/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Flash / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Flash
#NavnPoint
bentjuul 4251
molokyle 1978
Klaudi 1488
jhvp 1265
pallenoc 1160
katekismus 1020
Fnollerpi.. 790
slander 510
Dr.Disco 500
10  Flash77 500
3D spinning jordklode
Fra : ct


Dato : 21-01-03 20:26

Hej,

Jeg har fået til opgave at lave en 3D globe (udsnit deraf) i Flash. Den skal
være 'tydelig' nok til at man (i animationen) kan fremhæve enkelte lande.
Størrelsen af det snit der vises er ca. 1/4 del af kloden.

I animationen skal kloden dreje rundt således at europa passerer forbi med
enkelte lande fremhævet (statisk). Over Europa skal der så hænge en
sattellit der 'beamer' ned til landene.

Jeg har forsøgt mig lidt i Swift3D v.3, men da kloden jeg har brugt er med
et bipmap texture, bliver det til 200+ billeder i en flash fil, altså ikke
særligt brugbart (jeg regner ikke med at en flash komprimerer så mange
billeder specielt godt?)

spgm1: vil det hjælpe at bruge en vector-tegning af jorden og landende (helt
uden textures, kun vector) - eksporteres dette korrekt til flash så det
fylder mindre?

spgm2: Er der andre brugbare metoder til at lave denne animation? Hvad med
diverse 3D plugins til hjemmesider? Et par hundrede kb er vel smertegrænsen
vil jeg tro. Jeg har forsøgt i Flash MX med en mask og et landkort
nedenunder, men det er ikke godt nok da kortet jo ikke bøjer i kanterne
(3D-like).

Jeg er tør for ideer p.t. - hjælp!

claus



 
 
Bo (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 22-01-03 00:37

Hej claus

Bare en løs idé.

Hvad med en bump - map i et 3d-program mappet på en klode.

Mappen skulle være en outline af landegrænser.

Denne model skulle så eksporteres til Vecta3D eller Swift3D (som jeg ikke
kender)

Jeg ved ikke om det kan bruges...

Vh Bo



ct (22-01-2003)
Kommentar
Fra : ct


Dato : 22-01-03 01:02


> Hvad med en bump - map i et 3d-program mappet på en klode.
>
> Mappen skulle være en outline af landegrænser.
>
> Denne model skulle så eksporteres til Vecta3D eller Swift3D (som jeg ikke
> kender)

Hej Bo, Tak for ideen.

Men jeg tror der skal være vector hele vejen igennem(?) for at flash ender
op med noget der ikke fylder en bondegård. Altså noget med at man ender med
en motion tween af vectorgrafikken der er konstrueret i et 3d program. Man
kune selvfølgelig gå i gang med at tegne manuelt i flash, men pyh, et
arbejde

claus



Bo (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 22-01-03 08:29


> Men jeg tror der skal være vector hele vejen igennem(?) for at flash ender
> op med noget der ikke fylder en bondegård. Altså noget med at man ender
med
> en motion tween af vectorgrafikken der er konstrueret i et 3d program.

Det var det jeg mente

bl.a. Vecta3D outputter swf.

Bo



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408878
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste