CBB lukning af numre trodser aflalte vilkå~
Fra : nilfri [4000]

Dato : 19-01-03 21:15

Mobiltelefonselskabet CBB har i nogle tilfælde lukket numre i strid med
aftalte vilkår - i det mindste efter nogle af vi ramtes opfattelse.

Der er pt. et par tråde i dk.forbruger, der debatterer dette. Jeg kunne godt
tænke mig at høre denne gruppes opfattelse af juraen.

Det gennemgående er, at
*CBB har lukket nummeret, fordi der ikke er blevet indbetalt på
taletidskortet i 6 måneder.
*Abonnenterne afviser at have modtaget de 2 aftalte varselsSMS om lukning,
og CBB vil ikke oplyse hvornår de i givet fald skulle være sendt
*CBB nægter at lade et lukket nummer flytte til andet selskab, før en
genåbningsgebyr på (mindst) 399 kr. er betalt. Et lukket nummer kan ikke
flyttes iflg. CBB.

Mine spørgsmål
1) Er det lovligt at nægte flytning af et - lukket/deaktiveret - nummer, før
et gebyr er blevet betalt. Ingen numres konti har været negative, dvs, der
har ikke været ubetalte regninger etc.
2) Er det i overensstemmelse med aftalte vilkår, når CBB tilsyneladende har
forsømt at sende de 2 SMS-varsler, og under alle omstændigheder afviser at
dokumentere afsendelsen ved fx. at oplyse tidspunkterne?

Med venlig hilsen
Finn

Link til CBBs nuværende vilkår - relevant er fx. paragraf 3:
http://www.cbb.dk/cbb?cmd=terms

Jeg ved ikke hvordan man linker til tråde i en newsgroup (rødme). Men de er
at finde i dk.forbruger
Mobilabonnement opsagt, uden alle betingelser overholdt (10-1-2003)
Uret luk CBB taletid - har andre prøvet (15-1-2003)