instal af Grafikkort
Fra : Jens

Dato : 20-01-03 16:07

Jeg har et Asus AV7 VIA VT8363(KT133) + VIA VT82C686A bundkort som kan kører
AGP X4/X2/X1, og nu har jeg bestilt et MSI 128 mb GEforce 4 kort, som kører
AGP X4, skal jeg ind og stille hvad AGP porten skal kører med, eller er der
en slags autodetect?? jeg vil helst ikke brænde mit nye grafikkort af.

Hilsen

Jens Chr.

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 20-01-03 19:11

Hvis dit bundkort understøtter AGP 1x,2,x,4x er der ikke noget at være bange
for - du brænder det ikke af...
Jeg kan ikke huske om der er auto-detect eller auto AGP-config på det
bundkort.
Ellers er det du skal gøre er at gå ind i BIOS og se om AGP står på 1x,2x,
4x eller auto - hvis den står på auto køre den med den AGP hastighed din
VIA-driver er instillet på (du ved at hvis man har VIA chipset SKAL man
installere VIA 4in1 driverne da de giver et godt ydelses boost, disse
drivere kan installeres som i "standard agp" = 1x AGP eller "turbo" = max
AGP hastighed dvs 2x, 4x afhængigt af hvilken AGP værdi bundkortet
understøtter som max).
Ellers vil jeg anbefale at sætte din AGP værdi til 4x... for hvis du oplever
underlige crashes el. lignende når du spiller kan du bare sætte AGP i BIOS
ned til 2x.
Ellers skulle der ikke være nogen problemer.
-Niels-

Jens <Wont@tell.you> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e2c108d$0$180$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...