Prøver lige igen:
Vi bor til leje i et hus med oliefyr. Vi indbetaler selv 1000 kr. om
måneden til Q8, som kommer med jævne mellemrum og fylder på.
Det er også Q8 der står for den øvrige oliefyrs-service.
Sidst i november løber vi midlertidig tør, hvilket gør at en montør er
nød til at "skubbe" det i gang igen (tørkørsel). Det beløber sig til
kr. 432 ex moms. Denne regning har vores udlejer betalt (hans navn
står på fakturaen). Nu har han midlertid sendt den videre til os (+kr.
12 i porto), og bedt os betale det inden 8 dage.
En krølle er dog, at han selv ved indflytning gjorde opmærksom på, at
oliemåleren på tanken var defekt, og den bedste fornemmelse for
mængden af olie var at slå på tanken. Så vi kan altså ikke se, når den
er ved at være tom.
Vi har endvidere selv gjort opmærksom på defekten, dog uden at den er
skiftet. Alt dette er mundtligt, men ændrer dog ikke på at måleren
stadig er defekt.
Skal vi betale som han kræver?
mvh /Snedker
---
Klip det citerede væk, du ikke besvarer
Besvar venligst under det citerede
---
Klip det citerede væk, du ikke besvarer
Besvar venligst under det citerede
|