Forskel behandling af Biler/Mc´er på Broer~
Fra : Eg Egemarke

Dato : 21-01-03 01:26

Hej Gutter efter at være flyttet til sverige på flugt fra de gale
afgifter/dyrelejligheder, har jeg konstateret at der er en ganske stor
forskel i priserne på at overføre en Bil Vs en Mc mellem de 2 regioner
Dk/S og Retur. Mc´ere kører over for halv pris af en bil hvilket er HELT
ok men kommer vi til de mere vedvarende rabat ordninger som brobizz
betales der samme pris som for en bil altså INGEN rabat, ydermere kan man
købe 10-turs kort til biler men IKKE til Mc´ere dvs det er faktisk DYRERE
at krydse landegrænserne på Mc end i bil hvis man benytter
Brobizz/10-turskort.
Jeg har ydermere forsøgt at fremlægge dette for Øresundsbro folkene og
fået et halvtarveligt og ligegyldigt svar : Hvem gider da køre Mc ?!? det
er jo koldt osv osv
Gælder de samme ikke eksisterende rabat ordninger på Storebælt for dem der
pendler der ?!?
Hvis jeg fik Bikset en underskriftsindsamling (langt ord) hvor mange her
ville støtte en sådan/evt hjælpe til ??

MvH Eg Egemarke
Http//medlem.jubii.dk/egemarke

Fra : Ole Sørensen

Dato : 21-01-03 09:30

Jeg er da klar til at støtte en god sag (Benytter ikke selv broerne
specielt meget (på mc), men det lyder da tåbeligt....specielt deres svar!

Mvh /Ole

Fra : Søren Lindholt

Dato : 21-01-03 10:34

Eg Egemarke <egemarke@hotmail.com> wrote in article
<b0i42d$5nj$1@abbeden.bunk.cc>...

> Jeg har ydermere forsøgt at fremlægge dette for Øresundsbro folkene og
> fået et halvtarveligt og ligegyldigt svar : Hvem gider da køre Mc ?!? det
> er jo koldt osv osv

Ja det er sku typisk. Da vi skulle køre motorløb i sverige sidste år kunna
man godt købe 4-turs kort til alm. bil , men ikke til bil med trailer. Det
er KLART ikke jyder der har lavet DEN regel

Mit forslag vil være at lave en velformuleret og sober henvendelse til
trafikministeriet, evt. få DMC med på brevpapiret, der er jo masser af
argumenter

- mc fylder mindre, både på broen og på p-pladserne i den hellige
øresundsregion
- mc forurener (teoretisk) mindre osv
- slider mindre på vejene osv
- kan kun transportere 2 passagerer, ergo burde prisen være den halve af en
alm. bil ??
- osv

Så det burde faktisk være GRATIS for mcer at benytte de faste forbindelser
i DK, tænk et slogan: "Lad bilen stå - tag motorcykel i stedet"

Og evt. vedlægge det tarvelige svar, jeg har da aldrig hørt noget lignende,
sådan nogen kontornussere...
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Foobar

Dato : 21-01-03 12:00

> Mit forslag vil være at lave en velformuleret og sober henvendelse til
> trafikministeriet, evt. få DMC med på brevpapiret, der er jo masser af
> argumenter

Synes det er en fremragende idé at blande DMC ind i sagen - og ved jo at
formanden læser her med jævne mellemrum..?!

- Og så skal det da iøvrigt også være mig en fornøjelse at sætte mit kryds
på lige nøjatig den underskriftindsamling!

/Claus (som også er forarget over at vi skal forskelsbehandles negativt...)

Fra : Armand

Dato : 21-01-03 01:34

Søren Lindholt <lindholt@FJERNperson.dk> skrev i en
> [...]
Det
> er KLART ikke jyder der har lavet DEN regel

Der er, og har altid været mærkelige, paradokser omkring færge og nu
også
bro -billettering.
- For nyligt havde Henrik Dahl i TV's "Rabatten" fat i at det var
billigere at fylde en bil med 5 personer, end at gå to mand ombord på
Århus-færgen
- En af mine klubkammerater blev så irriteret over at Englandsbåden
havde en "bilpakke" der var billigere end det overhovedet var muligt at
få to motorcykler med for, at han fulgte den helt til dørs med
argumenteren omkring "fire mand, fire hjul, to forlygter, to baglygter,
samme bredde men en meters penge kortere pladsbehov på dækket"!

Problematikken omkring forfordeling af motorcykler har forekommet siden
åbningen af Storebæltsforbindelsen, så det er ikke noget nyt på Øresund;
men det hjælper jo ikke på at man vælger at ignorere en minoritet, blot
fordi det vil kræve en lidt omstændig løsning :-|

> Mit forslag vil være at lave en velformuleret og sober henvendelse til
> trafikministeriet, evt. få DMC med på brevpapiret, der er jo masser af
> argumenter'

DMC hár været på nakken af broerne længe, endda så progressivt at man
ligefrem har opstillet et par løsningsmodeller, som dog ikke er faldet i
god jord fordi et offentligt selskab åbenbart kán tillade sig at
igonerer en trafikant-gruppe

> Og evt. vedlægge det tarvelige svar, jeg har da aldrig hørt noget
> lignende, sådan nogen kontornussere...

Fuldt på højde med vores folkevalgte, der argumenterede imod en
afgiftsmæssig ligestilling mellem biler og motorcykler, med ordene:
"motorcykler er farligere at køre på"!

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 22-01-03 09:38

> [...]
> argumenteren omkring "fire mand, fire hjul, to forlygter, to baglygter,
> samme bredde men en meters penge kortere pladsbehov på dækket"!

Vi fik da uden større problemer 2 cykler med englandsbåden på en bilpakke.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Armand

Dato : 22-01-03 16:33

Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en

> Vi fik da uden større problemer 2 cykler med englandsbåden på en
bilpakke.

Det lykkedes også ham at finde ét eneste blandt alle landets
rejsebureau'er, som bed på argumentet, så måske at det er hans
forarbejde der har medført precedens :-/
På den anden side, så var det ikke umiddelbart muligt for de to par af
mine klubkammerater, der tog samme tur senere (i '94); men de havde også
røven fuld af penge og gad sikkert ikke argumentere særligt længe for de
par tusinde kr !?
Jeg var selv i England via kanalen samme sommer, og jeg husker tydeligt
at det havde kostet dem hver især det samme at komme til Harwich/retur,
som vi havde brugt på bensin og kanalfærge på hele vores ferie (der
endte ved den slotske grænse)

--
Armand.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 22-01-03 23:22

Armand wrote:
> [...]
> - For nyligt havde Henrik Dahl i TV's "Rabatten" fat i at det var
> billigere at fylde en bil med 5 personer, end at gå to mand ombord på

Det er fordi 5 personer kan bruge flere penge i cafeteria en 2. Jeg tror det
er mange sådanne beregninger der ligger til grund. f.eks. også for at en bil
med trailer (der i alt fylder mindre en dto biler) mange gange kan være
dyrere en 2 biler. Fordi traileren ikke giver mersalg i kiosk,
spilleautomater osv....

--
Søren
motortosse.dk
Hvis PG Lundmark var EU kommisær for trafik så meget anderledes ud...

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-01-03 23:39

"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med trailer (der i alt fylder mindre en dto biler) mange gange kan være
> dyrere en 2 biler. Fordi traileren ikke giver mersalg i kiosk,

De fleste færgepriser på biloverfart er idag dikteret af bro-priserne af
simpel nødvendighed.
(Fatter er pensioneret Mols Linien maskinmester)

Men forklar lige udfra kiosk-argumentet hvorfor det er dyrere at køre
sjællan-sverige over broen med to biler, end med en bil med trailer. Er der
kiosker på broen? Eller er københavnere bare dumme?

Rittig

Fra : Søren Lindholt

Dato : 23-01-03 09:55

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3e2f1c85$0$13484$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> [...]
der
> kiosker på broen? Eller er københavnere bare dumme?

Det må være et tilfælde af den omvendte verden, hvor broprisen er dikteret
af færgepriserne

og ja, muligvis, hvilket følgende talemåde illustrerer:

Ved du hvordan du møder en jyde i et firma på sjælland?? Du spørger bare
efter chefen...

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Henning

Dato : 23-01-03 14:41

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:b0kp4k$29ar$13@news.cybercity.dk...

> Fuldt på højde med vores folkevalgte, der argumenterede imod en
> afgiftsmæssig ligestilling mellem biler og motorcykler, med ordene:
> "motorcykler er farligere at køre på"!

Er jeg den enste der mener, at der skulle betales en skyhøj afgift på skirejser, ridning, fodbold og anden sport? ;)

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-01-03 18:27

"Henning" <henning@see.sig> skrev i en meddelelse

> Er jeg den enste der mener, at der skulle betales en skyhøj afgift på
skirejser, ridning, fodbold og anden sport? ;)

Arh, med en afgiftudjævning burde vi kunne mødes på midten.

Jeg kan se det for mig: "Et par fodboldstøvler, så gerne Hr. det bliver lige
25.000,-"

Rittig

Fra : FooBar

Dato : 23-01-03 23:31

> Jeg kan se det for mig: "Et par fodboldstøvler, så gerne Hr. det bliver
lige
> 25.000,-"

En ikke mindre end pudsig tanke... "Ja støvlerne koster altså kun 8000,-
resten er afgifter!" Forestiller mig skatteministeren klynget op i en
lygtepæl udenfor Christiansborg af enige Brøndby og FCK fans...

/Claus

Fra : Henning

Dato : 23-01-03 19:48

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse news:3e3024dd$0$13486$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Jeg kan se det for mig: "Et par fodboldstøvler, så gerne Hr. det bliver lige 25.000,-"

"Nå, jamen så vil jeg gerne have de billige til 15000."

"Ja, men de er ikke så sikre; de mangler beskyttelse af anklen, de styrer og bremser ikke så godt, og så forurener de mere..."

Nå.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 21-01-03 08:59

egemarke@hotmail.com (Eg Egemarke) writes:

> [...]
> købe 10-turs kort til biler men IKKE til Mc´ere dvs det er faktisk DYRERE
> at krydse landegrænserne på Mc end i bil hvis man benytter

Jeg har ikke rigtig giddet at brokke mig, for jeg har sørget for at få
registreret min MC på BroPendleren, så jeg kan frit vælge om jeg vil
køre MC eller bil over broen. Så set lidt ovenfra behøver jeg kun
betale for BroPendleren, og det er jeg tilfreds med.

> Hvis jeg fik Bikset en underskriftsindsamling (langt ord) hvor mange her
> ville støtte en sådan/evt hjælpe til ??

Jeg ville jo nok sætte min underskrift...

Kai, exildansker (igen)
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Megas

Dato : 21-01-03 11:40

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg fik Bikset en underskriftsindsamling (langt ord) hvor mange her
> ville støtte en sådan/evt hjælpe til ??

Har selv brokket mig over rabatproblemet. Jeg fik det svar at "Der jo ikke
er noget sted at sætte brobizzen på en motorcykel"....

Du ville få min stemme også

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-01-03 12:13

> Gælder de samme ikke eksisterende rabat ordninger på Storebælt for dem
der
> pendler der ?!?

Afaik Ja og det gælder også Molslinien

Bilister kan tage med på buisness class hvor de får 11 rejser for
5100kroner. Der er ikke en rabat i kroner ører (11x445=4895) men man
skal kun møde 5min før og er garanteret plads og der er te/kaffe og
aviser.

Normalprisen for en person (Cykel / knallert / EU-knallert medtages
gratis) er 200kr. De har så et pendlerkort med 10 rejser til 1500 (~25%)
rabat

Prisen for en motorcyklist er 225kr og der er ikke nogen rabat. Jeg
skrev til molslinien i efteråret om ikke de ville sælge mig et
10turskort med 25% rabat, men de har ikke gidet svare

"Besværet" med at have en mc med er jo ikke større end for en
eu-knallert...

> Hvis jeg fik Bikset en underskriftsindsamling (langt ord) hvor mange
her
> ville støtte en sådan/evt hjælpe til ??

Men så skal vi vel have forfattet et brev til øresundsbron, storebælt og
molslinien hvor vi gør opmærksom på det uretfærdige i manglende rabatter
til pendlere på mc. Og så lade flest muligt skrive under...

Det vil også være rart at få lov at bruge brobizz på storebælt.

/Anders \__ Der er ude og sejle 2 gange om ugen.
/Aprilia /

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 21-01-03 12:37

Hej Eg

Skriver gerne under på en indsamling!

mvh

Hans

Fra : SLP/JM

Dato : 21-01-03 13:22

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg fik Bikset en underskriftsindsamling (langt ord) hvor mange her
> ville støtte en sådan/evt hjælpe til ??

Vi er to her, der gerne skriver under.

Men en underskriftindsamling, der er foretaget elektronisk, tillægges mig
bekendt traditionelt ikke nær samme betydning eller vigtighed som en
"rigtig" underskriftindsamling.

--
Mvh Susanne

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 22-01-03 00:32

>Susanne skriver:
> Men en underskriftindsamling, der er foretaget elektronisk, tillægges mig
> bekendt traditionelt ikke nær samme betydning eller vigtighed som en
> "rigtig" underskriftindsamling.

Jeg tror Susanne har meget ret!
Må jeg foreslå, at f.eks. Eg Egemarke laver en "master" med en tekst der
fortæller hvad vores protest går ud på og med plads til, at vi hver for sig
i hånden kan skrive navn, bopæl dato og underskrift.
Masteren kan f.eks. laves i MS Word i A6-format, som vi så hver især kunne
printe ud og sende til Eg Egemarke (A6-format, fordi så passer den til en
lille billig kuvert).
Den ku' måske endda laves som et brevkort, hvor vi bare skulle skrive navn,
osv - sætte frimærke på og så poste.
Resultatet ville - hvis vi alle gør god reklame for
underskriftindsamlingen - blive en imponerende samling underskrifter, som
med et passende formuleret "følgebrev" (og med kopi til dagspressen) skulle
ha' en chance for at blive hørt.
Mvh
Jørgen

Fra : FooBar

Dato : 22-01-03 00:36

> [...]
> underskriftindsamlingen - blive en imponerende samling underskrifter, som
> med et passende formuleret "følgebrev" (og med kopi til dagspressen)

Principielt helt enig i konceptet! Men ville det ikke være bedre (lissom' i
"have mere vægt"), hvis vi kunne lokke DMC (som jo trods alt er en temmelig
relevant interesse-organisation!) til at aflevere de indsamlede
underskrifter? Det kunne jo også fint tænkes at de ville rejse sagen i DMC -
og dermed nå nogle MC'ister der måske ikke læser denne nyhedsgruppe...

Bare en tanke altså!

/Claus

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 22-01-03 01:05

Claus !
Du har ret. Hvis DMC ville aflevere protest-underskrifterne ville det nok
ha' mere vægt.
Men skal underskrifterne så kun være fra DMC-medlemmer ?
Jeg er ("rødmer klædeligt") endnu ikke medlem af DMC ;o((

Mvh
Jørgen

Fra : FooBar

Dato : 22-01-03 01:31

> [...]
> Men skal underskrifterne så kun være fra DMC-medlemmer ?
> Jeg er ("rødmer klædeligt") endnu ikke medlem af DMC ;o((

Tror såmænd (uden dog at vide det med sikkerhed!) at DMC's interesse ville
være selve 'sagen' - og alt andet lige, så må det da være bedre at møde op
med flere underskrifter; hvad enten indehaverne af underskrifterne så er
"organiserede" eller ej?!

/Claus

Fra : FooBar

Dato : 22-01-03 01:34

Tror skisme da at jeg vil komponere en e-mail til DMC imorgen og høre om de
skulle være interesserede...

/Claus

Fra : Armand

Dato : 21-01-03 02:38

FooBar <noone@nowhere.invalid> skrev i en
> nok
>
> Tror skisme da at jeg vil komponere en e-mail til DMC imorgen og høre
om de
> skulle være interesserede...

Prøv lige at surfe deres hjemmeside igennem for at se hvad de allerede
har bedrevet omkring sagen!
Link: www.dmc-org.dk

--
Armand.

Fra : Foobar

Dato : 22-01-03 10:49

> Prøv lige at surfe deres hjemmeside igennem for at se hvad de allerede
> har bedrevet omkring sagen!
> Link: www.dmc-org.dk

Nu har jeg 'surfet' - og stoppede da jeg fandt "Brotakster på Øresund" (3.
april 2001) hvor der tilsyneladende stadig ventes på et svar fra firmaet. Er
det den artikel du tænker på?

- Det kan da vel ikke passe at de kan slippe afsted med den slags bare vha.
vedholdende tavshed?

/Claus

Fra : Armand

Dato : 22-01-03 16:44

Foobar <intet@navn.com> skrev i en

> [...]
firmaet. Er
> det den artikel du tænker på?
>
> - Det kan da vel ikke passe at de kan slippe afsted med den slags bare

Spørg DMC derom!
Dét er da en bedre infaldsvinkel, end at doublere deres arbejde :-|
Referér blot til nyhedsgruppen her, flere af DMC's høveder er med i
debatten med mellemrum!

--
Armand.

Fra : mc-stup

Dato : 22-01-03 22:58

Armand skrev:

> [...]
> Dét er da en bedre infaldsvinkel, end at doublere deres arbejde :-|
> Referér blot til nyhedsgruppen her, flere af DMC's høveder er med i

HØVEDER, Muuuuhhhhh, møøøøøøø, hva faen, er det du siger...)))). Nå, spøjs
til side, men det kan jo siges, at man bør rykke for svar med mellemrum, og
det kan være denne diskussion kan medføre dette. Det er sådan set korrekt, at
man da gerne må protestere, selv om man ikke er medlem af DMC, meeeeen, det
kunne hjælpe på mange ting, hvis der var flere medlemmer....
Med hensyn til brosagen, så blev - som nævnt - konsortiet gjort opmærksom på,
at BroBizz-systemet også anvendes i New York og her er der ingen problemer med
mc-modeller af "dimsen". Og SMC har for længst fået den svenske del af
Øresundsbron til at mene, at det kan lade sig gøre. Men det vil den danske del
ikke høre på, så derfor hænger det hele i bremsen. Det sku' jo nødigt hedde
sig, at tilfældige mc-organisationer er mere vidende end dyrt lønnede embedsfolk......

A tøws, at det her kunne være en god anledning til de "nye" i DFM til at melde
sig under de organisatoriske faner og give en skærv og måske en hånd til det
trælse og nogen gange sjove arbejde at gøre noget for os alle.

Mvh

Stup
XS1100S

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 23-01-03 08:32

mc-stup <mc-stup@get2net.dk> wrote:

>A tøws, at det her kunne være en god anledning til de "nye" i DFM til at melde
>sig under de organisatoriske faner og give en skærv
Hørt. Og adressen er http://www.dmc-org.dk/Index-tilmelding.html (been
there, done that, didn't buy the t-shirt though

--
Kåre

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-01-03 17:06

> Hørt. Og adressen er http://www.dmc-org.dk/Index-tilmelding.html (been
> there, done that, didn't buy the t-shirt though

Ok med linket lige i synet er der vist ikke flere undskyldninger der
dur - så har jeg også bedt om et girokort

--
/Anders Majland Denmark DMCN# 305
/Aprilia Leonardo 150 '98 50Mm - WinterPendlerStile

Fra : Armand

Dato : 21-01-03 02:37

Jorgen Gerdorf <jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk> skrev i en

> Jeg er ("rødmer klædeligt") endnu ikke medlem af DMC ;o((

"endnu"?
Det er da kun et sprøgsmål om minutter (á online tilmelding) :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 21-01-03 02:35

> [...]
DMC -
> og dermed nå nogle MC'ister der måske ikke læser denne nyhedsgruppe...

DEt kunne være givtigt for DMC's slagkraft om man tillige besværede sig
med at melde sig ind istedet for blot at forvente at de uden indtægt
kæmper løs for enhver sag der ligger én på sinde :-/

> Bare en tanke altså!

Ditto!

--
Armand.
(tidl. DMC-slave)

Fra : FooBar

Dato : 23-01-03 00:01

> DEt kunne være givtigt for DMC's slagkraft om man tillige besværede sig
> med at melde sig ind istedet for blot at forvente at de uden indtægt
> kæmper løs for enhver sag der ligger én på sinde :-/

Man har sandelig besværet sig med at melde sig ind i DMC for år siden..!

/Claus

Fra : Armand

Dato : 23-01-03 16:15

> Man har sandelig besværet sig med at melde sig ind i DMC for år
siden..!

Way to go!

--
Armand.

Fra : kylle

Dato : 21-01-03 13:38

Jeg vil gerne støtte op!

MVH kylle

http://www.kandu.dk/

Fra : wheeler

Dato : 21-01-03 20:31

Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

bla bla.....

Hvad med noget så banalt som den netop forhøjede broafgift. Prisstigningen
er vist ikke mere end een rund 5'er, men illustrerer ganske tydeligt,
hvorledes man forfordeles som MC'ist, idet den PROCENTvise stigning jo ikke
er ens for de to typer af køretøjer

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 21-01-03 21:10

> [...]
> pendler der ?!?
> Hvis jeg fik Bikset en underskriftsindsamling (langt ord) hvor mange her

Lige så snart du er klar får du min underskrift !!!!!!!

Med venlig hilsen
Jørgen

Fra : bo-gsx-R

Dato : 21-01-03 21:35

> Hvis jeg fik Bikset en underskriftsindsamling (langt ord) hvor mange her
> ville støtte en sådan/evt hjælpe til ??

me 2

bo-gsxR

Fra : Anders Nielsen (RF90~

Dato : 21-01-03 22:03

Jeg er også klar til at støtte. Kanon forslag.

Jeg har benyttet Øresundsbron med MC siden den åbnede, og har flere klagepunkter.

En VARM sommer da jeg ville køre i en åben "sluse" hvor der stod "Kun kort", blev jeg vinket over bag 5 store tyske skrumler af husbiler. Da jeg klagede min nød til medarbejderen var svaret at det automatiske målesystem i vejbanen ikke kan måle MC'ere, og derfor skal der manuel betjening til.... Men hvad gør det jeg har såmæn intet imod at side 10-15 min. i solen i sort gore-tex tøj (ånde min bare røv).

Så jeg er klar. Hvis du skulle være må vi jo bare demonstrere. Noget med at rotte sig sammen og køre 3-4 mc'ere igennem samtidig på en Brobizz... eller andre kreative forslag!

vh. Anders
RF 900 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=153

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-01-03 23:24

"Anders Nielsen (RF900)" <nanders@eudoramail.com> writes:

> [...]
> husbiler. Da jeg klagede min nød til medarbejderen var svaret at det
> automatiske målesystem i vejbanen ikke kan måle MC'ere, og derfor

Sur prut!

Men så har de da også dummet sig, for de kan da godt finde ud af at
måle en MC ved Storebælt. Man kunne da have håbet at de i hvert fald
ikke havde gjort de ringere når de byggende endnu en bro lige efter.

Jeg har endnu til gode at køre over Øresundsbron, så jeg har ikke egne
erfaringer derfra, men det virker altså fint ved Storebælt.

--
Jacob - www.bunk.cc
Indecision is the true basis for flexibility.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 21-01-03 23:47

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
> Jeg har endnu til gode at køre over Øresundsbron, så jeg har ikke egne
> erfaringer derfra, men det virker altså fint ved Storebælt.

Jeg har også kun gode erfaringer med at køre over Storebælt. Og erfaringen
stammer fra 12 ture på mc til Kbh. siden sommerferien.

Allan Bojesen

Fra : Foobar

Dato : 22-01-03 11:23

> Men så har de da også dummet sig, for de kan da godt finde ud af at
> måle en MC ved Storebælt. Man kunne da have håbet at de i hvert fald
> ikke havde gjort de ringere når de byggende endnu en bro lige efter.

Hvae'..?! Så vidt jeg lige kan læse mig til hos Storebælt, så kan
motorcykler KUN benytte kontant-køen. Faktisk skriver de helt præcis:

"For at kunne anvende BroBizz eller anvende banerne mærket "Kun kort" skal
køretøjet kunne opmåles automatisk til korrekt pris og være forsynet med en
nummerplade, der kan aflæses forfra. De med * markerede køretøjer kan ikke
anvende BroBizz og skal derfor anvende de bemandede baner mærket "Kontant".

- For mig ser det ud som om at begge bro-pusher-firmaer er lige slemme..!(?)

/Claus

Fra : Armand

Dato : 22-01-03 16:42

> Hvae'..?! Så vidt jeg lige kan læse mig til hos Storebælt, så kan
> motorcykler KUN benytte kontant-køen.

Der er jo to kontant-muligheder:
De automatiske (kort-)"sluser" og den ene bemandede "sluse".

DE automatiske sluser ping'er MC-takst hvis man kører igennem dér (hvad
jeg altid har gjort), hvorfor det kan insinueres at Bizz-slusen også
ville kunne styre mc-gennemkørsel!!
I ekstremfald kune man forestille sig én enkelt smal mc-sluse for brug
af Bizz eller rabatkort :-/

Jeg har forøvrigt noteret mig at motorcyklisterne ikke er blevet overset
omkring "billig-døgn" rabatterne!!

--
Armand.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 24-01-03 05:09

OUUUUPS Jeg må desværre med SKAM meddele at jeg har været for hurtigt ude
med riven jeg har idag Torsdag været nede hos Øresundskonsortiet for at få
lidt fakta om priserne og hvilke muligheder er evt ville være, og fik
vippet en pris liste i ansigtet. Det er nu muligt at opnå stort set de
samme rabat ordninger som for biler med brobizz ( skal dog igennem den
bemandede sluse)
Prisen er for de 2 første overfarter : 125 kr
Derefter er prisen i en 6 Mnd periode på : 62 Kr pr overfart
Der kan købes 10 turskort osse (disse skal IGEN gennem slusen) 750 Kr
Det der ikke tilbydes til Mc´ ere men som findes til biler er 4 turs kort.
Samt en såkaldt pendler bizz med 24 eller 50 forudbetalte rejser på en
kalendermåned, hvor de ubrugte ture IKKE refunderes
Dette er DOG først trådt ikraft fra 1.januar 2003

Så nu skal jeg da have hevet Kawasiksakken frem og serviceret for det vare
forhåbentligt Ikke længe for der kommer lidt varmere vejr.

Og sjovt nok ang. Mc´ere i Brobizzbanerne hvor svenskerne ikke ser det som
et problem men Dk´erne gør har jeg endnu IKKE oplevet broen lukket for Mc
fra den svenske side men MANGE gange fra den danske, da jeg så forespurgte
på den svenske side og hvordan den forskel kunne komme , fik jeg som svar
at jeg nok selv bedst vidste om det blæste for meget eller ej de var ikke
barnepiger som på den anden side.........

MvH Eg
Der skal ned og betale et HELT års Kasko forsikring forud imorgen på sin
Kawa 1100 HELE 970,25 Kr men så er der jo osse en selvrisiko på 800 kr UHA

Http://medlem.jubii.dk/egemarke

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 24-01-03 20:16

Eg Egemarke wrote:
> [...]
> rejser på en kalendermåned, hvor de ubrugte ture IKKE refunderes
> Dette er DOG først trådt ikraft fra 1.januar 2003

Så mangler vi bare at det sammen bliver indført på storebælt, der, alt andet
lige, er noget mere interessant.
Det man mcister, så vidt jeg kan se på hjemmesiden, stadig ingen rabat
få...

Jens
RD

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-01-03 13:22

"Foobar" <intet@navn.com> writes:

> Hvae'..?! Så vidt jeg lige kan læse mig til hos Storebælt, så kan
> motorcykler KUN benytte kontant-køen. Faktisk skriver de helt præcis:

Nu har jeg ikke overvejet at få brobizz, jeg ville heller ikke ane
hvor på motorcyklen jeg skulle placere den.

Da jeg sidst kørte over mener jeg da at jeg kørte til sådan en
kontant-ting og betalte med dankort, og da jeg skulle tilbage igen
kørte jeg igennem en af kort-tingene, hvor jeg sjovt nok også betalte
med dankort.

Jeg skal dog ærligt indrømme at jeg ikke havde besværet mig med at
læse på hjemmesiden først.

--
Jacob - www.bunk.cc
There is always someone worse off than yourself.

Fra : Foobar

Dato : 22-01-03 13:20

> [...]
> med dankort.
>
> Jeg skal dog ærligt indrømme at jeg ikke havde besværet mig med at

Valgte du noget sted at du skulle betale for MC frem for bil? For hvis du
ikke gjorde, så burde dine Dankort-kvitteringer vise at du har betalt for en
bil overfart og ikke for en MC ditto.

(En bekendt af mig lavede samme stunt på Øresundsbroen, men opdagede det med
det samme og fik ordnet det på stedet...)

/Claus

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-01-03 13:42

> [...]

> ikke gjorde, så burde dine Dankort-kvitteringer vise at du har betalt for en

Nej, den kom selv op med det rigtige beløb, vist nok 120 kroner.

At systemet ikke er helt perfekt er en anden ting. Jeg har nemlig
engang også kørt igennem i bil, og sluppet med 120 kroner
.... alle de andre gange har jeg dog betalt fuld pris.

> (En bekendt af mig lavede samme stunt på Øresundsbroen, men opdagede det med
> det samme og fik ordnet det på stedet...)

Jeg checkede det også på stedet.

Ellers stod der skam sådan en gut næsten lige ved siden af, så jeg
tror ikke det havde været det store problem at få det ordnet.

--
Jacob - www.bunk.cc
It's better to burn out than to fade away.