Start af fritids firma?
Fra : Lars

Dato : 20-01-03 15:07

Hej ng

Jeg har igennem længere tid haft en hjemmeside, med nogle små
elektronik projekter på, se den her: http://home.worldonline.dk/hifiside/

Af uforklarlige årsager er der rigtig mange der er interesseret i mit
D/A konverter projekt, og jeg har også andre små projekter på
tegne bordet.

Jeg har derfor overvejet at lave nogle professionelle byggesæt som
folk så kan købe og bygge for billige penge. Det hele er en lille
fritidsinteresse, og jeg vil derfor høre jer, om hvor man kan finde regler
om hvordan man kører sådan en lille fritids forretning.

Da det er elektroniske produkter jeg laver, kunne jeg også forestille
mig at der måtte være nogle krav og regler for det, dog kunne jeg
forstille mig at kravene må være små, når det er noget som folk selv
delvist skal lave.

Jeg vil gerne høre alle former for forslag og ideer til hvor jeg skal
finde info og oplysninger om denne type forretning. Jeg har selv søgt
en del omkring på nettet, men jeg synes ikke at kunne finde noget
konkret om denne situation.

Jeg håber at i kan hjælpe mig, på forhånd tak!

Lars Nielsen
larsbnil@tiscali.dk

---
Denne mail er virus fri.

Fra : Bo

Dato : 20-01-03 17:10

"Lars" <lars-nielsen@SPAMFILTERmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde info og oplysninger om denne type forretning. Jeg har selv søgt
> en del omkring på nettet, men jeg synes ikke at kunne finde noget

Meget interessant men der er langt til at jeg kan "elektronikfagtekniker"
Hvis du tænker på momsregistrering, skal du først "ramme" en omsætning på 50.000 kr
Mine højtalere: http://www.hifi4all.dk/tests/sys_audio_3070.asp
Hvad synes du om dem ?

vh bo

Fra : Lars

Dato : 20-01-03 17:38

> Meget interessant men der er langt til at jeg kan "elektronikfagtekniker"

øhh, hvad mener du?

> Hvis du tænker på momsregistrering, skal du først "ramme" en omsætning på 50.000 kr

ok, det ved jeg godt, men , det er nok mere reglerne for
hvad jeg må, med hensyn til salg af et produkt, der skal
vel være noget produkt forsikring??? eller...

> Mine højtalere: http://www.hifi4all.dk/tests/sys_audio_3070.asp
> Hvad synes du om dem ?

fine højttalere

MVH

Lars

"Bo" <bolten@Wofir.dk> skrev i en meddelelse news:b0h70v$4lf$1@sunsite.dk...

> [...]
> Hvis du tænker på momsregistrering, skal du først "ramme" en omsætning på 50.000 kr

---
Denne mail er virus fri.

Fra : Bo

Dato : 20-01-03 17:27

> [...]
> fritidsinteresse, og jeg vil derfor høre jer, om hvor man kan finde regler
> om hvordan man kører sådan en lille fritids forretning.

Hej Lars

Du skal være klar over, at der er mange regler, jeg kender kun at du skal give køber 14
dages returret.
Tænk på hvor meget tid du skal bruge på at "hjælpe" købere igang, de kan nemt ødelægge
noget, og så er det DIG der får skylden og du må levere frit nye varer.
Folk tror at alle kan det der med elektronik, skille PC´ere ad og lave en masse ulykker og
skylden derfor prøver folk altid at sige at varen ikke duede og var defekt, så du må
levere nyt osv.
Mit dit højtaleropgradering, vil mange sige hvis de ødelægger noget, at det igen er dig
der leverede noget defekt og hvad er det så værd ?
Du kan sagtens iværksætte en produktion at byggesæt, men sælg det igennem en forhandler,
så er det ikke dig der skal bruge tid på amatører der ikke kan lodde eller lodder forkert

vh bo

Fra : Lars

Dato : 20-01-03 17:46

> Du skal være klar over, at der er mange regler, jeg kender kun at du skal give køber 14
> dages returret.

ja, netop, men hvor finder jeg disse regler henne?

> Tænk på hvor meget tid du skal bruge på at "hjælpe" købere igang, de kan nemt ødelægge
> noget, og så er det DIG der får skylden og du må levere frit nye varer.

Man kan jo altid se sort på tingene, men så prøver man jo ingenting.

> Folk tror at alle kan det der med elektronik, skille PC´ere ad og lave en masse ulykker og
> skylden derfor prøver folk altid at sige at varen ikke duede og var defekt, så du må
> levere nyt osv.

sådan er det, og det ved jeg skam godt.

> Mit dit højtaleropgradering, vil mange sige hvis de ødelægger noget, at det igen er dig
> der leverede noget defekt og hvad er det så værd ?

øhh, nu har du vidst overfortolket indlægget lige lovlig meget.
Der er ikke nogle af de eksisterende ting på min hjemmeside der skal
sælges, vi snakker proff samle sæt her.

> Du kan sagtens iværksætte en produktion at byggesæt, men sælg det igennem en forhandler,
> så er det ikke dig der skal bruge tid på amatører der ikke kan lodde eller lodder forkert

Men dem vil jeg gerne bruge tid på, det er jo som sagt en fritids interesse
og ikke en levevej.

MVH

Lars

---
Denne mail er virus fri.

Fra : Jimmy

Dato : 20-01-03 21:43

"Lars" <lars-nielsen@SPAMFILTERmail.dk> wrote in message
> [...]
> finde info og oplysninger om denne type forretning. Jeg har selv søgt
> en del omkring på nettet, men jeg synes ikke at kunne finde noget

Jeg ville tage ind til Brinck på Nørrebrogade og snakke med indehaveren
Brinck.

Han laver præcis den slags byggesæt og jeg forestiller mig, at han ikke vil
se dig som en konkurrent og derfor gerne vil hjælpe dig.

Alternativ kan du jo hør eom han vil købe kittet af dig og selv sælge det.

Mvh
Jimmy

Fra : Lars

Dato : 20-01-03 23:14

> Jeg ville tage ind til Brinck på Nørrebrogade og snakke med indehaveren
> Brinck.

Ikke en dårlig ide, problemet er bare at jeg bor i Århus.

> Alternativ kan du jo hør eom han vil købe kittet af dig og selv sælge det.

Jo, det er da en mulighed, men jeg vil helst selv stå for alt selv, ellers bliver
min service bare for ringe.

Men tak for dine svar.

MVH

Lars