hjemmeside og copyright
Fra : christina

Dato : 21-01-03 11:52

Hejsa,

Jeg har på et tidspunkt designet og opbygget hjemmesiden
http://www.ikoner.com . Nu ser jeg imidlertid, at en stor del af siden -er
blevet direkte kopieret af en anden.
-Jeg har dog ikke kunne finde nogen e-mail adresse, eller anden
kontaktmulighed på siden -som er russisk......

Jeg mener ikke at der her kan være tvivl om, at det er en krænkelse af
ophavsretten - men hvordan gribes det an hvis vedkommende ikke vil fjerne de
kopierede filer?
-Ja det ser nærmest ud som om hele siden er blevet hentet ned, og så er der
blevet ændret lidt grafikker og tekst her og der.....
-se den her:

http://alternative.dinfo.ru/

mvh
christina

Fra : Karsten Kryger Hanse~

Dato : 21-01-03 12:31

> [...]
> -Jeg har dog ikke kunne finde nogen e-mail adresse, eller anden
> kontaktmulighed på siden -som er russisk......

Muligvis kan du kontakte dem der administrerer dinfo.ru som hoster
alternative.dinfo.ru . Det kan være de er behjælpelige, måske kan de
ovenikøbet engelsk.

www.nic.ru fandt jeg kontaktinformation om dinfo.ru , som står tilsidst i
dette indlæg.

Det juridiske har jeg ingen forstand på, som hvordan du f.eks. stiller krav
over for nogen i Rusland, men du har vist al grund til at føle at din
ophavsret er blevet 'overtrådt'.

Med venlig hilsen
Karsten Kryger Hansen

domain: DINFO.RU
type: CORPORATE
descr: Non profit partnrership, "Computer club Disk-Info"
admin-o: DISKINFO-ORG-RIPN
nserver: ns.dinfo.ru. 212.45.24.187
nserver: ns1.dinfo.ru. 195.14.55.126
created: 2000.10.30
state: Delegated till 2003.10.31
changed: 2002.10.31
mnt-by: DITS-MNT-RIPN
source: RIPN

org: Non profit partnrership, Computer club Disk-Info
nic-hdl: DISKINFO-ORG-RIPN
admin-c: IGDOV-RIPN
bill-c: IGDOV-RIPN
phone: +7 095 5359533
phone: +7 095 5359983
fax-no: +7 095 4967010
e-mail: admin@dinfo.ru
e-mail: darkshaman@yandex.ru
e-mail: dmitry@aspnet.ru
e-mail: igdov@aspnet.ru
changed: 2001.06.18
mnt-by: DITS-MNT-RIPN
state: RIPN NCC check completed OK
source: RIPN

person: IGOR N DOVNAR
nic-hdl: IGDOV-RIPN
phone: +7 095 5359983
fax-no: +7 095 4967010
e-mail: igdov@aspnet.ru
e-mail: immortal@aspnet.ru
e-mail: nick@aspnet.ru
changed: 2000.

Fra : PerX ...

Dato : 21-01-03 14:22

In article <3e2d25b5$0$139$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
christina@half-mute.com says...
> Hejsa,
>
> Jeg har på et tidspunkt designet og opbygget hjemmesiden
> http://www.ikoner.com . Nu ser jeg imidlertid, at en stor del af siden -er
> blevet direkte kopieret af en anden.

Som tydeligvis er børn (jf Counterstrike), de har sikkert syntes din side
så sej ud. Lev og lad leve.

Fra : RoJo

Dato : 21-01-03 17:09

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_removethis_.com> skrev i en meddelelse
> In article <3e2d25b5$0$139$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> christina@half-mute.com says...

> Som tydeligvis er børn (jf Counterstrike), de har sikkert syntes din side
> så sej ud. Lev og lad leve.

Nu er det jo ikke kun børn, der spiller Counterstrike!!!

Cristina:
Start med, at skrive en mail til dem. Bed dem om, at lukke siden ned.
Og så håb på, at de gør det.
Dine beviser er klare, da der stadig står danske tekster på deres side!
Jeg vil meget meget gerne vide hvad du finder ud af.

mvh
RoJo

Fra : Fly Christensen

Dato : 21-01-03 15:11

On Tue, 21 Jan 2003 11:51:48 +0100, "christina"
<christina@half-mute.com> wrote:

>Hejsa,

Davs.

Jeg ville tage kontakt til no-way.net, da det lader til, at det er dem
der har designet siden. Det kan jo være at sidens ejer ikke aner en brik
om, at designet er hugget. no-way.net skulle deriomd være vidende om
dette forhold.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Zed

Dato : 22-01-03 05:57

"christina" <christina@half-mute.com> skrev i en meddelelse
<snip alt>

jeg har ik noget at kommentere til det givne sag, andet end hvad de andre
allerede har skrevet.

men ville bare lige sige: Damn du er dygtig til dit fag :) - er du udlært
grafiker?

Mvh.
-Zed - udlært som mediegrafiker om et års tid

Fra : christina

Dato : 22-01-03 08:20

"Zed" <naw@dontmailme.ok> skrev i en meddelelse

> men ville bare lige sige: Damn du er dygtig til dit fag :) - er du udlært
> grafiker?
>
> Mvh.
> -Zed - udlært som mediegrafiker om et års tid

Tusind tak for de pæne ord
Nej det er jeg ikke.
Jeg startede med et 3mdr. kursus i '99 ved MMI, og har derefter fået
erfaring igennem det job jeg siden fik

mvh
christina