Indsæt mellemrum i string, VB-Excel
Fra : Jesper I

Dato : 21-01-03 23:08

Hej,
Jeg er lidt novice omkring VB (i forbindelse med Excel). Jeg vil høre om der
sidder en ekspert herude i æteren, som kan hjælpe mig med et i virkeligheden
"simpelt" syntaks spørgsmål.
Nedstående kode virker på den måde at 5. karakter i en given string, som er
angivet i celle a1, a2 eller a3, bliver skrevet med fed.
I stedet vil jeg gerne have indsat et mellemrum på denne plads, kan dette
lade sig gøre...? Evt. hint til hvordan jeg kommer videre...
Hilsen
Jesper

Option Explicit
' nedenstående kode fungerer. Den går ind i hver celle, i det
' angivet range og markere fra 5. karakter og 1 karakter frem med fed

Public Sub ÆndreKarakter()

With Worksheets("Ark1").Range("a1:a3")
'.Value = Range("")
.Characters(5, 1).Font.Bold = True
End With
End Sub

Fra : preben nielsen

Dato : 21-01-03 23:26

"Jesper I" <jip@indbakke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kan dette
> lade sig gøre...? Evt. hint til hvordan jeg kommer videre...

Du skal skam bare kigge på .Insert. Dvs. .Characters(5, 1).Insert
" "

<Air-code = ikke-testet>

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jesper I

Dato : 25-01-03 17:31

Hej Preben,

Jeg har afprøvet din anbefaling, svarende til nedenstående, er ikke sikker
på jeg har forstået dig ret, jeg fik i hvert fejlmedelelse, kan du se hvad
jeg gør forkert?

Hilsen

Jesper

Fra : Søren Thade Petersen

Dato : 22-01-03 20:31

Hej!

Prøv med flg.:

Sub TilføjMellemrum()
'Tilføj Mellemrum ved Pos i stedet for den nuværende karakter
Pos = 5
For Each Celle In Worksheets("Ark1").Range("a1:a3")
Celle.Formula = Left(Celle.Formula, Pos - 1) & _
" " & Mid(Celle.Formula, Pos + 1)
Next
End Sub

Hilsen Søren