AGP porte -forskelle
Fra : Niels T

Dato : 21-01-03 11:20

Hejsa NG!

Jeg har en gammel IBM 300pl (P-II 400), som jeg vil sætte et nyt grafikkort
i (f.eks. gf4mx eller gf3).

Jeg har dog hørt noget om, at der er forskel på nye og gamle AGP porte... Er
det rigtigt? Hvis ja, kan jeg så stadigvæk sætte et nyt kort i min gamle pc?

På forhånd tak,
Niels

Fra : JH

Dato : 21-01-03 12:39

Mig bekendt er AGP bagudkompatibel, så det skulle ikke frembyde problemer.
MEN....300PL er helt sikkert max AGPx2 og derudover -som du nævner - en
PII-400, så at smide et GF3/4 i den vil da være spild af godt gfxkort -
medmindre det bare ligger i en skuffe i forvejen selvfølgelig :)

Til en PII-400 er et GF256 eller endda et TNT/TNT2 alt rigeligt.

Fra : Niels T

Dato : 21-01-03 15:38

snip

> [...]
> medmindre det bare ligger i en skuffe i forvejen selvfølgelig :)
>
> Til en PII-400 er et GF256 eller endda et TNT/TNT2 alt rigeligt.

tak for svaret,

yep, det er nok lidt overkill - men gf4 til under 500 er svært at sige nej
til
Er der heller ik' forskel i volt'en på nye og gamle?

-Niels

Fra : JH

Dato : 21-01-03 16:16

Avs den var værre....

Du må checke med IBM's specs på 300pl i forhold specs for det givne kort, du
smider i.
Så widt jeg wed, er 1.5V standard for AGP mens 3.3V er standard for AGP2.0.

Det er jo så spørgsmålet, om dit kort er AGP eller AGP2.0...