søger efter disse spil
Fra : Remo

Dato : 20-01-03 10:30

Hejsa til alle på dk.spil.computer

Jeg sidder med bogen 'Lav din egne Computer Eventyr Med Basic' Skrevet af
Niels Søndergård i 1985.

Nu søger jeg som Sindsyg efter disse spil han levere kildekoderne til i
bogen.

Huset med de ti rum
Det mystiske rumskib
På skattejagt i Amazonlandet
Faraos skat
Mordet i den lukket boks.

Jeg har spurgt inde på forlaget, de kunen ikke hjælpe mig og forfatteren
aner ikke hvor han har dem hende.

Mvh

Remo

Fra : SonofonoS

Dato : 20-01-03 11:58

> Nu søger jeg som Sindsyg efter disse spil han levere kildekoderne til i
> [...]

Det er vel bare at gå igang med at skrive... Så hut jeg hvisker så står
koden i bogen... Happy typing

SonofonoS

Fra : Remo

Dato : 20-01-03 13:03

Det gør de også, 'men man vil jo gerne springe over hvor gæret er lavest'

Fra : SonofonoS

Dato : 20-01-03 13:30

> Det gør de også, 'men man vil jo gerne springe over hvor gæret er lavest'

Hvis du har lånt bogen for at lære at programmere i basic, så er det godd
træning at taste koden ind selv. Hvis du bare bruger copy & paste, så lærer
man ikke så meget. Hvis du derimod har lånt bogen for at spille spillene så
aner jeg ikke hvad du har gang i!

Så gå hellere igang med noget visual basic eller c+ (eller sprog i samme
gren)

SonofonoS

Fra : Remo

Dato : 21-01-03 08:23

Jeg vil bare prøve at spille nogle Danske Adventure spil, i form af grafik
eller tekstbaseret.

mvh

Remo

Fra : Lars Wiberg

Dato : 22-01-03 15:49

On Tue, 21 Jan 2003 08:23:03 +0100, "Remo" <rmo@pc.dk> wrote:

> Jeg vil bare prøve at spille nogle Danske Adventure spil, i form af grafik
> eller tekstbaseret.

Du kunne godt have fået alle spillene af mig, hvis ellers du kunne
gøre mine gamle C64 disketter læsbare igen. De har nemlig ligget i et
fugtigt kælder rum i over 15 år

Hvorfor ikke bare taste dem ind efter bogen? Der er masser af hygge
ved at taste spillene ind og bagefter rette de utallige fejl man altid
laver. Desuden lærer man også en masse af det - hvilket sjovt nok også
er formålet med bogen, ellers kunne man lige så godt korte bogen ned
til en tredjedel og have spillene liggende på en diskette ved siden
af.

--
Lars Wiberg alias Slartibartfast /\ ASCII Ribbon Campaign
http://southend.dk/ \/ No HTML or RTF in mail

Fra : Remo

Dato : 22-01-03 22:39

Hejsa Lars..

Det er korekt, men i den travle tid vi lever i, er der næsten ikke tid til
at programmere spillende mere. for mange sider.

Fra : Thomas Olsen

Dato : 20-01-03 15:09

"Remo" <rmo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Faraos skat
> Mordet i den lukket boks.
>
> Jeg har spurgt inde på forlaget, de kunen ikke hjælpe mig og forfatteren

Jeg har engang i tidernes morgen lavet samtlige af spillene til C64'eren
Nostalgitrip !!

/T

Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-01-03 15:10

Scan dem ind fra bogen..

Fra : Remo

Dato : 22-01-03 08:15

Hejsa Thomas, det var en mulighed, men kan den genkende alt teksten, eller
findes der nogle gode genkendelses programmener.
mvh
Remo

Fra : Svend Emil

Dato : 22-01-03 16:59

> Hejsa Thomas, det var en mulighed, men kan den genkende alt teksten, eller
> findes der nogle gode genkendelses programmener.

Med min scanner fulgte programmet TextBridge Classic (2.0)
Det har dog aldrig fungeret optimalt !!
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Thomas Jensen

Dato : 23-01-03 08:01

"Remo" <rmo@pc.dk> wrote in message
> Hejsa Thomas, det var en mulighed, men kan den genkende alt teksten, eller
> findes der nogle gode genkendelses programmener.
> mvh
> Remo

Der finde nogle gode. Har ikke prøvet det selv for alvor, men
husker navnet OmniPage. Det skulle komme til at stå på skærmen
som en tro kopi af siden man skannede ind. Med billeder, rette typografi
m.v.
OmniPage koster dog vist > 1000. Bebrejd ikke mig hvis det ikke lige
lever op til forventningerne