Nudler klistrer sammen - argh!
Fra : Kim Jensen

Dato : 22-01-03 12:52

Jeg var på China Wok House (Århus) i weekenden og fik bl.a. nogle stegte
nudler. Disse nudler var super-lækre og "løse" (klistrede ikke sammen).

Når jeg selv tilbereder nudler (typisk ægnudler) bliver de ikke løse på
samme måde, men har en skrækkelig tendens til at "hænge sammen" / "klistre".

Hvordan tilbedres (æg)nudler bedst (som på China Wok House) ? Og er det
nemmere med ris-nudler? (har jeg prøvet et par gange, men synes det er det
samme....)

mvh
Kim Jensen

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 22-01-03 12:57

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote in message
> [...]
> nemmere med ris-nudler? (har jeg prøvet et par gange, men synes det er det

Kog efter forskrifterne. Ta' dem op med en hulsi eller lignende og smid over
i et dørslag. Skyld dem med koldt vand - og put dem evt. tilbage i det varme
vand. Vupti, færdige ikke-klistrende nudler.

Bjarke

Fra : Nette

Dato : 22-01-03 12:59

"Kim Jensen" wrote in message
> Hvordan tilbedres (æg)nudler bedst (som på China Wok House) ? Og er det
> nemmere med ris-nudler? (har jeg prøvet et par gange, men synes det er det
> samme....)

Uff, kender det...

Det sker ikke så tit, når jeg vender dem i lidt olie og også har brugt olie
under kogningen...Har du prøvet det?

Nette

Fra : Kim Jensen

Dato : 22-01-03 13:09

> Uff, kender det...
> Det sker ikke så tit, når jeg vender dem i lidt olie og også har brugt
olie
> under kogningen...Har du prøvet det?

Har prøvet både med at skylle dem i koldt vandt efter kogning, har prøvet
med olie i vandet, og har prøvet at vende dem i olie bagefter. Det jeg gerne
vil, er at kunne smide dem i wok'en og få dem stegt.

Jeg har engang hørt at man blot kan lægge dem i blød (ej koge), til de er
bløde og SÅ stege dem. Nogen der har prøvet det?

(og tak for de MEGET hurtige svar

mvh
Kim Jensen

Fra : Nette

Dato : 22-01-03 16:18

"Kim Jensen" wrote in message
> Jeg har engang hørt at man blot kan lægge dem i blød (ej koge), til de er
> bløde og SÅ stege dem. Nogen der har prøvet det?
>
> (og tak for de MEGET hurtige svar

Jaaaa da, de skal jo knapt lige "koges" igennem i wokken før de har fået
nok...Jeg "udvander" dem altid når det er til wokmad

Nette

Fra : Kim Jensen

Dato : 22-01-03 17:01

> Jaaaa da, de skal jo knapt lige "koges" igennem i wokken før de har fået
> nok...Jeg "udvander" dem altid når det er til wokmad

Udvander? Forklar venligst! (tørrer?)

mvh
Kim Jensen

Fra : Nette

Dato : 23-01-03 15:18

"Kim Jensen" wrote in message

> Udvander? Forklar venligst! (tørrer?)

Hmmm *rødmer* Nej sgu da, jeg lægger dem i vand*G*

Nette

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-01-03 16:44

> Hmmm *rødmer* Nej sgu da, jeg lægger dem i vand*G*

LOL!

Men ok, det må jeg så få afprøvet (snarest).

mvh
Kim Jensen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 23-01-03 20:43

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmmm *rødmer*

Hvorfor det?

Fra : Nette

Dato : 25-01-03 14:22

"Inger Pedersen"wrote in message

> Hvorfor det?

Fordi udvander betyder at man uddriver vand....

Nette

Fra : Iggy

Dato : 22-01-03 12:59

Hej Kim
Prøv at skylle dem i koldt vand inden servering. Det plejer jeg at gøre med
pasta og det virker.

iggy

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-01-03 17:35

Iggy <sbjoern@NOSPAMglocalbeer.dk> wrote:

> Hej Kim
> Prøv at skylle dem i koldt vand inden servering. Det plejer jeg at gøre med
> pasta og det virker.

Slam - du får lige en flad. 8-D

Man skyller altså ikke pasta...... basta !

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Fru Hof

Dato : 22-01-03 13:59

> Når jeg selv tilbereder nudler (typisk ægnudler) bliver de ikke løse på
> samme måde, men har en skrækkelig tendens til at "hænge sammen" /
"klistre".

nudlerne skal kun lige koges til de er næsten al dente (ikke noget med olie
i vandet eller skylle under den kolde hane)
tages op med hulsi og hældes direkte ned i wokken, hvor de steger færdig
sammen med tilbehøret.

mvh
Tove