Vinterdragt.
Fra : ML

Dato : 20-01-03 17:03

Jeg søger en køredragt til brug når vejret ikke er det bedste. Har set et
par forskellige hos lokal mc-forhandler, men....

Hvem kender link til evt. køb på nettet. Gerne i udlandet. Én af de dragter
jeg har kig på er fra Schweiz. (mener den hedder IXS) Det må da være
billigere selv at bestille den i fabrikationslandet. Hjælp!!!!!!!!!!!!

Lars.
Odense

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 20-01-03 18:54

> Jeg søger en køredragt til brug når vejret ikke er det bedste. Har set
et
> par forskellige hos lokal mc-forhandler, men....

Til brug nu eller til sommer ?
Hvis nu så overvej en flydedragt, der kan trækkes over det almindlige
mc-tøj. Købes i fiskeriudstyrsbutikker, er helt vandtæt og meget varm.

Eller har de store tyske varehuse alle et pænt udvalg - men mest i egne
mærker.

/A

Fra : ML

Dato : 21-01-03 15:22

Beklager hvis jeg ikke var specifik nok. Men jeg synes nu alligevel at
overskriften "vinterdragt" giver et fingerpeg om tiden for dragtens
anvendelse.

lars.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-01-03 15:38

> Beklager hvis jeg ikke var specifik nok. Men jeg synes nu alligevel at
> overskriften "vinterdragt" giver et fingerpeg om tiden for dragtens
> anvendelse.

Jo men det kunne jo godt være at du med vinter mente ydersæsonerne for
en sommerkører ...

Jeg har selv erstatte "vattæppet" med et fleece foer i min rukka jakke
og det er varmt nok til mig. Men flydedragten er nu seriøs nok. Den er
vandtæt (nok til en tur i havnen), varm og relativt billig (~1kkr).
Kender en der købte en i januar 2001 til formålet. En søgning på google
kan nok hive mere frem.

Yep
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=z7y8
6.21567%24W81.249849%40twister.sunsite.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dflyd
edragt%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26hl%3Dda%26btnG%3DGoogle-s%25C3%25B8gn
ing

/A

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-01-03 16:25

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> Men flydedragten er nu seriøs nok. Den er
> vandtæt (nok til en tur i havnen),

Ohh, det lyder som noget en vis Hr. Rittig kunne have glæde af!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________

Fra : Armand

Dato : 21-01-03 01:31

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
wrote:

> Ohh, det lyder som noget en vis Hr. Rittig kunne have glæde af!

GRILL

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-01-03 23:29

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

Indtil videre nøjes jeg med en Thermokedeldragt i Michelin-mand-design hvor
der står Mols Linien på ryggen. Det lugter da osse lidt af fisk
(bogstaveligt taget).

Rittig

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-01-03 12:06

> Indtil videre nøjes jeg med en Thermokedeldragt i Michelin-mand-design
hvor
> der står Mols Linien på ryggen.

Måske jeg skulle have sådan en - måske de så bare lader mig køre ombord
uden billet

/Anders - Der var med molslinien 26 gange de sidste 5 måneder i 2002

Fra : Mads Lund

Dato : 21-01-03 15:58

> Beklager hvis jeg ikke var specifik nok. Men jeg synes nu alligevel at
> overskriften "vinterdragt" giver et fingerpeg om tiden for dragtens
> anvendelse.

Vi var ude og køre i 2 timer i søndags, og der var jeg iklædt en tshirt og
en tynd trøje, og så et par nylon bukser. Og jeg svedte som et svin.

Men hvis det ikke lige er til offroad du skal bruge den, så har hein
gerieke, Louis osv. af de tyske mc kæder ofte gode tilbud på goretex
beklædning, som er fint til vinterbrug (og samtidig kan yde en passende
beskyttelse).

Der er sikkert nogle der kan servere en række links til disse butikker.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 20-01-03 22:38

ML
skrev i news:83VW9.9944$V85.1203@news.get2net.dk
> [...]
> dragter jeg har kig på er fra Schweiz. (mener den hedder IXS) Det må
> da være billigere selv at bestille den i fabrikationslandet.

Købte for 4 år siden en MC- termo heldragt af mærket Motoline. Fås i
sort og bådårød.
Varm, vandtæt og det hele, har været yderst tilfreds med den. Egner sig
ikke til højhastighed, men hvad kan man forlange for (dengang) godt en
tusse? Det var i DE hos http://www.motorradtechnik.de/ der er også en
kørselsbeskrivelse.

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600

Fra : Buck

Dato : 21-01-03 20:20

Jeg kører for tiden rundt i en Larsen termodragt (se i MC-Nøglen).
Den kan jeg sagtens holde varmen i.
Jeg har dog en fiberpels under, og den eneste ulempe ved dragten er at jeg
måtte købe en dragt der var 3-4 numre for stor for at benene var lange nok
når jeg "trækker benene op" på mcen...

en god ting er den ekstremt lange lynlås der går halvvejs ned i venstre
bukseben, og dragten er dermed meget let at hoppe i...

Dragten er fint vand og vindtæt... Jeg har over 30km til skole og jeg har
"kun" cowboybukser indenunder...

Sørg blot for at lukke godt i alle åbninger (ben, arme og hals). Træk er
vores værste fjende i denne kolde tid!!
--
/Buck
CB 550 F1 ´75