tilbag til tdc fra - mobilix adsl+
Fra : Brian Nielsen

Dato : 10-03-01 17:15

Har i dag modtaget en reklame fra mobilix om ADSL+ hvor de ville overtage
min linje, og så er spørgsmålet ? Hvad sker der når jeg ikke ville have det
mer, hvad koster det så at komme tilbage til tdc .

Fra : PH

Dato : 11-03-01 01:10

Brian Nielsen skrev ...
> [...]
det
> mer, hvad koster det så at komme tilbage til tdc .

Prisen er ikke det store problem. Tele Danmark oplyser på 80 80 80 80, at
det koster 170 kr., hvis man vil have Tele Danmark til at overtage en
telefonforbindelse fra et andet teleselskab.

Men dit gamle telefonnummer kan du tilsyneladende ikke beholde. Mobilix
skriver i aftalevilkårene gengivet på
http://www.blivklogere.dk/adsl/frames/frameset_2_2_2.html, punkt 25:

"Opsiges abonnementet er det pt. ikke muligt at genoptage sit nuværende
abonnement med det nuværende telefonnummer. Ønsker kunden efterfølgende at
abonnere på et PSTN/ISDN abonnement, vil enten Mobilix eller andre
teleoperatører opkræve en ny oprettelsesafgift, og kunden vil få et nyt
fastnetnummer. Denne udgift skal kunden selv afholde."

Mobilix' kundeservicemedarbejdere bekræfter, at man ikke kan medtage sit
telefonnummer, hvis man skifter direkte fra Mobilix ADSL plus til et
almindeligt telefonabonnement hos Tele Danmark.

Mobilix' manglende vilje til at afgive telefonnumre er i øvrigt ulovlig
efter lov om konkurrence- og forbrugerforhold på telemarkedet § 36, stk. 1
og stk. 2, nr. 1. Hele loven kan ses på
http://www.fsk.dk/cgi-bin/doc-show.cgi?doc_id=34206&leftmenu=LOVSTOF

Hvis du er utilfreds med dette, kan du henvende dig til Telestyrelsen, der
fører tilsyn med området. E-mail-adressen er tst@tst.dk