Hvordan laver man en pause?
Fra : None

Dato : 21-01-03 12:01

Hej

I forbindelse med et eksamensprojekt skal vi lave et
othello/reversispil, og det har vi sådan set lavet og det virker
(mirakuløst nok).

Vi har så lavet 2 AI'er som også virker fint, men vi har et problem
med at vi meget gerne ville have en pause ind mellem spillerens træk
og AI'ens.

Vores hjælpelærer snakkede vagt om noget med tråde, men det ligger
noget uden for pensum.

Optimalt skal vi helst kunne sætte en streg kode ind som laver en
pause på fx 1 sek.

Nogen der kan hjælpe?`

Stef

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 21-01-03 12:24

> Optimalt skal vi helst kunne sætte en streg kode ind som laver en
> pause på fx 1 sek.

<jeres kode>
try
{
Thread.sleep(1000);
}

catch(Exception e)
{
//Brug af Threadklassen, kræver et catch
}
<jeres kode>

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Michael Banzon

Dato : 21-01-03 13:34

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e2d2e9b$0$83836$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> www.hesteskelet.dk

Helt off topic (endnu en gang), hvor finder man et billede af et
hesteskelet?? eller bare skeletter fra andre dyr??

/ Michael

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 21-01-03 14:26

> Helt off topic (endnu en gang), hvor finder man et billede af et
> hesteskelet?? eller bare skeletter fra andre dyr??

Det var faktisk en større enterprise. Det er ikke mange steder de udbyder
den slags herligheder. Jeg kan faktisk ikke huske hvor jeg fandt
forsidebilledet. Men jeg fandt dog et andet også et andet et, end det jeg
bruger på hjemmesiden - det fandt jeg på en dansk side: men jeg advarer
alle - gå ikke ind på siden, medmindre i er hærdede - det her er virkelig
stærke sager... www.dinhest.dk - kig evt. under "hesteguf".
ROFL!

Fra : Michael Banzon

Dato : 21-01-03 14:40

> www.dinhest.dk - kig evt. under "hesteguf".

SHIIIITT!!!

Og så mener hun/de det seriøst, eller?? (!!!)

Kæmpe griner!

/ Michael

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 21-01-03 17:19

> Kæmpe griner!

Jepper

Forresten: jeg har taget din kritik fra en tidligere tråd til efterretning -
er ved at lave en personlig side til 'nyhedsgruppen'.

--

//www.hesteskelet.dk/newsgroup //markeret ud pga min hjemmedreng, big B

Fra : Michael Banzon

Dato : 21-01-03 18:32

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e2d73b5$0$83849$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Forresten: jeg har taget din kritik fra en tidligere tråd til
efterretning -
> er ved at lave en personlig side til 'nyhedsgruppen'.

Sjovt, det er je også...

> //www.hesteskelet.dk/newsgroup //markeret ud pga min hjemmedreng, big B

Yeah!

/ Michael

Fra : Morten V. Christians~

Dato : 21-01-03 14:27

Trygleren [9000] wrote:

> <jeres kode>
> try
> {
> Thread.sleep(1000);
> }
>
> catch(Exception e)
> {
> //Brug af Threadklassen, kræver et catch
> }
> <jeres kode>

Men er det ikke lidt aggressivt at catche alle Exceptions ?

InterruptedExceptions burde kunne gøre det, og det er der endda
fornuft i, da en sovende tråd kan afbrydes fra en anden tråd.

--
Morten V. Christiansen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 21-01-03 14:29

> Men er det ikke lidt aggressivt at catche alle Exceptions ?

Jo.

> InterruptedExceptions burde kunne gøre det, og det er der endda
> fornuft i, da en sovende tråd kan afbrydes fra en anden tråd.

Citat fra indlæggets starter:
"Vores hjælpelærer snakkede vagt om noget med tråde, men det ligger
noget uden for pensum.".

Jeg tvivler på deres system er flertrådet, men du har ret. Det er da god
programmeringspraksis - jeg kan bare ikke se relevansen i det pågældende
system.

Fra : Michael Banzon

Dato : 21-01-03 14:36

"Morten V. Christiansen" <voet@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> InterruptedExceptions burde kunne gøre det, og det er der endda
> fornuft i, da en sovende tråd kan afbrydes fra en anden tråd.

øøøhhh.... Er det ikke kun hvis den får en .notify() ??
Og det gør den vil ikke?? Eller?? Er det ikke bare sådan rent formelt
at man i dette tilfælde skal angive at der _kan_ kastes en exception... ???

/ Michael

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 21-01-03 22:37

"Michael Banzon" <anyone@anywhere.anyhow> skrev i en meddelelse
> "Morten V. Christiansen" <voet@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> øøøhhh.... Er det ikke kun hvis den får en .notify() ??

Nej, notify (kaldt på et Object, ikke kun en tråd) vil ikke være skyld i at
der bliver kastet en InterruptedException. Den vil notificere andre tråde
som har kaldt wait() på objektet.

> Og det gør den vil ikke?? Eller?? Er det ikke bare sådan rent formelt
> at man i dette tilfælde skal angive at der _kan_ kastes en exception...
???

Hvis der er en der kalder interrupt() på tråden mens den befinder sig i
sleep, så vil der også blive kastet en InterruptedException. Generelt er det
vel en dårlig ide at gå rundt og fange superklassen Exception, specielt hvis
man derefter bare ignorerer den.

/Anders

Fra : Michael Banzon

Dato : 21-01-03 22:48

"Anders K. Olsen" <ako@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Michael Banzon" <anyone@anywhere.anyhow> skrev i en meddelelse

> blablablablabla

Bliver der da kastet andre exception??
Hvad så med:

public class Foo {
public static void main(String[] args) throws Exception {
// gør en hel masser der kunne kaste ægzæbsjenz
// men nok ikke gør det, og som det også er ligegyldigt
// at catche i denne lille tæzt!
}
}

???

/ Michael

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 21-01-03 23:03

> [...]
> // gør en hel masser der kunne kaste ægzæbsjenz
> // men nok ikke gør det, og som det også er ligegyldigt

Det er også en dårlig ide. Hvis der kastes en RuntimeException (eller
subklasse heraf) et sted, vil den automatisk blive propageret videre indtil
den fanges, og evt. helt til main. Hvis der derimod kastes en checked
Exception, som fx. InterruptedException eller IOException, så skal den
eksplicit fanges af programmøren eller kastes videre. Dvs. hvis en metode
kan kaste en checked Exception, så bør man som programmør overveje hvordan
den skal håndteres.

/Anders

Fra : permoller

Dato : 21-01-03 14:07

Jeg bruger altid følgende sætning i mine programmer:

   try{ Thread.sleep(5000);} catch(Exception e){}

5000 = 5 sek

Andet skal der ikke til !

http://www.kandu.dk/

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 21-01-03 14:23

>Jeg bruger altid følgende sætning i mine programmer:
>try{ Thread.sleep(5000);} catch(Exception e){}
>5000 = 5 sek
>Andet skal der ikke til !

Nu er det ikke fordi jeg skal sidde her og kaste med sten, men læser du
nogensinde de allerede afgivne svar, før du selv svarer? =)

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-01-03 15:10

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> writes:

> Nu er det ikke fordi jeg skal sidde her og kaste med sten, men læser du
> nogensinde de allerede afgivne svar, før du selv svarer? =)

Det er meget let for usenet-indlæg at passere hinanden, da den
originale besked komme til forskellige servere på forskellige
tidspunkter, og svarene ligeså. Det behøver skam ikke engang
være en overseelse ... dit svar var måske ikke nået kandu.dk
endnu, da Per svarede.

/L

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 21-01-03 17:11

> Det er meget let for usenet-indlæg at passere hinanden, da den
> originale besked komme til forskellige servere på forskellige
> tidspunkter, og svarene ligeså.

Det har du nok lidt ret i. Jeg har prøvet at få svar på et spørgsmål jeg
stillede, før selve spørgsmålet dukkede op.

To timer alligevel...