"Nikolaj" <nikolaj@mjacksonSLET.com> skrev i en meddelelse
news:b0hbav$5t0$1@news.cybercity.dk...
> På opfordring fra dk.forbruger, så prøver jeg lige her.
>
> Jeg bestilte noget på nettet i august, men jeg har stadig ikke
modtaget
> det.
> Jeg var så i banken i dag for at høre om det var muligt at få pengene
> tilbage, men de siger at der er en frist på 60 dage. Så der er
ingenting at
> gøre.
> Kan det virkelig passe ?
>
> Hvis det ikke passer, så vil jeg gerne have nogle links eller noget
info,
> som jeg kan vise til banken.
>
> Hilsen
> Nikolaj
>
>
Så vidt jeg husker reguleres dette af §11 i Betalingsmiddelloven.
§ 11.(stk.1) Udsteder hæfter i forhold til brugeren for tab som følge af
andres uberettigede anvendelse af et betalingsmiddel, medmindre andet
følger af stk. 2-6. Brugeren hæfter kun efter stk. 2-6, hvis
transaktionen er korrekt registreret og bogført.
Udgangpunktet i loven er således, at banken hæfter for det trukne beløb
(som de herefter skal føre tilbage til din konto), og der findes ikke i
loven en mulighed for at banken kan anvende en indsigelsesfrist.
Dette forklares desuden udførligt i Forbrugerombudsmandens
Retningslinier vedrørende fjernsalg m.v. i betalingssystemer med
betalingskort (december 1996). Disse kan findes på Forbrugerstyrelsens
hjemmeside
www.fs.dk (søg f.eks. på 'indsigelse').
Såfremt banken ikke er til at overbevise, så kan du klage til
Forbrugerstyrelsen. Det er dog en god ide, hvis du først kan få bankens
afvisning af at tilbageføre beløbet skriftligt, idet du nok får brug for
at kunne dokumentere din påstand.
-Anders