Skift mellem JVM'er efter behov
Fra : David Kargo

Dato : 20-01-03 15:20

Hej,

Jeg vil gerne udvikle med SUN's J2SE SDK 1.3.1,
men har det problem at min netbank ikke kan køre med SUN's
JVM.
Er der en smart måde at skifte mellem forskellige JVM'er, etc.
uden at skulle deinstallere?

På forhånd tak,
David

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-01-03 15:41

David Kargo wrote:

> Jeg vil gerne udvikle med SUN's J2SE SDK 1.3.1,
> men har det problem at min netbank ikke kan køre med SUN's
> JVM.

BEC (som anvendes af mange små-banker) og DanskeBank kører med JRE
1.4.1_01-b01

- Hvis du vil være 1.3.1 kompatibel, kan du kompilere med -target
optionen.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : David Kargo

Dato : 20-01-03 16:23

> BEC (som anvendes af mange små-banker) og DanskeBank kører med JRE
> 1.4.1_01-b01
>
> - Hvis du vil være 1.3.1 kompatibel, kan du kompilere med -target
> optionen.

Jo men jeg kan godt lide min bank

Kan man ikke nøjes med at ændre nogle settings, evt. i registry eller config
filer.
Eller er der mere i det end det?

Fra : The_MaXx

Dato : 20-01-03 17:51

> Jo men jeg kan godt lide min bank
>
> Kan man ikke nøjes med at ændre nogle settings, evt. i registry eller
config
> filer.
> Eller er der mere i det end det?

Som der blev svare lige før kan du når du kompilere giver optionen -target
1.3 med for at kompilere i 1.3 standard. Ved ikke om du specifikt kan sætte
den til 1.3.1 men det vil jeg da tro.

The_MaXx

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-01-03 21:20

David Kargo wrote:

> Jo men jeg kan godt lide min bank

Kan din bank også lide dig?

- Jeg havde problemer med JRE 1.3.x eller også var det 1.4.0 - men da jeg
opgraderede til 1.4.1 forsvandt problemerne. Derfor tænkte jeg, at du måske også
kunne bruge nyeste Sun JVM og bruge "target" optionen, hvis noget skal være
1.3.1-kompatibelt.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 20-01-03 22:13

David Kargo wrote:
> [...]
> JVM.
> Er der en smart måde at skifte mellem forskellige JVM'er, etc.

Hvis du kører windows, kan du i kontrolpanelet bestemme,
om en JVM skal være "slået til" i de forskellige browsere.

Så skal du bare have classpath sat til hvor din 1.3.1 er.
Dette bruger jeg selv, og det virker.

Mvh
Martin

Fra : Anders Biehl

Dato : 22-01-03 08:38

Hej,

Brug absolut path (eller brug et script/bat-fil til at sætte path for den
shell du arbejder i)
(eller brug Eclipse - www.eclipse.org)

eg.

C:\java\min_udviklings_VM\bin\javac

og

C:\java\min_udviklings_VM\bin\java -cp nogetClassPath; minpakke.MitProgram

VH
Anders