Spiralledning
Fra : Gismo

Dato : 21-01-03 23:36

Hejsa.

Jeg har set en spiral ledning til at forbinde anhænger og bil, en lille
snoet fætter, der er meget fleksibel.
Den var 7 polet, det jeg søger er 13 polet, og så lige et diagram til
Westfalia/multicom stikket
Har tidligere haft 7 polet på bil og har derfor undladt at bruge de
ledninger som ikke kunne tilsluttes på bilens stik,
er der noget forgjort i forhold til regler og §?
Undladt vil sige klippet over.

Tak til de mange hjælpsomme campister i NG.

Gismo.

Fra : Steen Larsen

Dato : 22-01-03 08:45

Gismo wrote:
> [...]
> en lille snoet fætter, der er meget fleksibel.
> Den var 7 polet, det jeg søger er 13 polet, og så lige et

Hej Gismo.

Jeg tror jeg har set de spiraler er til at sætte på det
eksisterende kabel. Her et link til en pdf fil som indeholder
diagram på de forskellie stiktyper
http://www.campingstuff.dk/instruktion/12v.pdf

MVH Steen.

Fra : Gismo

Dato : 22-01-03 22:37

Steen Larsen wrote:

> Jeg tror jeg har set de spiraler er til at sætte på det
> eksisterende kabel. Her et link til en pdf fil som indeholder
> [...]

Hej Steen

Øhh. hvor har du set dem til salg.

Så kiggede jeg på dit link, og er nu skrup forvirret, muliticon stikket
ER IKKE GODKENDT TIL SYNSFRI SAMMENKOBLING hvad vil det
sige på dansk?

Andre brugere på nettet ser ikke ud til at være klar over dette.

Jeg regnede med at købe multicon stikket til CV og en spiralledning og så
var
den potte ude.

Har lige fået ny bil med mulitcon stikket, fået den synet og vejet op venter
spændt på registrerings
attesten, om der står SYNSFRI SAMMENKOBLING.

Gismo.

Fra : Steen Larsen

Dato : 22-01-03 23:13

Gismo wrote:

Hej Gismo

> Øhh. hvor har du set dem til salg.

Jeg har ikke set dem til salg jeg tror det var i et blad jeg så
dem!

> Så kiggede jeg på dit link, og er nu skrup forvirret,
> muliticon stikket
> ER IKKE GODKENDT TIL SYNSFRI SAMMENKOBLING hvad vil det
> sige på dansk?

Såvidt jeg forstår så er multikon med pol 8-13 langs ydersiden
godkent. hvis du har yderliger spørsmål så prøv at spørge
Hans Jørgen : hjh@campingstuff.dk

MVH Steen.
--

\\\\!////
-(o o)-

Fra : Gismo

Dato : 22-01-03 23:26

Steen Larsen wrote:

> Såvidt jeg forstår så er multikon med pol 8-13 langs ydersiden
> godkent.

> MVH Steen.

Hej igen.

Nu er det selvfølgelig det andet stik jeg har monteret på bilen

Gismo.

Fra : Carsten Stage

Dato : 23-01-03 00:35

On Wednesday, January 22, 2003 10:36 PM [GMT+1=CET],
Gismo <baatnakkedummy@hotmail.com> wrote:

> Har lige fået ny bil med mulitcon stikket, fået den synet og vejet op
> venter spændt på registrerings
> attesten, om der står SYNSFRI SAMMENKOBLING.

Det sker jævnligt at en bil eller campingvogn bliver synet og godkendt
*uden* at være lovlig - og det er tilfældet hvis den godkendes trods et stik
der ikke opfylder kravene i detailforskrifter for motorkøretøjer.

Jeg ville ikke tænke så meget over det, hvis det passer til din campingvogn
og eventuelle trailere du kører med - men i yderste konsekvens er du
hjemfalden til straf, hvis din brøde bliver afsløret,,,

Den side der henvises til på Hans Jørgens http://campingstuff.dk viser
simpelthen teksten fra d.f.m. med hensyn til de godkendte stiktyper -
kommentaren om Multicon-West stikket er en tilføjelse som står i parantes
for at vise at det ikke er en del af forskrifterne, men en tilføjelse for at
vise at det *ikke er godkendt.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står