Maling af CBR1000F hvormeget ?
Fra : Søren Jim

Dato : 20-01-03 22:23

Hej alle
Jeg ville bare lige høre om der var nogen herinde der havde en ide om hvad
det vil koste at helopmale en CBR1000F
Gerne både en hel alm pris
samt en Orange en

tjep

All The Best
Søren (CBR1000F til salg)

Web: http://prettyreal.homepage.dk
Mail: fsgbooking@hotmail.com

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 21-01-03 07:44

> Jeg ville bare lige høre om der var nogen herinde der havde en ide om hvad
> det vil koste at helopmale en CBR1000F
> Gerne både en hel alm pris
> samt en Orange en

Jeg skal have malet min Honda, det er osse med fuldkåbe, jeg har været ved 4
forsk. malere, og prisen ligger mellem 2500 - 5000 kr + moms, men den kan
vel forhandles bagefter
det skal siges at den ikke skal males spec, bare en alm met. blå, og han
skal ikke sætte staferinger på

Mvh Jesper

Fra : Buck

Dato : 21-01-03 08:25

Prisen afhænger nok meget af hvor meget arbejde der er i det.
Hvis det bare er ensfarvet uden stafferinger er det billigst.
Stafferinger er også meget billigere hvis det "bare" er et klistermærke,
hvorimod det kan blive ret pebret hvis stafferingerne skal males på og især
hvis "kanten" mellem farverne skal være glat. Så skal der mellemslibes mange
gange før det giver et ordentlig resultat.

Metallak er som regel dyrere, da det er sværere at male så metalpigmenterne
ligger ens i lakken.
Ensfarvet lakering er det som regel lærlingen der kommer til at lave,
hvorimod det er de mere øvede der tager sig af metallak.

PS. Husk at bestille benzinfast klarlak i alle lag...
--
/Buck
CB 550 F1 ´75 (Med malede stafferinger og 8 gange klarlak)

Fra : Kenneth T

Dato : 22-01-03 18:59

> PS. Husk at bestille benzinfast klarlak i alle lag...

i alle lag ?????

--
MVH
Kenneth T

Fra : Buck

Dato : 23-01-03 09:30

> i alle lag ?????

Ja, hvis den skal have mere end et lag klarlak...

Tanken på min honda fik 8 gange med mellemslibning for at få overgangen
mellem 2 farver væk.
Lakereren ville egentlig "nøjes" med en billig lak til mellemslibningerne og
så kun have rigtig benzinfast klarlak på det yderste lag, men jeg var bange
for at f.eks. et stenslag ville gå gennem det yderste lag lak, og dermed
være i fare for et par spildte dråber benzin...

Her er et billede af cyklen fra den første renovering:
http://80.199.174.130/cb550f1.jpg
(Der er i mellemtiden kommet nyt sæde, bagagebærer og lille kåbe på, og
motoren er malet sort)
--
/Buck
CB 550 F1 ´75