Underlige indlæg i Agent
Fra : Anne-Marie

Dato : 10-03-01 15:15

Min Agent er begyndt at bøvse:

Alle tidligere hentede indlæg (og mails) er pludselig "forsvundet",
både subject, header og body. Tilbage er angivelse af antal linier og
dato på hvert (forsvundet) indlæg.
Er jeg meget heldig, står der nogle spændende ting i bodyen og/eller
subject, som fx:

ÈA_LDJa"–2¦"ÄϬ#
m-0Jï”ï"ì?tïdm#k"Ü÷ŒF}E´
(hvis det ellers bliver vist)

Jeg kan tilsyneladende godt både poste og hente nye indlæg + mails
uden problemer.

Er der nogen, der har oplevet noget lignende og/eller som har et bud
på, hvad der er galt, og hvad jeg evt. kan gøre?

--
Anne-Marie

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 10-03-01 17:34

On Sat, 10 Mar 2001 15:14:30 +0100, Anne-Marie
<anne-marie.jensen@get2net.dk> wrote in
<sedkat433i6djikpkus6kdjl89me6k4tq8@news.tele.dk>

>Min Agent er begyndt at bøvse:
>
>Alle tidligere hentede indlæg (og mails) er pludselig "forsvundet",

Højreklik på en gruppe, og vælg default prop. Kig under purge, og when
to purge

Med venlig hilsen
Esben Pedersen

Fra : Anne-Marie

Dato : 10-03-01 19:42

Esben Skov Pedersen <esben9760@12move.dk> fortalte:

>Højreklik på en gruppe, og vælg default prop. Kig under purge, og when
>to purge

Jeg tror ikke, det er det, der er galt. Jeg purger allerede på livet
løs, så den er ikke overproppet, og jeg henter stort set kun fra én
gruppe (shame on me

--
Anne-Marie

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 10-03-01 20:08

On Sat, 10 Mar 2001 19:42:20 +0100, Anne-Marie
<anne-marie.jensen@get2net.dk> wrote in
<pbtkats9lcttpaqn84p2k9u3u3r8fdbdjn@news.tele.dk>

>Esben Skov Pedersen <esben9760@12move.dk> fortalte:

>Jeg tror ikke, det er det, der er galt. Jeg purger allerede på livet
>løs, så den er ikke overproppet,

Jeg tror ikke agent kan blive overproppet, men den er vel ikke sat til
at slette dine beskeder efter et par dage eller noget.

Fra : Anne-Marie

Dato : 11-03-01 01:16

Esben Skov Pedersen <esben9760@12move.dk> fortalte:

>Jeg tror ikke agent kan blive overproppet, men den er vel ikke sat til
>at slette dine beskeder efter et par dage eller noget.

Njooo, efter 7 dage.

--
Anne-Marie

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 10-03-01 22:08

> [...]

>Er der nogen, der har oplevet noget lignende og/eller som har et bud
>på, hvad der er galt, og hvad jeg evt. kan gøre?

Det ser ud som om, at du har "patchet" din Agent. Det kunne være
årsagen. Engang i mellem ændrer de der patches mere end de skal.

--
Peter Alfredsen (peteralf@fabel.dk)|Join USENET archivers:
ehamster-subscribe@yahoogroups.com:|usenet_archivers-subscribe@yahoogroups.com

Fra : Anne-Marie

Dato : 11-03-01 01:16

Peter Alfredsen <peteralf@fabel.dk> fortalte:

>Det ser ud som om, at du har "patchet" din Agent. Det kunne være
>årsagen. Engang i mellem ændrer de der patches mere end de skal.

Jeg har haft gang i en hex-editor, men det er meget længe siden - ca.
et år, tror jeg. Og uden bøvl indtil nu. Så ville det vel ha' vist sig
noget før?

--
Anne-Marie

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 11-03-01 10:06

Således skrev Anne-Marie <anne-marie.jensen@get2net.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Sun, 11 Mar 2001 01:15:31 +0100:

> [...]
>
>Jeg har haft gang i en hex-editor, men det er meget længe siden - ca.
>et år, tror jeg. Og uden bøvl indtil nu. Så ville det vel ha' vist sig

Bruger du win2000?

Der skulle være noget automatisk indeksering, der skulle smadre din
*.dat filer ret grundigt hvis det kører mens Agent er åbent.

Hvis det er tilfældet, så slå det fra.

Knud
--
"It's today!" said Piglet.
"My favorite day," said Pooh.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 11-03-01 14:05

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Sun, 11 Mar 2001 09:06:01 GMT:

>Bruger du win2000?
>
>Der skulle være noget automatisk indeksering, der skulle smadre din
>*.dat filer ret grundigt hvis det kører mens Agent er åbent.
>
>Hvis det er tilfældet, så slå det fra.

Eller også var det noget antivirus-software, der gjorde det?

Jeg kan ikke lige huske det.

Du kan evt. prøve <news:alt.usenet.offline-reader.forte-agent> .

Der sidder nogle *meget* kompetente mennesker.

Knud
--
"There is no such thing as strong coffee, but only weak people!"
- from Francis Fugate's Arbuckles: The Coffee That Won the West

Fra : CHRistian

Dato : 11-03-01 14:36

Knud Winckelmann <knud@fabel.dk>'s posting:

---database hardcore-kage, måske---
>Eller også var det noget antivirus-software, der gjorde det?
>Jeg kan ikke lige huske det.

Ja, det passer meget godt. Jeg har også læst, at der skulle være en
hel del database-problemer med nogle (TSR) antivira-programmer (især
Panda).

--
Newbie? Test din viden om usenet....
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Ved du, hvordan man laver en MessID-URL? Det vidste 53% ikke

Fra : Anne-Marie

Dato : 11-03-01 16:43

Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> fortalte:

>Eller også var det noget antivirus-software, der gjorde det?

Mit antivirus-program har altid været det samme (Norton Anti Virus).
- Og jeg er ikke ret god til at huske at opdatere

>Du kan evt. prøve <news:alt.usenet.offline-reader.forte-agent> .
>Der sidder nogle *meget* kompetente mennesker.

Ja, det har du ret i. Jeg er bare ret bøvlet til at forklare mig på
engelsk.

--
Anne-Marie

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 11-03-01 15:25

On Sun, 11 Mar 2001 09:06:01 GMT, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk>
wrote:

> [...]
>
>Der skulle være noget automatisk indeksering, der skulle smadre din
>*.dat filer ret grundigt hvis det kører mens Agent er åbent.

Ja, det er rigtigt. Det er helt klart en mulighed. Det er en af de
sidste store bugs i Agent. Eller windows. Hvilken man nu foretrækker at
skyde skylden på.

Fra : Anne-Marie

Dato : 11-03-01 16:43

Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> fortalte:

>Bruger du win2000?
>Der skulle være noget automatisk indeksering, der skulle smadre din
>*.dat filer ret grundigt hvis det kører mens Agent er åbent.

Jeg bruger win 98 SE. Men jeg tror også, mine dat-filer er blevet godt
og grundigt smadret - jeg kan bare ikke forstå hvorfor, og det kan jeg
ikke ret godt leve med

--
Anne-Marie

Fra : Anne-Marie

Dato : 12-03-01 16:34

Anne-Marie <anne-marie.jensen@get2net.dk> fortalte:

>Jeg bruger win 98 SE.

For lige at samle op - det kan jo være, andre løber ind i noget
lignende engang: Efter jeg postede dette, fik Agent (?) windows ned
med nakken. Scandisken fablede om ugyldigt lange og delte filnavne,
fundne fejl og viste nogle af de berømte tegn mm, og endnu engang var
alle indlæg og mails smadret.
En af mine venner mener, det kan skyldes, jeg har delt Agent til to
newsservere, og at de på en eller anden måde roder data sammen.
Så nu har jeg i frustration myrdet den gamle Agent og håber, at alt
igen kører på skinner. Ellers er der jo altid OE

- Hvis nogen kan fortælle, hvordan man bliver af med 4ax.com i sin
msg-id, ville det være rart.
"GenerateId=2 + NewsIdFormat=0 + MailIdFormat=0" duer ikke?

Tak for hjælpen til alle.

--
Anne-Marie

Fra : CHRistian

Dato : 12-03-01 17:11

Anne-Marie <anne-marie.jensen@get2net.dk>'s posting:

>En af mine venner mener, det kan skyldes, jeg har delt Agent til to
>newsservere, og at de på en eller anden måde roder data sammen.

Intet problem med det. Personligt har jeg 3 newsservere samt 1 gang
mail samlet i den samme (du har vel hvert sit katalog til dem).

>- Hvis nogen kan fortælle, hvordan man bliver af med 4ax.com i sin
>msg-id, ville det være rart.

GenerateId=2
NewsIdFormat=1
MailIdFormat=1

--
Newbie? Test din viden om usenet....
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Ved du, hvad et * omkring tekst betyder? Det vidste 36% ikke

Fra : Anne-Marie

Dato : 13-03-01 00:14

CHRistian <nospam@direkte.org> fortalte:

>Intet problem med det. Personligt har jeg 3 newsservere samt 1 gang
>mail samlet i den samme (du har vel hvert sit katalog til dem).

Så prøv at slette den ene og se, om der går ged i det
- På en eller anden måde delte de måske data alligevel, i hvert fald
iflg. scandiskens fejlmeldinger. Whatever - den er død nu

>GenerateId=2
>NewsIdFormat=1
>MailIdFormat=1

Done - tak.