Palit Microsystems Daytona GeForce3 TI200 ~
Fra : J&T

Dato : 22-01-03 01:35

Hej gruppe

Jeg har kikket lidt efter et billig graffikkort som kan holde mig på et ok
nivaue et stykke tid.

Der er lige en ting jeg ikke har styr på omkring tv tilslutning. Jeg har et
kabel som er S-video + Audio L/R, kan jeg bruge dette kabel? jeg forstår
heller ikke hvad det betyder når der står D-sub?

På forhånd tak for hjælpen

J&T

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-01-03 14:07

"J&T" <jens-thomsen@venlig.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har kikket lidt efter et billig graffikkort som kan holde mig på
> et ok nivaue et stykke tid.

Nu kender jeg ikke prisen du skal give, men kig evt. efter Geforce4 Ti4200.
De geforce3 Ti200 jeg har set koster næsten det samme +100-200 som Ti4200.
Og får de penge får du et hurtigere grafikkort som holder noget længere end
Geforce3.

> Der er lige en ting jeg ikke har styr på omkring tv tilslutning. Jeg
> har et kabel som er S-video + Audio L/R, kan jeg bruge dette kabel?
> jeg forstår heller ikke hvad det betyder når der står D-sub?

Du får ikke noget lyd via TV-Out på grafikkortet, så der skal også være S-
VHS i den anden ende. Har du tjekket om dit TV understøtter S-VHS?

D-sub er analog monitor stik. Der findes idag 2 typer monirtor udgange D-
sub og DVI.

D-Sub er et 15 polet stik (oftest blåt stik) som du kender fra alle ældre
grafikkort og skærm.

DVI er det nye digitale stik, som oftest bruges til TFT skærme.

--
Bjarke Andersen

Fra : Sven

Dato : 22-01-03 19:18

> [...]
> Og får de penge får du et hurtigere grafikkort som holder noget længere

Narj, der er nu mere end 100 kr. forskel på et Geforce 4 ti4200 og et Gf3
ti200 som J&T spurgte om. I.flg edbpriser, så koster Gf4 Ti4200 fra 1200,-
kr og opefter hvorimod et Gf3 Ti200 med 128Mb ram + TVOut kun koster 808,-
kr.

Dine stikforklaringer er gode, dog vil jeg lige tilføje, at det nye DVI
somregel er hvidt eller lysegråt (modsat det blå som du skrev om)

Sven

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-01-03 10:07

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Gf3 ti200 som J&T spurgte om. I.flg edbpriser, så koster Gf4 Ti4200
> fra 1200,- kr og opefter hvorimod et Gf3 Ti200 med 128Mb ram + TVOut

Ok, så er de langt om længe faldet bare lidt. Min pris indikation var måske
også noget gammel. Kan bare huske da jeg selv skulle igennem GPU junglen,
så var det utroligt at Gf3Ti200 stadig lå så høj i pris.

> Dine stikforklaringer er gode, dog vil jeg lige tilføje, at det nye
> DVI somregel er hvidt eller lysegråt (modsat det blå som du skrev om)

Øhhh nej, jeg nævnte at D-sub var blåt, ikke DVI.

--
Bjarke Andersen