Den lille mac som gerne ville køre 10.2 - ~
Fra : Anders Møller Jensen

Dato : 20-01-03 21:18

Hej NG
Jeg har nogle oplevelser i forbindelse med et forøg på at instalerer OS 10.2
på en iMac 333 160 MB ram(32+128) 6 GB HD som jeg godt vil dele med jer i
håbet om at i kan komme med gode råd.

Lidt forhistorie. Jeg havde kørt 8.6 i mange år og ville fejrer studie
afslutningen med en total opgradering af systemet. 8.6 var begyndt at give
problemer med at den frøs uden viderer, mest i forbindelse med Outlook
Express og Opera 5 både under netopkobling mens der var og i offline mode.
Det kunne ske få minutter efter opstart og efter flere timers arbejde. Altid
samme reultat musen var død og afbryd funktionen virkede ikke. Jeg levede
med problemet og forestillede mig at det ville blive meget bedere med 10.2

Så kom dagen hvor alle vigtige data skulde overføres til en server og jeg
kunne påbegynde instaleringen af 10.2 fra den nydeligt 10.2 CD. Opstart og
instalations program kørt fint i omkring 30 min og så frøs den igen. For at
gøre historien kort prøvede jeg 6-7 gange, hver gang med samme resultat -
den førs igen. Enkelte gange røg vi helt ud i promten med sort skærm og kun
tesks. Det var i noget nedtrygt sinds tilstand jeg gik i seng og næste
morgen prøvede jeg sådan bare i appati at instalerer igen og den gang gik
helt igennem og afsluttede instalatione og bad om CD 2 - men så frøs den
også. Efter genstart kom CD 2 i igen og program pakken blev instaleret uden
problem. Der efter fulgte registringen uden problemer og 10.2 køret fint en
kort tid(10 min) før den førs igen. Det gik naturligvis galt da vi ville
sorftware og generelt kørte 10.2 meget korttid inden den frøs.

Hele historien ende med at vi afinstalerede 10.2 og kørte 8.6 på igen - som
igen fryser lige som før. Nu er spørgsmålet hvad der gik galt. Jeg her ikke
selv meget hardware kundskaber men tipper på at der er noget galt i
hardwaren men hvad og kan det fikses. Jeg har selv overvejet at CPU'en
brænde varm mene blæseren køre som den skal og der er ikke støv overdrevet
med støv i maskinen. 128 MB ram klodsen blev udskiftet men en anden og
stadig samme problem. Der er ikke problemer med modem og netværk hvad jeg
kan vurderer. Jeg glemte at sige at vi opdaterede firmware til nysete
version.

Alle gode råd er velkommende for den skulde jo gerne op og kører 10.2 så jeg
kan få samme glæder som mange af jer andre har.

Hilsen en fustret iMac ejer Anders Jensen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 20-01-03 22:02

Anders Møller Jensen <andersmj@worldonline.dk> wrote:

> Alle gode råd er velkommende for den skulde jo gerne op og kører 10.2 så jeg
> kan få samme glæder som mange af jer andre har.

Det forstår jeg sku godt du er ved at få en lang testikel over.

Det lyder som "fregner" (dvs. fejl) i RAM'en.

Prøv evt. at fjerne RAMblokkene på skift, evt. at sætte nye i - hvis du
har adgang til nogen du kan bytte med.

--
Peter - http://titancity.com/about.html
http://haxor.dk/islamnyt/

Fra : Michael Holm

Dato : 21-01-03 00:12

> [...]

> kan få samme glæder som mange af jer andre har.
>
> Hilsen en fustret iMac ejer Anders Jensen

Det lyder surt
Hvis det ikke er en ikke er en original Cd kan det give problemer
deuden skal du vist nok være 100 % vedr. firmware ellers kan det også
være surt
kig evt. her om lign. problem (de har ingen rigtig løsning
http://www.macaddict.com/forums/Forum33/HTML/007865.html

har du prøvet at formatere harddisken med det værktøj der følger med på
10.2 CD'en ?

ang. firmvare så er det nr. 1.2 du mener ? ikke 4.1.9 vel ?
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60384#English

RAM kan også være problem :
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60839&SaveKCWindowURL=htt
p%3A%2F%2Fkbase.info.apple.com%2Fcgi-bin%2FWebObjects%2Fkbase.woa%2Fwa%2
FSaveKCToHomePage&searchMode=Assisted&kbhost=kbase.info.apple.com&showBu
tton=false&randomValue=100&showSurvey=false&sessionID=anonymous|16242307
4

(den var lang, men det er Article id: 60839 hos Apple
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 21-01-03 00:23

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> [...]
fandt lige et andet link, hvor nogen har problemer og andre ikke vedr.
en imac 333 og 10.2

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-01-03 00:31

In dk.edb.mac, Michael Holm wrote:

[...]

> [...]
> 4
>
> (den var lang, men det er Article id: 60839 hos Apple

Og den kan derfor blot skrives således:

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60839>

(:

"This must be a Thursday,' said Arthur to himself, sinking low over
his beer. 'I never could get the hang of Thursdays."

Fra : Michael Holm

Dato : 21-01-03 13:42

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> In dk.edb.mac, Michael Holm wrote:
>
> [...]
>
> Og den kan derfor blot skrives således:
>
> <http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60839>
>
> (:

Cool !

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-01-03 15:45

On Tue, 21 Jan 2003 0:30:53 +0100, Jonas Voss wrote
(in message <deduf-qvi.ln1@zaphod.local>):

> "This must be a Thursday,' said Arthur to himself, sinking low over
> his beer. 'I never could get the hang of Thursdays."

Har du læst 'En Dejlig Torsdag' af John Steinbeck?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Jonas Voss

Dato : 22-01-03 09:28

In dk.edb.mac, David wrote:

> Har du læst 'En Dejlig Torsdag' af John Steinbeck?

Nej, nærmere "Hitchhikers guide to the Universe" af Douglas Adams,
hvis det ellers ringer nogle klokker?

"I went mad for a while,' said Ford, 'did me no end of good."

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-01-03 09:01

On Wed, 22 Jan 2003 9:28:17 +0100, Jonas Voss wrote
(in message <b0lkn1$qrt6p$1@ID-112111.news.dfncis.de>):

> Nej, nærmere "Hitchhikers guide to the Universe" af Douglas Adams,
> hvis det ellers ringer nogle klokker?

Det med klokker, er det ikke Hemingway? Har du virkelig ikke læst En
Dejlig Torsdag? Du har noget til gode. Dagdriverbanden, Et mægtigt Gilde, En
Dejlig Torsdag, Vredens Druer.
Jeg har kigget lidt i 'Hitchhikers guide to the universe' (hvad jeg dog ikke
bladret igennem!) men ikke 'læst' den.

Fra : Banger

Dato : 24-02-03 00:37

In article <t%YW9.41155$Hl6.4921941@news010.worldonline.dk>, Anders
> [...]

> kan få samme glæder som mange af jer andre har.
>
> Hilsen en fustret iMac ejer Anders Jensen

prøv at tjekke XPostFacto på versiontracker

--
Banger