/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Løbetid og parring
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 22-01-03 11:57

Hejsa, håber I kan hjælpe mig med dette spørgsmål:

Vi har nemlig haft "indbrud" i vores løbegård. En hankat udefra fik held
til at vippe et brædt til side og komme ind. Sidse-pigen er i løbetid,
så man kunne forvente det værste. Men altså, for det første fik vi hende
jo væk så snart vi opdagede ham, men ved ikke hvor længe han har været
der, måske 1-2 timer. For det andet lod de ikke til at være særligt
interesserede i hinanden, og for det tredie er hun stadig i løbetid her
dagen efter. Skal jeg frygte at han er kommet til fadet inden vi
opdagede det, eller har vi været heldige?

Hankatten blev isoleret ude i gården natten over, da der tydeligvis var
tale om en kælekat, som vi ville fremlyse. Men her til morgen havde han
så gravet sig ud igen, virkelig en lidt bizar oplevelse...

Hilsen Dorthe ( - der stadig undrer sig...)


 
 
Battlefield´s (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 22-01-03 11:55

Hej Dorthe
Sikke da noget !
Jeg tror godt at der kan være sket noget. At de ikke er interesserede i
hinanden er desværre ikke noget bevis, sådan kan de godt opføre sig selvom
de har parret sig.
Hunkatten vil blive ved med at være i løbetid selv om hun er blevet parret
så det er heller ikke noget bevis.
Du må jo bare vente at se.
Hilsen Vibeke
"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3E2E790E.F22B3EAF@hotmail.com...
> Hejsa, håber I kan hjælpe mig med dette spørgsmål:
>
> Vi har nemlig haft "indbrud" i vores løbegård. En hankat udefra fik held
> til at vippe et brædt til side og komme ind. Sidse-pigen er i løbetid,
> så man kunne forvente det værste. Men altså, for det første fik vi hende
> jo væk så snart vi opdagede ham, men ved ikke hvor længe han har været
> der, måske 1-2 timer. For det andet lod de ikke til at være særligt
> interesserede i hinanden, og for det tredie er hun stadig i løbetid her
> dagen efter. Skal jeg frygte at han er kommet til fadet inden vi
> opdagede det, eller har vi været heldige?
>
> Hankatten blev isoleret ude i gården natten over, da der tydeligvis var
> tale om en kælekat, som vi ville fremlyse. Men her til morgen havde han
> så gravet sig ud igen, virkelig en lidt bizar oplevelse...
>
> Hilsen Dorthe ( - der stadig undrer sig...)
>


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.435 / Virus Database: 244 - Release Date: 30-12-2002



Ukendt (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-03 14:44

Hej Dorthe

Jeg har en let løsning til dig......lad din hunkat blive steriliseret nu.
Medmindre du selvfølgelig ønsker killinger og har gode hjem til dem.

Venlig hilsen

Anders


"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
news:3E2E790E.F22B3EAF@hotmail.com...
> Hejsa, håber I kan hjælpe mig med dette spørgsmål:
>
> Vi har nemlig haft "indbrud" i vores løbegård. En hankat udefra fik held
> til at vippe et brædt til side og komme ind. Sidse-pigen er i løbetid,
> så man kunne forvente det værste. Men altså, for det første fik vi hende
> jo væk så snart vi opdagede ham, men ved ikke hvor længe han har været
> der, måske 1-2 timer. For det andet lod de ikke til at være særligt
> interesserede i hinanden, og for det tredie er hun stadig i løbetid her
> dagen efter. Skal jeg frygte at han er kommet til fadet inden vi
> opdagede det, eller har vi været heldige?
>
> Hankatten blev isoleret ude i gården natten over, da der tydeligvis var
> tale om en kælekat, som vi ville fremlyse. Men her til morgen havde han
> så gravet sig ud igen, virkelig en lidt bizar oplevelse...
>
> Hilsen Dorthe ( - der stadig undrer sig...)
>



Nina, Tender Tribes (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 22-01-03 15:46


> Jeg har en let løsning til dig......lad din hunkat blive steriliseret nu.
> Medmindre du selvfølgelig ønsker killinger og har gode hjem til dem.
>

Er der ikke noget med at man bør vente til løbetiden er ovre, med at
neutralisere katten?

Men ellers jo, hvis hun alligevel skulle neutraliseres, så få gjort det nu.
Så er du ude over det.


OT : Dorthe, jeg kiggede lige på din profil, er du den samme som deltager i
hundegruppen med total gode billeder af en Basset hund? Kiggede på din
hjemmeside, men jeg kan ikke se nogle af billederne?

Hilsen Nina



Dorthe Prip Lahrmann (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 22-01-03 16:00

"Nina, Tender Tribes" skriver:

> > Jeg har en let løsning til dig......lad din hunkat blive steriliseret nu.
> > Medmindre du selvfølgelig ønsker killinger og har gode hjem til dem.
> >
>
> Er der ikke noget med at man bør vente til løbetiden er ovre, med at
> neutralisere katten?
> Men ellers jo, hvis hun alligevel skulle neutraliseres, så få gjort det nu.
> Så er du ude over det.
> OT : Dorthe, jeg kiggede lige på din profil, er du den samme som deltager i
> hundegruppen med total gode billeder af en Basset hund? Kiggede på din
> hjemmeside, men jeg kan ikke se nogle af billederne?
> Hilsen Nina

Hej Nina!
Jo, mener at det er langt lettere for dyrlægen at neutralisere katten udenfor
løbetiden, men jeg ringer til dem i morgen og hører hvad de foreslår. Bryder
mig godt nok slet ikke om tanken at "få fjernet" killingerne, men det er vel
mest mit problem, ikke Sidses.

Og jo, det er da mig (os) med Basset hunden Arthur. Min side er lidt
handicappet lige for tiden, men du kan evt. tjekke hele banden ud her i mit
on-line album:
http://www.megapixel.dk/brugere/visbruger.php?id=163

Hilsen Dorthe


Nina, Tender Tribes (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 22-01-03 16:29


> Hej Nina!
> Jo, mener at det er langt lettere for dyrlægen at neutralisere katten
udenfor
> løbetiden, men jeg ringer til dem i morgen og hører hvad de foreslår.
Bryder
> mig godt nok slet ikke om tanken at "få fjernet" killingerne, men det er
vel
> mest mit problem, ikke Sidses.
Ja, jeg forstår dig. Men så er det jo er spørgsmål om hvornår er det
killinger? Samme som abort-debatter jo går på....


>
> Og jo, det er da mig (os) med Basset hunden Arthur. Min side er lidt
> handicappet lige for tiden, men du kan evt. tjekke hele banden ud her i
mit
> on-line album:
> http://www.megapixel.dk/brugere/visbruger.php?id=163
>
Jeg er FULDSTÆNDIG skudt i ham din basset. (ved godt det er OT, vi kan
bevæge os i hundegruppen, hvis det er). Jeg så billederne med bamsen dengang
du viste det i hundegruppen og har tænkt over det lige siden. Hvor får man
fat i en god basset hund? og hvad skal man være opmærksom på? Jeg MÅ eje en!
Hører fra andre at det temperment som de har, skulle passe meget godt til
misserne og mig. Men jeg skal selvfølgelig lige have læst noget mere om dem
inden jeg køber.

Nina



Dorthe Prip Lahrmann (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 22-01-03 16:49

"Nina, Tender Tribes" skriver:

> Jeg er FULDSTÆNDIG skudt i ham din basset. (ved godt det er OT, vi kan
> bevæge os i hundegruppen, hvis det er). Jeg så billederne med bamsen dengang
> du viste det i hundegruppen og har tænkt over det lige siden. Hvor får man
> fat i en god basset hund? og hvad skal man være opmærksom på? Jeg MÅ eje en!
> Hører fra andre at det temperment som de har, skulle passe meget godt til
> misserne og mig. Men jeg skal selvfølgelig lige have læst noget mere om dem
> inden jeg køber.

Hej Nina!
Mon ikke det er ok at diskutere hund her, så længe vi bliver i denne tråd?
*smil*
Jamen jeg kan da godt forstå at du er vild med basset hunde, de er altså også
skønne. Der er tale om mega personligheder, der hurtigt får hele husholdningen
til at danse efter deres pibe. Der er to ting man må overveje med det samme. Har
man tiden til at motionere dem, og har man penge til at købe en? Basset hunde
har en lang og muskuløs ryg. Det er en stærk og udholdende hund, der ikke kan
tåle at ende som sofahund. Så får de hurtigt gigt og andre rygproblemer. En god
lang gåtur på 1 til 1 1/2 timer om dagen kan dog gøre det. De behøver ikke løbe,
bare en laaang gåtur. Desværre er det jo ikke en særlig almindelig hund, hvilket
afspejler sig i prisen. Der er adskillige velrennomerede opdrættere rundt i
landet, og fælles for dem er, at en hvalp koster mellem 5 og 7.000 kr. Det er
mit indtryk at der i Danmark er tale om en sund og god race, uden specielle
sundhedsproblemer.

Der er jo tale om en drivende jagthund, og som sådan kan instinkterne altså godt
tage over når de er på sporet af noget spændende. Med andre ord er det en hund
man skal forvente at holde i snor det meste af tiden, de vil ofte tage på enddog
meget lange ture ud i terrænet hvis de for lov at gå frit omkring. Til gengæld
er der ikke problemer i forhold til husets egne katte osv. dem lærer de hurtigt
at respektere og passe på. Jeg har hørt fra noget at de kan gø meget, dette er
dog ikke tilfældet med vores.

Vi fandt Arthur på et internat sidste sommer, han var placeret der pga.
skilsmisse. Egentlig var jeg ovre for at kigge på en ulvehund, men faldt pladask
for hængehovedet, og fik et lynkursus i basset hunde af folkene på internatet.
Tror du lige min kæreste kiggede lidt da jeg kom hjem med en kommodeformet hund
i stedet for en 60 kg ulvehund?! *grin* S

Du er velkommen til evt. at skrive privat hvis du vil høre mere om Basset, finde
opdrættere, osv.
Hilsen Dorthe


Dorthe Prip Lahrmann (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 22-01-03 15:57

"Anders Mølgård" skriver:

> Hej Dorthe
> Jeg har en let løsning til dig......lad din hunkat blive steriliseret nu.
> Medmindre du selvfølgelig ønsker killinger og har gode hjem til dem.
> Venlig hilsen
> Anders

Hej Anders!
Ja, tanken har strejfet mig, selv om den er yderst ubehagelig.
Jeg har da overvejet at få killingerne, men er bange for at stå med et større
kuld lige midt i "alt-for-mange-killinger-i overskud" tiden. Desuden er Sidse
først lige kommet til hægterne efter at hende ejer døde og hun var overladt
til sig selv i en længere periode, vi har kun haft hende i knap 3 måneder.

Dorthe


Ukendt (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-03 21:49

Hej Dorthe

Jeg forstår skam din bekymring. Jeg har selv stået i den situation, at min 6
mdr gamle hittemis mente, at hun var klar til killinger og at min maine coon
hankat mente, at han skulle være faderen. Jeg så parringen ske og skilte dem
af, men jeg tog ingen chancer med hensyn til kommende killinger. Turen gik
til dyrlægen, hvor begge katte blev neutraliserede.
Jeg ved jo ikke 100% om der var kommende killinger, men min hunmis var alt
for ung og jeg ønskede heller ikke killinger.
Blandingskillinger er populære...især hvis killingerne er langhårede, men
også disse killinger kan havne på et internat.
Jeg ved det, da jeg arbejder på et internat og det er ikke mere end et par
dage siden, at der kom en langhåret killing ind som simplethen måtte aflives
fordi den var så syg...... også den har oplevet at være uønsket.
Folk ringer dagligt og spørger om vi ikke har langhårede killinger for så
vil de gerne købe 2 eller 3, men når de så hører at vi har masser af
korthårede sunde katte der er supersøde og kælne, ja så er interessen væk

Måske forveksler jeg din Sidse med en anden kat, men er din Sidse ikke en
supersejr catwoman? Så klarer hun nok en neutralisation.

Anders



"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
news:3E2EB134.2306309D@hotmail.com...
> "Anders Mølgård" skriver:
>
> > Hej Dorthe
> > Jeg har en let løsning til dig......lad din hunkat blive steriliseret
nu.
> > Medmindre du selvfølgelig ønsker killinger og har gode hjem til dem.
> > Venlig hilsen
> > Anders
>
> Hej Anders!
> Ja, tanken har strejfet mig, selv om den er yderst ubehagelig.
> Jeg har da overvejet at få killingerne, men er bange for at stå med et
større
> kuld lige midt i "alt-for-mange-killinger-i overskud" tiden. Desuden er
Sidse
> først lige kommet til hægterne efter at hende ejer døde og hun var
overladt
> til sig selv i en længere periode, vi har kun haft hende i knap 3 måneder.
>
> Dorthe
>



Dorthe Prip Lahrmann (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 23-01-03 12:05

Hej Anders!
Jo, Sidse er en rigtig sej "Cat Woman", så hun klarer nok fint en
neutralisering.
Jeg vil overveje det weekenden over. En del af vores egne katte er jo
internatskatte, og jeg vil under ingen omstændigheder bidrage til flere af
dem.... *suk* hvor er det svært...

Hilsen Dorthe ( - der ikke har set skyggen af Houdini-katten siden...)



"Anders Mølgård" skriver:

> Hej Dorthe
>
> Jeg forstår skam din bekymring. Jeg har selv stået i den situation, at min 6
> mdr gamle hittemis mente, at hun var klar til killinger og at min maine coon
> hankat mente, at han skulle være faderen. Jeg så parringen ske og skilte dem
> af, men jeg tog ingen chancer med hensyn til kommende killinger. Turen gik
> til dyrlægen, hvor begge katte blev neutraliserede.
> Jeg ved jo ikke 100% om der var kommende killinger, men min hunmis var alt
> for ung og jeg ønskede heller ikke killinger.
> Blandingskillinger er populære...især hvis killingerne er langhårede, men
> også disse killinger kan havne på et internat.
> Jeg ved det, da jeg arbejder på et internat og det er ikke mere end et par
> dage siden, at der kom en langhåret killing ind som simplethen måtte aflives
> fordi den var så syg...... også den har oplevet at være uønsket.
> Folk ringer dagligt og spørger om vi ikke har langhårede killinger for så
> vil de gerne købe 2 eller 3, men når de så hører at vi har masser af
> korthårede sunde katte der er supersøde og kælne, ja så er interessen væk
>
> Måske forveksler jeg din Sidse med en anden kat, men er din Sidse ikke en
> supersejr catwoman? Så klarer hun nok en neutralisation.
>
> Anders
>
> "Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
> news:3E2EB134.2306309D@hotmail.com...
> > "Anders Mølgård" skriver:
> >
> > > Hej Dorthe
> > > Jeg har en let løsning til dig......lad din hunkat blive steriliseret
> nu.
> > > Medmindre du selvfølgelig ønsker killinger og har gode hjem til dem.
> > > Venlig hilsen
> > > Anders
> >
> > Hej Anders!
> > Ja, tanken har strejfet mig, selv om den er yderst ubehagelig.
> > Jeg har da overvejet at få killingerne, men er bange for at stå med et
> større
> > kuld lige midt i "alt-for-mange-killinger-i overskud" tiden. Desuden er
> Sidse
> > først lige kommet til hægterne efter at hende ejer døde og hun var
> overladt
> > til sig selv i en længere periode, vi har kun haft hende i knap 3 måneder.
> >
> > Dorthe
> >


Birgitte (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Birgitte


Dato : 22-01-03 15:39


"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3E2E790E.F22B3EAF@hotmail.com...
> Hejsa, håber I kan hjælpe mig med dette spørgsmål:
> Vi har nemlig haft "indbrud" i vores løbegård. En hankat udefra fik held
> til at vippe et brædt til side og komme ind. Sidse-pigen er i løbetid,
> så man kunne forvente det værste. Men altså, for det første fik vi hende
> jo væk så snart vi opdagede ham, men ved ikke hvor længe han har været
> der, måske 1-2 timer. For det andet lod de ikke til at være særligt
> interesserede i hinanden, og for det tredie er hun stadig i løbetid her
> dagen efter. Skal jeg frygte at han er kommet til fadet inden vi
> opdagede det, eller har vi været heldige?
> Hilsen Dorthe ( - der stadig undrer sig...)

Hej Dorte
Det var da en modbydelig hændelse
Håber at Sidse-pigen er uskadt.
Du har et par valgmuligheder...
1. Vente og se tiden an, om der har været held i "sprøjten".
2. Tage til dyrlæge og få en evnt.drægtighed afbrudt.
En uønskes drægtighed kan stoppes af dyrlægen.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk




Dorthe Prip Lahrmann (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 22-01-03 16:05

Birgitte skriver:

> Hej Dorte
> Det var da en modbydelig hændelse
> Håber at Sidse-pigen er uskadt.
> Du har et par valgmuligheder...
> 1. Vente og se tiden an, om der har været held i "sprøjten".
> 2. Tage til dyrlæge og få en evnt.drægtighed afbrudt.
> En uønskes drægtighed kan stoppes af dyrlægen.
> Missehilsner fra Birgitte
> www.truetrust.dk

Hej Birgitte!
Ja, det var en ret underlig oplevelse med sådan en "houdini-kat" der kommer og
går som det passer ham *smil*
Sidse har det skam fint, hun er jo som altid cool. Hankatten var nu også sød
og rar, og da han gik i gården blandt alle de andre, ja så var der slet ingen
ballade, heller ikke fra vores (kastrerede) hankatte. Havde det ikke været
fordi jeg hørte ham synge serenader aftenen før, havde jeg troet han også var
kastreret.

Tror vi lige venter og ser hvad der sker, og ringer til dyrlægen i morgen for
at høre deres råd.

Hilsen Dorthe ( - og Sidse der stadig er i løb)


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste