trafikkaos i sim city 4...
Fra : El Groucho

Dato : 21-01-03 12:37

Hej alle

er der andre, der oplever at trafiksituationen løber løbsk ? Jeg bygger
tonsvis af stoppesteder og en omfattende metro, men det virker ikke som om,
at det ændrer noget særligt.
Er der nogle gode råd til placering af offentlige transportmidler ??

Michael

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 21-01-03 14:12

El Groucho wrote:
> [...]
> at det ændrer noget særligt.
> Er der nogle gode råd til placering af offentlige transportmidler ??

I det gamle Sim så fjernede man bare vejene, så forsvandt trafikproblemet

Om det virker ved jeg ikke, men måske du skal prøve noget i den stil.

Mvh

Bruno

Fra : Martin Moeller

Dato : 21-01-03 15:47

El Groucho skrev:

> [...]
om,
> at det ændrer noget særligt.
> Er der nogle gode råd til placering af offentlige transportmidler ??

Jeg har læst et sted, at det kan være en god ídé, at placere
bustoppestederne i den retning som folk tager på arbejde. Endvidere: har du
husket at skifte "streets" ud med "roads", der hvor vejene viser "rødt"?
Og hvis din trafik er ekstrem heftig har du så overvejet motorveje?

--
Mvh. Martin Møller
"Ingen har nogensinde stillet spørgsmålstegn ved det faktum, at alle kvinder

Fra : Emil Jensen

Dato : 21-01-03 17:11

> [...]
> husket at skifte "streets" ud med "roads", der hvor vejene viser "rødt"?
> Og hvis din trafik er ekstrem heftig har du så overvejet motorveje?

Man kan vel bare placere busstoppesteder i begge retninger. Og det vigtigste
er at skifte "streets" ud med "roads" som Martin Moeller skriver. Når der på
et tidspunkt alligevel kommer trafikkaos, er Metroen vel løsningen.
Forresten er der også muligheder for at indføre "carpools" i budgetet, dvs
at man vistnok tvinger folk til at køre flere sammen i bilen på vej til og
fra arbejde. Man kan også indføre "clean air"-et-eller-andet udgifter som
bilejere må betale, så det tvinger forhåbentligt også flere over i de
kollektive trafiksystem, som selvfølgelig skal være vel udbygget.

Mvh

Emil

Fra : Decker

Dato : 21-01-03 20:23

["Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> wrote:]

>Man kan også indføre "clean air"-et-eller-andet udgifter som
>bilejere må betale, så det tvinger forhåbentligt også flere over i de
>kollektive trafiksystem, som selvfølgelig skal være vel udbygget.

.... og så sætter man billet-priserne op.

Hmmm? Mon Regeringen/DSB/HT/etc. har fået en pre-release af SimCity for
lang tid siden?

--
/Decker - http://www.planetquake.com/quark - map-editor for Half-Life & more.
d1e3c3k7er@planetquake.com. E-mail spam-guard: I'm no '1337', so remove that.

Fra : Emil Jensen

Dato : 21-01-03 23:14

> ... og så sætter man billet-priserne op.

Kan man sætte billetpriserne op på den kollektive trafik i SimCity 4?

> Hmmm? Mon Regeringen/DSB/HT/etc. har fået en pre-release af SimCity for
> lang tid siden?

Hvis man kan sætte billetpriserne i SimCity 4, så mon ikke regeringen også
har fået en pre-release...

Mvh

Emil