Hvad er bedst
Fra : kajo

Dato : 21-01-03 23:37

Er der nogen der har et bud på, hvad der bedst at bruge penge på:

Popcorn, pris, ca. 10.000
PGO Hot 50, pris ca. 12.00
PGO Comet, pris ca. 10.000

Altsammen er nypriser.

Eller er det altsammen noget man skal holde sig fra, den skal bruges til
kørsel året rundt (på landet) i alt slags vejr.
Det er jo snart på tide at få skiftet min Puch Maxi Plus ud.

Findes der måske et bedre alternativ i samme prisleje.

Mvh. Kajo

Fra : Japse

Dato : 22-01-03 00:13

"kajo" skrev d. 21-01-03 23:37 dette indlæg :
> [...]
>
> Mvh. Kajo
>
> Jeg synes at du skal gå hen til den likale forhandler og prøvekøre de
forskellige, på den måde kan du bedst finde ud af hvad der passer til
dig, hastighedsheden er næsten det samme på dem alle.
Håber det kunne hjælpe dig en lille smule.

Mvh.
Japse.

http://www.kandu.dk/

Fra : hynke007

Dato : 22-01-03 04:26

> [...]
> Det er jo snart på tide at få skiftet min Puch Maxi Plus ud.
>
> Findes der måske et bedre alternativ i samme prisleje.

hejsa kajo.

hvis det var mig ville jeg vil foretrække en PGO HOT 50. Da den køre
rigtig godt også i snevejr.

hilsen
Hynke007

http://www.kandu.dk/

Fra : LaLLe

Dato : 22-01-03 21:11

"kajo" <Fiffi@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er jo snart på tide at få skiftet min Puch Maxi Plus ud.
>
> Findes der måske et bedre alternativ i samme prisleje.

Hvis det skal være i det prisleje får du noget i den kvalitet. Med risiko
for at jeg bliver flamed til døde er hverken CPI eller PGO høj kvalitet.
Du får lige så meget hvis ikke mere ved at finde en brugt scooter fra
Piaggio Gilera i det prisleje. Motoren er langt bedre og den generelle
følelse af kvalitet holder i MEGET længere tid.
Længe efter glæden fra den lave pris er væk har du ærgelsen over den dårlige
kvalitet. Det læste jeg et sted og den passer meget godt når vi snakker
scooter,

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Fra : kajo

Dato : 23-01-03 00:52

> [...]
> Det er jo snart på tide at få skiftet min Puch Maxi Plus ud.
>
> Findes der måske et bedre alternativ i samme prisleje.

Jeg er blevet lidt klogere siden i går og har fundet ud af at de to
PGO'modeller, er 30-km.
Det jeg er ude efter er en 45-knallert.
Hvad med en PGO Big Max, Piaggio Typhoon, Piaggio New Zip - 2 takt.
Det er det prisleje jeg bevæger mig i.
Der må absolut være nogen her i gruppen der har en menig om hvad der er
bedst, eller hvad man skal holde sig fra.

Der er iøvrigt en der har foreslået Piaggio Gilera, men den har jeg ikke
kunnet finde nogen pris på.

Mvh Kajo

Fra : hynke007

Dato : 23-01-03 04:23

"kajo" skrev d. 23-01-03 00:52 dette indlæg :

> [...]
er
> bedst, eller hvad man skal holde sig fra.
>
> Der er iøvrigt en der har foreslået Piaggio Gilera, men den har jeg

Hejsa Kajo.

Jeg ved at der kommer en ny model Piaggio med direkte indsprøjtning på
et tidspunkt til omkring 15000kr. Men jeg vil nok stadig foreslå en PGO
enten en Big Max eller en T-Rex. Så vidt jeg husker er der vist kampange
pris på en Big Max til omkring 12000kr.

MVH.

Hynke007.

http://www.kandu.dk/

Fra : kajo

Dato : 24-01-03 00:43

Tak for svarene.

Jeg havde godt nok forventet lidt mere respons, når det nu er
"ekspertgruppen" jeg har henvendt mig I.

Mvh Kajo

Fra : KlausB

Dato : 26-01-03 00:16

Hej
Jeg ved ik om det er et brud på net etik, i så fald må i rette mig.
Det var angående den der Piaggio med insprøjtning (Hynke007) er det en
nuværende model med inspr. eller hvad. Lyder interessant, kunne godt tænke
mig at vide lidt mere.

På forhånd tak

Klaus B zip 30 2000

Fra : LaLLe

Dato : 25-01-03 02:32

"KlausB" <h51@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det var angående den der Piaggio med insprøjtning (Hynke007) er det en
> nuværende model med inspr. eller hvad. Lyder interessant, kunne godt tænke

De kommer med deres egen "ditech" motor med direkte indsprøjtning. Den
skulle være begrænset i krumtapshuset så den skulle være så godt som
"umulig" at tune. Peugoet kommer også med en motor med turbo!!! på. Dog nok
kun som 45. De har været vist frem de to modeller til diverse shows rundt
omkring i Europa så det er kun et spørgsmål om tid før der kommer en pris på
dem.

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Fra : LaLLe

Dato : 24-01-03 17:22

> [...]
> bedst, eller hvad man skal holde sig fra.
>
> Der er iøvrigt en der har foreslået Piaggio Gilera, men den har jeg ikke
Rimeligt logisk du ikke har det. Gilera er ikke en model men et mærke.
Jeg ville HELT klart vælge de to Piaggio'er. Der er bl.a. 3. års garanti
noget som PGO ikke kan give. Motoren er LANGT mere slidstærk på Piaggio og
du er sikret at du får Italiensk Kvalitet HELE vejen igennem.
Hvis du vil have den tunet så den kan lidt mere så er Piaggio også svaret da
der findes MEGET mere til Piaggio motoren end PGO's Minarelli licens motor.
Mit råd er Piaggio. Det er mest for pengene.

LaLLe
www.stalkerzone.dk <-- også til Piaggio

Fra : Klaus G.

Dato : 25-01-03 12:29

> [...]
motor.
> Mit råd er Piaggio. Det er mest for pengene.

Jeg har en Piaggio NRG Mc3, og den kan jeg klart anbefale. Og som LaLLe
siger, så finder der bunker af tun til den, hvor der til PGO ikke findes så
meget, desuden er der meget mere gejl og lir til Piaggio end PGO.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : KlausB

Dato : 26-01-03 17:31

Hej LaLLe

Tak for svaret. Jeg bliver så glad når der kommer sådan et fyldigt svar.

Venlig Hilsen
Klaus B

Fra : LaLLe

Dato : 25-01-03 20:07

> Hej LaLLe
>
> Tak for svaret. Jeg bliver så glad når der kommer sådan et fyldigt svar.

Det var så lidt. Håber også du vil kigge lidt på min side når du beslutter
dig for at købe en Piaggio. Der er der inspiration og forklaring på en stor
del af motoren, og hvis jeg kunne få taget mig sammen kunne jeg næsten
skrive en hel værksteds håndbog til den så service hos forhandleren kun
skulle bruges for at man kunne bibeholde garantien :)

LaLLe
www.stalkerzone.dk