Ikelite undervandshus til Coolpix 990
Fra : Søren Reinke

Dato : 20-01-03 20:06

Hejsa

Som den ihærdige læser har opdaget, grubler jeg over at få et kamera til
undervandsfotografering.

Derfor vil jeg gerne høre om der her er nogen der har erfaring med IkeLite's
undervandshus til Nikon Coolpix 990.

Søren Reinke Rescue Diver Fjern ihsyd fra email
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Tur til Sharm El Sheikh d. 28.02 - 07.03

Fra : Carsten

Dato : 20-01-03 21:41

Hej Søren - Har ikke et Coolpix, men et Nikon SLR med et Ikelite hus (Og
flash o.s.v.) - Er meget tilfreds med finish og kvalitet på udstyret og ikke
mindst på Ikelite´s service. Mødte en amerikaner på Galapagos for to år
siden og ved kameraskift sendte han blot huset til Ikelite for en
modificering og vupti - Nu kunne det nye kamera også bruges (Begge var dog
Nikon SLR). Har selv snakket (mail´et) frem og tilbage med dem vedr.
Flat/Dome porte og makrolinser og servicen er suveræn ! Efter nu 3 år med
dette udstyr bliver jeg bare mere og mere glad for at jeg betalte prisen for
et kvalitetsprodukt med en veltrimmet serviceorganisation bag (Ok, snød og
købte det i USA)

Check iøvrigt lige camerasunderwater i England for go´e priser Eller
bedre endnu Helix i Chicago, USA - Besparelsen kan betale flybilletten !

Carsten

Fra : Søren Reinke

Dato : 20-01-03 21:48

"Carsten" <cawe@traceroute.dk> wrote in message
> [...]
>
> Check iøvrigt lige camerasunderwater i England for go´e priser Eller
> bedre endnu Helix i Chicago, USA - Besparelsen kan betale flybilletten !

Mange tak for tippene :)

Jeg kan finde camerasunderwater, men der er prisen det samme som i Danmark
pga. den høje pund kurs.

Men hos Helix kan jeg slet ikke finde ikelite's huse, kun flash.

Men direkte hos IkeLite er det stadigvæk 3000,- billigere end her i danmark
:)

Det er bestemt værd at overveje :)

Fra : Carsten

Dato : 20-01-03 22:09

Prøv www.bhphotovideo.com - De bor i New York, USA og har også nogle geniale
priser

Fra : Søren Reinke

Dato : 20-01-03 22:52

> Prøv www.bhphotovideo.com - De bor i New York, USA og har også nogle
geniale
> priser
>
> Carsten

Wow fed link, jeg takker og bukker.

Med den pris de kan levere ikelite til mit kamera til, er det ikke længere
et tvivlsspørgsmål, men mere et spørgsmål om de vil levere til danmark,
eller tyskland.

Fra : Alan Olsen

Dato : 21-01-03 17:39

Jeg har handlet en del med B&H photo, og det er der ingen problemer med. Du
kommer til at betale 25% i told + 130kr. i gebyr når det kommer til landet.

Mvh Alan

Fra : Søren Reinke

Dato : 21-01-03 17:42

"Alan Olsen" <al.olsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Jeg har handlet en del med B&H photo, og det er der ingen problemer med.
Du
> kommer til at betale 25% i told + 130kr. i gebyr når det kommer til
landet.

Mange tak for tippet.

Hmm den med moms'en havde jeg lige glemt. :)

Hilsen Søren

Fra : max

Dato : 25-01-03 10:03

> Check iøvrigt lige camerasunderwater i England for go´e priser Eller
> bedre endnu Helix i Chicago, USA - Besparelsen kan betale flybilletten !
>
> Carsten

der er også www.onderwaterhuis.nl ikke det bedste site
men de leverer varen..
max

Fra : Dag Deberitz

Dato : 21-01-03 00:24

> [...]
> Søren Reinke Rescue Diver Fjern ihsyd fra email
> http://www.dykkercenterlangeland.dk
> Tur til Sharm El Sheikh d. 28.02 - 07.03

www.adoramacamera.com har også disse prima huse til CP990.
Har samme kamera selv og har bestilt et sådant hus incl blitz!
USD 799,95 er prisen. Se lige her:
http://www.adoramacamera.com/catalog.tpl?op=details&sid=1043104747272339&sku
=IK6175

Dag Deberitz
d-deber@online.no
Tønsberg - "Nårvei"

Besøk mitt fotoalbum:
http://community.webshots.com/user/busdiver_/
\!/
(@ @)
---oOO-(_)-OOo------------OOOO0000oooo...._([;]@-[=<
Alle vedlegg samt mailstammen er virussjekket
med siste oppdatering av PC-cillin2003 fra Trend Micro (www.antivirus.com)

Fra : Søren Reinke

Dato : 21-01-03 07:51

> www.adoramacamera.com har også disse prima huse til CP990.
> Har samme kamera selv og har bestilt et sådant hus incl blitz!
> [...]

Tak for tippet, men ligesom det andet firma der også sælger dem er deres
fragt lettere sindsygt,

$124 i porto, hjææææælp. Gad vide om de ikke kan levere lidt billigere og
langsommere ?

Eller betalte du den pris ?

Fra : Dag Deberitz

Dato : 21-01-03 16:49

> [...]
> Søren Reinke Rescue Diver Fjern ihsyd fra email
> http://www.dykkercenterlangeland.dk
> Tur til Sharm El Sheikh d. 28.02 - 07.03

Hej igjen!
Jeg trængte huset ret hurtigt. Det dok kun 2 dage med DHL! Det var det værd!
De kan ganske sikkert sende med "surface mail også.- men da tar det ofte 2-3
uger for pakker der skal fortoldes etc.

Dag