Risiko ved hastighed over 76,5 km/t
Fra : Torben R

Dato : 21-01-03 10:55

Hej NG.

Er der nogen af jer som har erfaring med at blive taget af politiet med
hastighed
over 76,5 km/t på en 45-scooter.

Jeg er lidt "nervøs" for mit bil kørekort ved at blive snuppet.

Nogen erfaringer med "kørte ellers pænt, ikke råddent", "der var ikke anden
trafik", "ligner ikke en
rocker men en voksen mand i pænt tøj" osv osv. Har nogle af disse haft
indflydelse hos nogen af
jer ? eller er det bare ærgerligt og så en ny orienterende køreprøve ?

Jeg er selvfølgelig klar over at scooteren ryger ind til synshallen og de
ulovlige dele bliver konfiskeret +
et bødeforlæg.

Torben R

Fra : Thomas 45 hader

Dato : 21-01-03 11:49

> Jeg er lidt "nervøs" for mit bil kørekort ved at blive snuppet.

Helt ærligt, jeg håber da at dit kørekort ryger, jeg har overhovedet ingen
respekt for 45 knallerter som med hovedet under armen kører som det passer
dem i trafikken.

op på cykelstien, overhale indenom med 80 kmt o.s.v.jeg ser det hver dag..

Jeg har startet et projekt, alle 45 knallerter som jeg møder som kører mere
end de 50 som sådan en normalt render fra fabrikken, skriver jeg
nummerpladen op på og så en gang om ugen afleverer jeg numrene til en
kammerat hos politiet, han kører så ud med en kollega og konfiskerer
knallerterne til nærmere undersøgelse.

Jeg vil opfordre alle andre som er pissed over 45 knallerters manglende
trafik kultur til at gøre det samme, politiet tager med kyshånd imod jeres
anmeldelser..

Thomas, som allerede har fået fjernet tun dele fra 11 stk 45 knallerter.

Fra : Ormen

Dato : 21-01-03 11:51

<SNIP> en masse stikkersnak

Vil det så sige at jeg skal være glad for at jeg kører 75 på min 30'er
knallert uden plader??

/O

Fra : Holger Danske

Dato : 21-01-03 12:00

Thomas 45 hader wrote:

> [...]
> kyshånd imod jeres anmeldelser..
>
> Thomas, som allerede har fået fjernet tun dele fra 11 stk 45

Kom en tur ned og kig på min knallert kammerat, så skal du se løjer *&¤%##@!
:-@ *eg*

Desuden så kunne det jo også være at alt ikke er som det skal være på din
bil, der skal ikke meget til før man overskrider typegodkendelsen....

Du er dog det største fjols jeg længe har læst indlæg fra, narhoved, har du
slet ingen tanke for at /alle/ 45 knallerter rent faktisk i motoren optimalt
arbejder ved hastigheder omkring de 70 km/t, ligesom bremser o.s.v. også er
dimensioneret for samme, at der så er nogen mini-Brianer der ikke kan lade
være med at køre inde på cykelstien skal du sågu da ikke lade alle andre
bøde for, Fjols *eg*

Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : Torben R

Dato : 21-01-03 12:09

> Helt ærligt, jeg håber da at dit kørekort ryger, jeg har overhovedet ingen
> respekt for 45 knallerter som med hovedet under armen kører som det
passer
> dem i trafikken.

Nu er det jo ikke alle som kører med hovet under armen.

> op på cykelstien, overhale indenom med 80 kmt o.s.v.jeg ser det hver dag..

Har aldrig praktiseret dette, ej heller set det i den by jeg bor i.

Du er formentlig een af disse (mange) billister der nyder at presse mig og
min (endnu) lovlige
45 scooter ved at køre helt tæt på ved overhaling - dytte og vise en hvis
finger pegende opad,
eller ligge lige bagved fordi der ikke er plads til at overhale. Mange
billister er ikke klar over at
45-eren skal køre og fylde som en motorcykel.

> [...]
> nummerpladen op på og så en gang om ugen afleverer jeg numrene til en
> kammerat hos politiet, han kører så ud med en kollega og konfiskerer

Det er altid rart med nogle ekstra politi folk....

> Jeg vil opfordre alle andre som er pissed over 45 knallerters manglende
> trafik kultur til at gøre det samme, politiet tager med kyshånd imod jeres
> anmeldelser..

Husker du så også at anmelde alle billisterne der ikke overholder deres del
af færdselsloven og presser 45-scooterne, især de lovlige for de kan s..
ikke
køre mere end 50-55 km/t

> Thomas, som allerede har fået fjernet tun dele fra 11 stk 45 knallerter.

Du har måske selv været en af dem der kørte med hovedet under armen ?

--
Torben R

Fra : Tim Sørensen

Dato : 21-01-03 12:35

"Thomas 45 hader" <thomas@adslonline.dk> wrote
> En masse pis

Dø stikker-svin!

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : PHK

Dato : 21-01-03 12:45

"Thomas 45 hader" <thomas@adslonline.dk> skrev i en meddelelse

> Thomas, som allerede har fået fjernet tun dele fra 11 stk 45 knallerter.

Gu har du da ikke nikke nej. Politiet har sgu da andet at lave end at lede
efter 45-knallerter der kører lidt hurtigt.

--
_
|_|

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 21-01-03 12:54

Thomas 45 hader wrote:

> [...]
> nummerpladen op på og så en gang om ugen afleverer jeg numrene til en
> kammerat hos politiet, han kører så ud med en kollega og konfiskerer

Måske du skulle bede om at få dine skolepenge tilbage?

> Thomas, som allerede har fået fjernet tun dele fra 11 stk 45 knallerter.

Så er jeg glad for at ikke køre med tun, men alligevel følger med trafikken
på 70km/t strækninger og ikke er til fare.

Og til det med at presse en scooter... jeg følger sq bare efter bilisten og
får vedkomne sat på plads.. det kan godt være jeg kører scooter, men lille
er jeg sq ikke og det finder sådan en latterlig bilist bare selv ud af når
de kører med hovedet under armen. De er trods alt de færreste der regner
med dette, og det kan være de nok tænker sig om en ekstra gang inden de
forsøger at spille smart igen i fremtiden, når de først har fået jaget en
skræk i livet og fået jordens største skideballe.

--
Martin L. Johansen

Fra : Torben R

Dato : 21-01-03 13:05

snipsnap - en masse "big brother snak"

Men tilbage til topic, er der nogen som har erfaringer med at være blevet
taget
med over 76,5 km/t og derefter polities reaktion ?

--
Torben R

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 21-01-03 13:12

Torben R wrote:

> snipsnap - en masse "big brother snak"

> taget
> med over 76,5 km/t og derefter polities reaktion ?

Ikke med den hastighed men jeg er blevet stoppet 2 på en 45'er. Ingen bøde,
men en "fortsat god aften" og så kørte han igen.

Jeg tror det kommer meget an på situationen og betjentens humør. Hvis det er
en 80 km/t strækning og du ligger "stille og roligt" med 80km/t og du ikke
ligefrem ligner en knægt på 16, så kan du være heldig at få lov til at
slippe. Det er sket for en af mine kammerater....:

Politi: Er den tunet?
Kammi: Ja
Politi: Hvor meget?
Kammi: Cylinder, udstødning, bla bla bla
Politi: Det lyder som 100 km/t på toppen
Kammi: Det er deromkring.
Politi: Kør forsigtigt, så har vi ingen problemer i det. Overhold de
gældende grænser i byen.
Kammi: Det skal jeg gøre.
Politi: Fortsat god dag.
Kammi: Tak i lige måde.

Men det er nok mere undtagelsen end reglen. Men man har jo lov til at være
heldig

--
Martin L. Johansen

Fra : Torben R

Dato : 21-01-03 13:20

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke med den hastighed men jeg er blevet stoppet 2 på en 45'er. Ingen
bøde,
> men en "fortsat god aften" og så kørte han igen.

Flink politimand !

> [...]
> Kammi: Tak i lige måde.
>
> Men det er nok mere undtagelsen end reglen. Men man har jo lov til at være

LOL, måske politimanden selv har en scooter

Jeg er bestemt ikke en 16-årig knægt med piercinger og ørene fulde af
huller, derimod
en næsten 40-årig familie far der kører pænt, husker at blinke, placerer mig
korrekt på
kørebanen etc. - er dog ret så iriteret over bilerne der absolut skal
presse, og har så problemet
på 80 km/t strækninger at min T-Rex kun går ca. 55 km/t og så er det jo
næsten livsfarligt !
Jeg må jo heller ikke køre på cykel-stien, men prøver at ligge mig helt ude
til højre, og så
tror billisterne jo bare det er en 30-km/t knallert...... Pokkers politikere
der har godkendt
45-knallert loven, min bil kan jo sagtens køre hurtigere end den tilladte
max. hastighed.

Hmm, det lader til at jeg vil forsøge med en 47mm cylinder samt en ny dyse
og så lade
den originale udstødning sidde, så larmer den da ikke mere end nu.

Hvis der er flere som har erfaringerne med at blive taget, med +76,5 km/t
hører jeg gerne.

Torben R

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 21-01-03 14:31

Torben R wrote:

> Flink politimand !

Det sagde jeg også til ham, at jeg syntes det var flinkt

> LOL, måske politimanden selv har en scooter

He he, tja det er ikke umuligt jo :)

> [...]
> presse, og har så problemet
> på 80 km/t strækninger at min T-Rex kun går ca. 55 km/t og så er det jo

Enig.

> Jeg må jo heller ikke køre på cykel-stien, men prøver at ligge mig helt
> ude til højre, og så
> tror billisterne jo bare det er en 30-km/t knallert...... Pokkers
> politikere der har godkendt

Ja de må ha' haft en hjerneblødning dem som har godkendt det på den måde.

> 45-knallert loven, min bil kan jo sagtens køre hurtigere end den tilladte
> max. hastighed.

Ja jeg forstår det heller ikke.

> Hmm, det lader til at jeg vil forsøge med en 47mm cylinder samt en ny dyse
> og så lade
> den originale udstødning sidde, så larmer den da ikke mere end nu.

God idé. Så ligner den heller ikke en som er ulovlig.

--
Martin L. Johansen

Fra : kajo

Dato : 21-01-03 23:23

"Torben R" <ilac@NOSPAMinet.uni2.dk> skrev i en meddelelse

SNIP

> Jeg må jo heller ikke køre på cykel-stien, men prøver at ligge mig helt
ude
> til højre,

SNIP

Min erfaring er, at hvis jeg køre helt ude i højre side, så bliver jeg helt
sikkert presset.
Kører jeg derimod lidt længere ude tror bilister at jeg er idiot (det er jeg
måske også),
og så kører de langt uden om.

Mvh. Kajo

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 21-01-03 23:52

"kajo" <Fiffi@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
helt
> sikkert presset.
> Kører jeg derimod lidt længere ude tror bilister at jeg er idiot (det er

Så slår du jo 2 fluer med ét smæk - det andet er nemligt ulovligt! Du SKAL
køre som en motorcykel, dvs. din nummerplade skal være samme sted på vejen
som ved en bil... hvis du forstår.

Fra : Erling Jensen

Dato : 22-01-03 06:44

"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> køre som en motorcykel, dvs. din nummerplade skal være samme sted på vejen

Der er et og andet jeg ikke kan forstå ?. Da jeg havde knallert( '73 ), var
det FEDT at køre stærkt og det er det stadig, Det er fedt at mærke hvordan
man med små ændringer kan få vilddyret op i maskinen og suse der ud af, MEN
når man køber en ( knallert ) 45, scooter af et eller andet mærke, ved man
hvilke regler der er gældende for køretøjet, hvor de må køre ect.ect.. Men
en hel del af de her 45 kører, føler sig presset af den øvrige trafik der
ikke fatter at der er de samme regler gældende på det her område som for
motorcykler, placering, svingbane teknik etc. etc. jeg ved at de er bygget
til at køre stærkere( hurtigere ) og at konstruktionen er beregnet der til
og at de på grund af neddroslingen forurener miljøet mere end hvis de fik
lov til at køre det de var bygget til
- - - - - - - - - - og nu kommer det jeg ikke kan forstå : hvorfor
forsøger man ikke at råbe politikerne op, (der er noget med at hvis et
køretøj er godkendt i et eu-land er det automatisk godkendt i andet eu-
land ) og med reglerne fra andre EU lande forsøger at få gennem trumfet de
samme gældende regler her i landet, der er jo nogen der skal begynde et
sted. Hvis man startede nu kunne det måske skabe debat, og der bliver jo
valg engang og lur mig hvis miljøet ikke vil spille en væsentlig rolle til
den tid..

Man kunne jo også købe en MC så må man køre mere end 45km/t.

Skæld mig bare ud

Erling

Fra : Hekto

Dato : 22-01-03 09:47

In article <3e2e2fad$0$71716$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
ej@tdcspace.dk says...
> [...]
> valg engang og lur mig hvis miljøet ikke vil spille en væsentlig rolle til

Glem det!

Det ville kræve at alle EU-lande blev enige om at sætte hastigheden
op!
Der er forskel på HVEM der må køre på 45'eren i de forskellige lande.
I mange lande må 16-årige køre dem; men her hjemme er vi slet ikke
voksne nok, så her er det nødvendigt med kørekort!

Næste skridt bliver indførelsen af 25 Km/t-knallerten herhjemme, som
er standard i andre EU-lande!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Klaus G.

Dato : 21-01-03 21:49

"Torben R" <ilac@NOSPAMinet.uni2.dk> wrote in message
> snipsnap - en masse "big brother snak"
>
> Men tilbage til topic, er der nogen som har erfaringer med at være blevet
> taget
> med over 76,5 km/t og derefter polities reaktion ?

Loven siger at du mister pappet. Så hvis du bliver målt med Laser/Radar, så
er jeg ret sikker på at dit kørekort ryger. En god ting er så, at de ikke må
tage dit tun på en 45'er knallert :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 21-01-03 23:28

> Loven siger at du mister pappet. Så hvis du bliver målt med Laser/Radar,

> er jeg ret sikker på at dit kørekort ryger. En god ting er så, at de ikke

> tage dit tun på en 45'er knallert :)

hhmm.... det har jeg da aldrig hørt før. Er du helt sikker? har du evt. en
kilde?

Fra : Klaus G.

Dato : 22-01-03 16:26

"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote in message
en
> kilde?

At de tager pappet eller at de ikk må tage tunet?

Når man køre 45scooter, så gælder samme regler mht. fart som med biler,
derfor ryger pappet.

Ang. tun, så kan de ikke tage det da der er nummerplade på scooteren,
derimod skal man stille på synshallen med en for at vise at den er lavet
lovlig igen.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 22-01-03 16:38

> At de tager pappet eller at de ikk må tage tunet?

Ja den med pappet har jeg fattet, men at de ikke må ta delene... det gør de
da vist alligevel.

> Når man køre 45scooter, så gælder samme regler mht. fart som med biler,
> derfor ryger pappet.

Ja nemlig - desværre. Man kan selvfølgelig bare lade være, men det er sgu
stadig forkert. Håber at de politikere snart kommer på bedre tanker.

> Ang. tun, så kan de ikke tage det da der er nummerplade på scooteren,
> derimod skal man stille på synshallen med en for at vise at den er lavet
> lovlig igen.

De kan vel stadig konfiskere skidtet - eller hvordan? Hvor står der noget om
dette emne, altså hvad der skal gøres, hvad de må og hvemder gør hvad, etc.
etc.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 21-01-03 15:18

> [...]
> Helt ærligt, jeg håber da at dit kørekort ryger, jeg har overhovedet ingen
> respekt for 45 knallerter som med hovedet under armen kører som det

Lidt fordomme....

> op på cykelstien, overhale indenom med 80 kmt o.s.v.jeg ser det hver dag..

Flere fordomme....

> [...]
> nummerpladen op på og så en gang om ugen afleverer jeg numrene til en
> kammerat hos politiet, han kører så ud med en kollega og konfiskerer

LOL! Tror du selv den virker...

> Jeg vil opfordre alle andre som er pissed over 45 knallerters manglende
> trafik kultur til at gøre det samme, politiet tager med kyshånd imod jeres
> anmeldelser..

Jamen det gør de da... Det rager dem en høstblomst at man kører en smule for
stærkt. De har faktisk andre ting at tage sig til. Når de mandag aften (i
går!) ikke har ressourcer til at følge op på en anmeldelse fra undertegnede
på en lille pige som kørte i en bil. Hun kørte op over en cykelstien med det
ene hjulsæt. Ned over kantsten, kører lidt og bremser midt på vejen. Efter
30sek. åbnes døren.... så kørte jeg forbi (i bil). Så hun tøffede videre så
jeg kørte samme vej - med afstand. 1km længere oppe af vejen var hun holdt
ind på en parkeringsplads ved et lukket varehus.
Når de ikke har tid til det, hvordan skulle de så se tid til at tage hjem
til privatpersoner og "konfiskere" knallert45'er - ud fra en påstand!?!

> Thomas, som allerede har fået fjernet tun dele fra 11 stk 45 knallerter.

WoW! Det er jo helt vildt.... du kan da godt få oplyst min nummerplade hvis
det er?

Fra : Tim Sørensen

Dato : 21-01-03 19:51

"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote

> WoW! Det er jo helt vildt.... du kan da godt få oplyst min nummerplade
hvis
> det er?

God ide...også så min!
Hvad siger du til det Thomas 45 Wannabee?

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Jon Larsen

Dato : 21-01-03 21:38

> [...]
> nummerpladen op på og så en gang om ugen afleverer jeg numrene til en
> kammerat hos politiet, han kører så ud med en kollega og konfiskerer

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ok.. Så skal jeg skrive op at du flere gange, ikke holder øje med trafikken
og dermed køre uansvarligt... MEd fare for andres liv og lemmer...

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : 2mas Jensen

Dato : 22-01-03 14:47

Tue, 21 Jan 2003 11:48:37 +0100, skrev "Thomas 45 hader"
<thomas@adslonline.dk> noget i retning af:

> [...]
>dem i trafikken.
>
>op på cykelstien, overhale indenom med 80 kmt o.s.v.jeg ser det hver dag..
Så vidt er vi helt enige....det ovenstående er noget svineri (og det
os andre et dårligt ry)....ser det engang i mellem her i Slagelse. Men
det har hver gang været 30-knallerter. (læs=tumpede unge, der ikke har
nogen videre trafikerfaring)
> [...]
>nummerpladen op på og så en gang om ugen afleverer jeg numrene til en
>kammerat hos politiet, han kører så ud med en kollega og konfiskerer
Nope, hvis de vil indenfor, kræver det en dommerkendelse, og en sådan
får man ikke bare uden videre udleveret.
Desuden kan polisen kun indkalde en 45-knallert til syn, hvor den så
ikke må køre stærkere end 45 km/t.
Men held og lykke med projektet.

Der hvor vi bliver uenige, er når man, for ikke at blive klemt af
biler og lastvogne, følger med trafikken, der på 50 km/t-strækninger
ofte glider med 55-60 km/t. Det synes jeg nemlig er i orden, og jeg
har da ofte mødt "æggeskaller" ved den hastighed, uden at de fortrak
en mine.
Tro mig, jeg valgte selv at få begrænsningerne fjernet pga. det var
forbundet med livsfare at køre 45 km/t i myldretiden - specielt da jeg
var ved at blivet "klippet" af en skolevogn med én person i bilen
(hvilket jeg så formoder at være kørelæreren selv).

Men fordi min knallert kan rende ca. 70 km/t er det da ikke
ensbetydende med at jeg altid kører så stærkt.

Min bil kan da også køre ca. 190 km/t uden at det får mig til at køre
så stærkt.
>Jeg vil opfordre alle andre som er pissed over 45 knallerters manglende
>trafik kultur til at gøre det samme, politiet tager med kyshånd imod jeres
>anmeldelser..

Hvorefter at de smider lortet i papirkurven.
Eller bor du i Vejle, hvor den lokale sheriff tilsyneladende har sine
egne love og regler ?
--
Thomas Jensen
Audi 100 2,2 /5 cyl. 1984

Fra : Hekto

Dato : 21-01-03 12:53

In article <nO8X9.1764$GS4.606@news.get2net.dk>,
ilac@NOSPAMinet.uni2.dk says...
> [...]
> hastighed
> over 76,5 km/t på en 45-scooter.
>
> Jeg er lidt "nervøs" for mit bil kørekort ved at blive snuppet.

En forudsætning er at man ikke har kørt mere end tilladt på
strækningen. 50 km/t, 60Km/t eller hvad der nu er gældende. I sådanne
tilfælde er der jo en direkte anledning til at gribe ind over for
forseelsen. Det samme gælder hvis du på anden måde har overtrådt
færdselsloven.

Færdselsloven siger:
»§ 43 a. For registreringspligtig knallert må hastigheden uanset § 42
aldrig overstige 45 km i timen. For ikke-registreringspligtig knallert
må hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 30 km i timen.«.

Du kan se mere om statsadvokatens oplæg til bøder m.m. på
www.politi.dk

Kører man på en vej med 80 Km/t, så stiller det sig jo lidt
anderledes!
Loven siger bøde, ud fra 45 Km/t = AVS!!! Man kan også idømmes en
betinget frakendelse af førerbeviset, da man overskrider de 70%; men
jeg har dog ikke hørt om det er sket ... endnu.
Hvis der ikke er anden grund til at du er blevet stoppet, end at
rutinemæssigt er blevet målt fordi du har kørt f.eks. 80 km/t på en
strækning med denne hastighedsbegrænsning, er det svært at se andre
skærpende omstændigheder end skatteunddragelse.

Er du taget på en strækning med 60 ... afhænger det en hel del af
politimesteren!!

Betal med glæde! That's life, når man bliver taget med fingrende i
kleinedåsen. Prisen er jo ikke ukendt på forhånd.

Good Luck!!!! ... og jeg mener det!