URGENT! - anvende # i Frontpage
Fra : Grethe Lambrecht

Dato : 30-12-00 18:36

KÆRE KLOGE HOVEDER!
jeg skal til eksamen i Grænsefladeudvikling om 6 dage og har virkelig brug
for hjælp.
har brugt Stones Webwriter under hele kurset for at kende alle koderne,
hvilket har været godt. nu er jeg så ved at repetere det hele og bruger
Frontpage, fordi det selvsagt er meget hurtigere. men jeg kan ikke finde ud
af at anvende dele af css. jeg har fundet ud af f.eks. at ændre h1 til h1.b.
den kommer fint frem oppe i alle typografierne til venstre. men nu har jeg
forsøgt at lave et id - f.eks. #navn (også forsøgt med #title) har redigeret
den under typografier - men når jeg markerer et ord, kan jeg ikke finde ud
af, hvor jeg skal få den til at benytte id'et fra??? har f.eks. under
typografier redigeret, at #title (eller #navn) skal have rød skråskrift, men
jeg kan ikke benytte den!
Hvis jeg fjerner #, virker det (og .title kan vælges oppe i typografierne)!
Men på hele afsnittet - og jeg skulle kun have det på et ord.
Så forsøgte jeg mig med "span" - men det virker ikke! Efter redigering af
span-mærket - kører koderne over på "strike", som jeg muligvis skal gøre
noget ved, men ved ikke hvad.
Undskyld, det er lidt usammenhængende - sikkert fordi jeg er lettere
frustreret. Jeg ved godt, hvordan jeg skal sætte det ind manuelt, men ville
gerne kunne den "hurtige løsning" med Frontpage
på forhånd tusinde tak - og rigtigt godt nytår!

--
Grethe Lambrecht

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-12-00 16:11

Måden at skabe en span i FP2000 er lidt omstændelig.
Placer cursoren ved begyndelsen af det ønskede og tryk ENTER
Placer cursoren ved slutningen af det ønskede og tryk ENTER.
Nu står det på en linie for sig selv så vælg det og brug Class'en fra
dropdown menuen.
Så mangler du bare at samle linierne igen.

Godt Nytår.