gerne af med de foreste
blinklys (eller nærmere blink lamper som Honda åbenbart kan lide dem
heh).... Det min ide går på er at bruge positions lysene som blink lys, på
en sådan fætter sidder disse jo i hver sin side af forlygten. Men så er det
jo lige monterer man blink lysene direkte på disse pærer blinker de
frygteligt hurtige da de oprindelige blinklys pærer er 23 W og de pærer ser
sidder i positions lyset er kun 5 W. Det samme er gældende for diverse mini
blinklys man kan erhverve sig sig .... kun 5 w suuk. Dette må kunne fikses
med en eller form for modstand eller lignende der "fiser" den over skydende
effekt af.

Hjææælp

På forhånd tak

Onkel Jan
CBR929 RR
www.gugmc.dk

Fra : lange

Dato : 22-01-03 13:53

> Dette må kunne fikses
> med en eller form for modstand eller lignende der "fiser" den over
skydende
> effekt af.

Hvis du dropper positionslysene og kun lader dem fungere som blinklys, kan
du bruge pæren fra nogle af de mini-blinklys der er i mc-nøglen hvis din
positionslys pærer er den traditionelle type. I disse miniblinklys sidder
der 20W halogen pærer med traditionel fatning.

Hvis du bibeholder positionslysene og alligevel monterer 20W pærerne skal du
være opmærksom på at de udvikler meget mere varme end 5w'erne hvilket kan
være et problem for fatning/parabol.

5w er slet ikke nok til at det kan ses som blinklys i dagslys, så det med at
koble en ekstra belastning på for at få den til at blinke langsommere duer
ikke.

Lange

Fra : Armand

Dato : 22-01-03 22:56

Janner <jan@tjaaa.dk> skrev i en
> [...]
forbedringer der
> skal laves på scooteren. På min CBR 929 vil jeg gerne af med de

Alternativ:
Sammenbyggede carbonspejle/blinklys!
Link: http://www.hrp-racingparts.de/Bilder/Spiegelblinker%201.jpg

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 01-02-03 00:07

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en

> Janner <jan@tjaaa.dk> skrev i en
> [...]

Eller dem som Morten Juel netop har bekendtgjort:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=110545494&n=484354358&pn=682055999!!

--
Armand.

Fra : Janner

Dato : 01-02-03 13:20

> Eller dem som Morten Juel netop har bekendtgjort:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=110545494&n=484354358&pn=682055999!!
>
> --
> Armand.

Tak for det .... hører stadigt gerne om andre fede alternativer

/Jan