Forsikringsfejl
Fra : Leif Pedersen

Dato : 22-01-03 05:55

I forbindelse med et cykeluheld beskadier jeg 6 tænder til en rep.pris af
49.000kr
I min forsikringspolice står der en max tanddækning på 19.000 kr.
Jeg har nu fra forsikringen fået et brev hvor i der står.

"Din tandlæge har foreslået en behandling af skaden på 49.000 kr., som vi
betaler. Når behandlingen er afsluttet, skal du blot sende den originale
regning til os."

Er forsikringen nu juridisk dømt til at betale hele skaden uanset hvad der
står i policen.

Er der nogen der har været ude for samme fejl fra forsikring, og hvad blev
resultatet.

leif-pedersen@mail1.stofanet.dk

Fra : Peter G C

Dato : 22-01-03 09:22

"Leif Pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> regning til os."
>
> Er forsikringen nu juridisk dømt til at betale hele skaden uanset hvad der

Ikke lige frem dømt. Men man kan argumentere for, at selskabet har
tilkendegivet at ville dække samtlige omkostninger. Det kan du prøve.

> Er der nogen der har været ude for samme fejl fra forsikring, og hvad blev
> resultatet.

Ja. Jeg fik medhold, idet selskabet - som i din situation - havde formuleret
sig uheldigt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-01-03 09:43

> Ikke lige frem dømt. Men man kan argumentere for, at selskabet har
> tilkendegivet at ville dække samtlige omkostninger. Det kan du prøve.

Også hvis selskabet læser denne NG.
Kan de da ikke sige, at han var bekendt med at der er tale om en fejl, når
de skriver 49.000 i stedet for 19.000 kr?
Han har vel været i ond tro?

--
Mvh. Morten Fruergaard
http://fruergaard-racing.dk

Fra : Peter G C

Dato : 22-01-03 10:03

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mitefternavn.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Han har vel været i ond tro?

Tjoooo - det er jo en udveksling af synspunkter mellem parterne......

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : MAndersen

Dato : 22-01-03 22:59

> [...]
> står i policen.
>
> Er der nogen der har været ude for samme fejl fra forsikring, og hvad blev

Der kan også være tale om en gammel police hvor summen er indekseret.

Der kan også siden tegning være modtaget rettelsesblad eller forbedrede
forsikringsbetingelser. Jeg tror på rettelsen, idet flere selskaber har
været kritiseret for at have en maks sum på tanddækning på måske 2-5% af
invaliditetssummen.

mvh
MAndersen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-01-03 23:51

"Leif Pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> skrev :

>I min forsikringspolice står der en max tanddækning på 19.000 kr.

står der *tand*dækning ? kan det vel tænkes beløbet er pr. tand ?

--

jan@stevns.net - www.stevns.net