Tennis albue
Fra : Hans Jørgensen

Dato : 21-01-03 03:04

Hej alle .
Er der nogle der har er faring med at få helbredt en tennis albue hurtigt.
Min
læge fortalte mig at der ikke var noget at gøre, at det må bare tage sin
tid. Men når jeg så ser på nettet, så er der mange alternative måder at
blive hjulpet på er der noget af det der hjælper, og hvad koster det?.
på forhånd tak for hjælpen.
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-01-03 10:49

Hans Jørgensen wrote:
> er der noget af det der hjælper, og hvad
> koster det

....fik min første tennisalbue for mange år siden - sygekasselægen
sørgede for, at jeg fik massage, laser- og uv-behandling, var det vist -
min andel af behandlingen var - dengang - 800 kr. for 9 behandlinger i
alt...

....tennisalbuen vendte hurtigt tilbage - men da jeg i anden anledning
var på besøg hos en kinesisk "akupunktøs", gav hun mig lidt massage og
en behandling med sine nåle, hvilket fjernede problemerne i løbet af 20
min...

....efterfølgende opdagede jeg, at jeg selv kunne fjerne symptomerne på
problemet, hvis jeg lavede denneher yoga-øvelse, som nogen kalder
"Frihedsgudinden"...

....når jeg ligger og strækker ud, kan jeg næsten mærke blodet skylle ud
i armen
Hans

Fra : Pia J

Dato : 24-01-03 09:36

"Hans Paulin" <his@it.dk> wrote in message news:b0j51f$pag$1@sunsite.dk...

> [...]
> "Frihedsgudinden"...
>
> ...når jeg ligger og strækker ud, kan jeg næsten mærke blodet skylle ud

Kunne du beskrive øvelsen? Eller fortælle hvad den ellers kaldes, så jeg kan
søge på det?

:Pia

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-01-03 13:03

Pia J wrote:

> Kunne du beskrive øvelsen?

....læg dig på ryggen på en madras e.l. på gulvet...

....rør med højre knæ gulvet til venstre for venstre ben - hold knæet mod
gulvet med venstre hånd...

....stræk højre arm op over hovedet i forlængelse af kroppen og lad den
synke ned mod gulvet - dette kan godt tage helt op til fx. 5 min. - bliv
ved, til dine knoer rører gulvet - kik på hånden samtidig med, og hold
armen helt strakt imens...

....når du er færdig, skal du ikke løfte armen igen - men derimod rulle
rundt til højre...

....gentag øvelsen for den anden side af kroppen...

....god fornøjelse
Hans