Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan fjerner jeg røde øjne?
Fra : AN

Dato : 21-01-03 14:39

Hej

Er der en eller flere herinde, der ved hvordan jeg fjerner (eller reducerer)
røde øjne fra mine digtalbilleder? Helst i fotoshop.

Mvh.
Anders

Fra : Per N

Dato : 21-01-03 14:43

On Tue, 21 Jan 2003 14:38:35 +0100, "AN" <tox@xot.denmark> wrote:

>Hej
>
>Er der en eller flere herinde, der ved hvordan jeg fjerner (eller reducerer)
>røde øjne fra mine digtalbilleder? Helst i fotoshop.

Hvis du forstår engelsk, så kan du læse opskriften her :
http://graphicssoft.about.com/c/ht/00/11/How_Remove_Red_Eye0974083560.htm

Fra : Madsen

Dato : 21-01-03 15:01

AN skrev:

> Er der en eller flere herinde, der ved hvordan jeg fjerner (eller
> reducerer) røde øjne fra mine digtalbilleder? Helst i fotoshop.

<http://www.apple.com/creative/resources/ttphotoshop/624redout.html>
<http://www.rgbnet.co.uk/ilyons/tutorials/tutorial_4_1.htm>

Google er din ven. :)

Madsen.

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 21-01-03 19:43

Hej AN
---------------------

---------------------
Du kan også købe den nyeste Corel Graphics Suite.
Photopaint har en ny funktion, der hedder "Red Eye Removal".
Det er bare en pensel, som du overmaler de røde øjne med - så er det løst!

Lars E. Knudsen
DTP-Consult.

Fra : jopa

Dato : 21-01-03 22:18

"Lars E. Knudsen" skrev bla.
> Du kan også købe den nyeste Corel Graphics Suite.
> Photopaint har en ny funktion, der hedder "Red Eye Removal".
> Det er bare en pensel, som du overmaler de røde øjne med - så er det løst!

Så er det løst men man er vel nogle tusind fattigere for blot at fjerne røde
øjne, der med et snuptag og pensel kan fjernes let med Photoshop, som
spørgeren vist er i besiddelse af

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 22-01-03 00:07

Til Madsen, Henrik og Jopa

Det er ganske rigtigt at Anders sagde HELST Photoshop - Men til orientering
så skal jeg informere om, at den genistreg som Lars omtaler i Corel
Photopaint 11 er ganske uovertruffen, og på denne funktion kan Adobe godt gå
hjem og pakke sammen. Det betyder at hvis man har mange billeder hvor der
skal fjernes røde øjne, så er der kun 1 program som du'er. Corel Photopaint
11 - Et program som forøvrigt følger ganske gratis med når man investerer i
Corel Draw pakken.

Jeg har aldrig set en så overtruffen funktion, det tager ca. 5-6 sekunder at
fjerne røde øjne, og det er der vist ingen andre programmer som kan slå?

Mvh
Anders Rehhoff

Fra : jopa

Dato : 22-01-03 19:35

"Anders Rehhoff" skrev bla
> [...]
> så skal jeg informere om, at den genistreg som Lars omtaler i Corel
> Photopaint 11 er ganske uovertruffen, og på denne funktion kan Adobe godt

Hej Anders samme funktion kan Photoshop udbygges med enten som en gratis
action eller et billigt filter.
Er skam godt klar over Corels fortræffeligheder, men hvorfor investere dyre
penge når man nu en gang har et super produkt.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 22-01-03 22:02

Hej John

Du har ret - og alligevel. Photoshop (Adobe) er et godt program - derom
hersker ingen tvivl. Det område hvor Photoshop godt kan pakke sammen i
forhold til Photopaint 11, er lige præcis på området med at fjerne røde
øjne. Så hvis opgaven er jævnligt at fjerne røde øjne fra billeder, så vil
livet blive en del næmmere med Corel's produkt (ver.11). Og det var på den
baggrund, og med den funktion at jeg udtalte (skrev) at Adobe Photoshop
godt kunne gå hjem og pakke sammen.

Generelt kan vi vist godt konstatere at det er et spørgsmål (Photopaint
(Corel) og Photoshop (Adobe)) om du bedst kan lide konen eller datteren.

> Er skam godt klar over Corels fortræffeligheder, men hvorfor investere
dyre
> penge når man nu en gang har et super produkt.

På et tidspunkt skal man jo have pungen op (hvis man vil være lovlig), og så
er det at jeg med min ringe fatte evne har svært ved at forstå at nogle
mennesker først går ud og køber Adobe Photoshop (pris 8395,-) derefter Adobe
Illustrator (pris 4727,-). Når man kan købe Corel Draw 11 graphic Suite (som
indeholder Draw, Photopaint, Trace, Capture og nogle andre små hjælpe
programmer) for kun 4938,- og endnu billigere som opgradering. Draw kan også
fås i en academic udgave til 1429,- (om Photopaint er med i den pakke ved
jeg ikke).
Priserne er hentet fra Ravenholms hjemmeside. Det er såmænd bare det, jeg
med min ringe fatte evne har svært ved at forstå.

Det var bare det!!!

mvh
Anders

Fra : Madsen

Dato : 21-01-03 21:01

Lars E. Knudsen skrev:

> Photopaint har en ny funktion, der hedder "Red Eye Removal".
> Det er bare en pensel, som du overmaler de røde øjne med - så er
> det løst!

Ja, der er mange billedbehandlingsprogrammer som har en automatiseret
funktion til den slags, men nu var det jo Photoshop der blev spurgt
til. :)

Madsen.

Fra : Henrik Torp

Dato : 21-01-03 21:24

> Ja, der er mange billedbehandlingsprogrammer som har en automatiseret
> funktion til den slags, men nu var det jo Photoshop der blev spurgt
> til. :)

Photoshop elements 2 har også en auto-funktion, men de manuelle metoder
giver det bedste resultat.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 22-01-03 00:46

Anders Rehhoff skrev:

> [...]
> omtaler i Corel Photopaint 11 er ganske uovertruffen, og på denne
> funktion kan Adobe godt gå hjem og pakke sammen.

Jamen det er da muligt. Det mener jeg heller ikke at have benægtet.
Jeg svarede blot en som spurgte om hjælp til fjernelse af røde øjne
i Photoshop.

> Det betyder at hvis man har mange billeder hvor der skal fjernes
> røde øjne, så er der kun 1 program som du'er. Corel Photopaint 11

Det er så din mening ja. Jeg har bemærket tidligere at du er glad
for Corel.

> [...]
> Jeg har aldrig set en så overtruffen funktion, det tager ca. 5-6
> sekunder at fjerne røde øjne, og det er der vist ingen andre

Hvad med Paint Shop Pro og Photoshop Elements 2 f.eks. ?
Som nævnt så er der flere programmer som har den funktion. Nogle
foretrækker en automatisk funktion, andre foretrækker at de har
mulighed for at kombinere flere forskellige filtre i f.eks. Photo-
shop og på den måde opnå det der i deres øjne er nær det perfekte.
Hvis vi endelig skal være automagiske, så kan man endda hente en
Action til Photoshop som gør det for én, så mulighederne er mange.

Madsen.