Årets 1. offroad tur
Fra : Mads Lund

Dato : 20-01-03 11:14

Hvilken dejlig dag det var igår. Perfekt temperatur, ingen frost i jorden og
så 5ha kupperet skov og mark til fri afbenyttelse. Selv om jeg havde støre
abbitioner omkring mit husbyggeri var jeg vist ret let at lokke med. Så
Mikkel gjorde de 2 - 4t yamaha'er klar og så drog vi i skoven.

Og det hele startede i vanlig stil med at jeg skuldertacklede et briketræ så
jeg røg af cyklen. Men en kombination af skulderpanser og et forstærket
kraveben (kva et tidligere brud) gjorde at det kun tog et par minutter før
jeg var klar igen. Næste forhindring var en lille skrænt med et plato
midtvejs. Og jeg må jo nok konstatere at man bliver lidt rusten når man
næsten ikke har kørt i 2 mrd. For jeg havde fudlstændig glemt at man ikke
kan dreje når man svæver i luften. Så det lille hop endte med en forlæns
salto (uden yamaha) og middelsvære skader på det usynlige 3 meter høje træ
der havde stillet sig i vejen for mit fine hop. Naturligvis til stor morskab
for Mikkel. Heldigvis fik jeg skovlen under ham ved en senere passage af en
lille å, for jeg kunne helt uden problemer overbevise ham om at han sagtens
kunne køre gennem åen ved de store sten (som til andres orientering er
glatte som sæbe
Men lidt efter lidt kom der rytme i kørslen, og resten af dagen forløb i
hæsblæsende tempo uden styrt. Og jeg vil godt opfordre alle der får chancen
til at prøve at køre mc ad små skovstier på denne årstid, for oplevelsen af
den klare luft, den smukke natur og andrealin i blodet som sådan en skovtur
giver kan ikke sammenlignes med noget andet. Og når det hele så i vanlig
stil afsluttes med en varm kop kakao og ostemadder kan man ikke forlange
mere.

Men tiden er ikke kun til spas, for på fredag har vi en vigtig detektiv
opgave der skal løses. Der er nemlig nogle sære orange mænd der lusker rundt
og graver en lang slange ned i jorden, og nu har vi fundet den ene ende af
slangen, og ved at følge deres spor må vi kunne finde udaf hvor den kommer
op af jorden igen. At deres spor så minder om en 40 km lang crossbane
betyder blot at vi er nødsaget til at anvende nogle passende redskaber til
efterforskningen.

Mads Lund, med en pæn rød/blå skulder
YZ426, der også kan bruges til at fælde træ'er med

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-01-03 17:15

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse

> [...]
> op af jorden igen. At deres spor så minder om en 40 km lang crossbane
> betyder blot at vi er nødsaget til at anvende nogle passende redskaber til

JÆ VIL MÆ!

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 21-01-03 08:26

> JÆ VIL MÆ!

Det er noteret. Der er samling ved P huset på et tidspunkt fredag
eftermiddag

Mads Lund
WR200 bl.a.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 21-01-03 10:14

Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in article
<MB6X9.9$mS3.4@news.get2net.dk>...

> Det er noteret. Der er samling ved P huset på et tidspunkt fredag
> eftermiddag

jæææ, jeg vil også med... skal lige ha sattet en bagende på wr200en også...

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-01-03 22:42

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> skrev i en meddelelse

> jæææ, jeg vil også med... skal lige ha sattet en bagende på wr200en
også...

Hvor er det P hus iøvrigt?

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 22-01-03 09:41

> Hvor er det P hus iøvrigt?

Bakkevej 13 ca midt i Støvring, ganske som det plejer

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-01-03 23:30

> Bakkevej 13 ca midt i Støvring, ganske som det plejer

Hvorfor hedder det P-huset?

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-01-03 00:09

Claus Rittig wrote:

> "Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse

> Hvorfor hedder det P-huset?

Per?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________

Fra : Søren Lindholt

Dato : 23-01-03 09:57

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
<8uk3g-f11.ln1@vissen.vandhane>...

> Per?

P!
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 23-01-03 11:43

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> wrote in message
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
> [...]

Hvornår starter vi?

Måske vi skulle afslutte turen samme sted, lave lidt mad, sy et par bukser,
spille lidt musik og så kunne vi jo alle sammen få et lille mentalt eftersyn
eftersom psykologen Klara kommer forbi?? Orv, ja og så drikke nogle øl, det
havde jeg nær glemt.

--
Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 23-01-03 11:59

"Per Milborg Pedersen" <per_p@wanadooFJERNDETTE.dk> wrote in message

> [...]
eftersyn
> eftersom psykologen Klara kommer forbi?? Orv, ja og så drikke nogle øl,

Og menuen er også lige bestemt. Det bliver "back to basic" Chili Con Carne.
Hvem medbringer Tequila??

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 23-01-03 12:28

> [...]
> eftersyn
> det

> Og menuen er også lige bestemt. Det bliver "back to basic" Chili Con

Årh, hvad mand. Fruen har sagt OK for musikalske indslag. Motortosser, fat
jeres galopjern og instrumenter. The Overalls skal udvides med en Yamaha
5700 ccm et eller andet.

Fra : Mads Lund

Dato : 23-01-03 13:28

> Årh, hvad mand. Fruen har sagt OK for musikalske indslag. Motortosser, fat
> jeres galopjern og instrumenter. The Overalls skal udvides med en Yamaha
> 5700 ccm et eller andet.

Så må jeg igang med suppe steg og is træningen.

Mads Lund
Med mange forskellige Yamaha ting

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-01-03 18:30

> Så må jeg igang med suppe steg og is træningen.

HIP HIP HURRAAAAAAA!
Jeg tager min fineste sangstemme med, så kan jeg vel være kor?
Og Yamaha'en længes sådan efter noget jort under neglene.

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 23-01-03 13:33

> Og menuen er også lige bestemt. Det bliver "back to basic" Chili Con
Carne.
> Hvem medbringer Tequila??

Hmm, jeg nedlægger protest mod Chili Con Carne. Skal jeg betale 300kr til
dommeren ?

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-01-03 18:31

> Carne.
>
> Hmm, jeg nedlægger protest mod Chili Con Carne. Skal jeg betale 300kr til
> dommeren ?

Jep, enten det eller en flaske Tequila. Den går nemlig så godt til Chili...

Rittig

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 24-01-03 12:44

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in message
> Carne.
>
> Hmm, jeg nedlægger protest mod Chili Con Carne. Skal jeg betale 300kr til
> [...]

Nå, inden vi handler ind så er menuforslag velkomne. Hvad med "sort gryde"
med snaps og stærk kaffe som nogle af de mere alternative ingredienser?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 24-01-03 16:17

> Nå, inden vi handler ind så er menuforslag velkomne. Hvad med "sort
gryde"
> med snaps og stærk kaffe som nogle af de mere alternative
ingredienser?

Hvad består resten af ?

/A - nysgerrig

Fra : Megas

Dato : 25-01-03 04:09

> gryde"
> ingredienser?
>
> Hvad består resten af ?
>
> /A - nysgerrig

Sort Gryde..? Masser af støbejern ;) & ellers: Paprika, oksekød,
grøntsager, bacon, cocktailpølser, babymajs & champignon.. Serveres med
enten ris eller kartoffelmos..

*Megas, wannabe-cheff*

--
Købes:/ 2003 Kawa ZX12, lettet for 30kg,
turbo, lattergas &

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-01-03 16:53

Mads Lund wrote:
> ....snip... mudder... mc....galskab....

Det lyder som go' hygge Bare vent til jeg lige får anskaffet mig noget
offroadkluns (undskyldninger har jeg masser af , så skal jeg nok vise
dig hvad sådan en mtx'er kan ...det er ikke sikkert det er så meget,
med de dame... æhh, blide dæk der sidder på den nu.
Det eneste jeg ellers mangler for at få den i nogenlunde stand er:

Rensning af karburator (de daglige løbeture irriterer mig lidt, desuden
glor folk sådan når man prustende skubber rundt med en mc inde på
Strandvejen).
Skifte simmeringe i forgaflen (den er lidt for oliedryppende gyngehestagtig
nu)
Gøre et eller andet ved bagdæmperen, den er nemlig og ret gyngende synes
jeg.
_Knop_dæk
....og en masse mere

Er der forresten nogen der har nogle tips til billigt offroadudstyr
(knæbeskytter etc.) nyt som brugt?

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R (der bliver skubbet rundt...)_________________________

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-01-03 18:28

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Er der forresten nogen der har nogle tips til billigt offroadudstyr
> (knæbeskytter etc.) nyt som brugt?

Her kan jeg muligvis nok hjælpe lidt, hvis du kan klemme dig ned i mine
størrelser.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-01-03 19:56

Claus Rittig wrote:

> Her kan jeg muligvis nok hjælpe lidt, hvis du kan klemme dig ned i mine
> størrelser.

Hmm, nu er jeg jo ikke helt mikroskopisk, men det lyder da interessant.
Fortæl, fortæl

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-01-03 23:32

> Hmm, nu er jeg jo ikke helt mikroskopisk, men det lyder da interessant.
> Fortæl, fortæl

Nej jeg vil ej. Kig ud, eller lad os sludre om det i klubben en aften.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-01-03 23:19

Claus Rittig wrote:

> Nej jeg vil ej. Kig ud, eller lad os sludre om det i klubben en aften.

Hehe, ok. Det bliver nok næppe nu på torsdag (projekteksamen fredag), men
måske næste uge

Fra : Morten Juel

Dato : 20-01-03 21:02

> så skal jeg nok vise dig hvad sådan en mtx'er kan ...det er ikke
sikkert det er så meget,
Hvis jeg skal komme med en godt råd, så ville det være, fjern dens
termostat, den cykel har en evne til at koge over bare man har det lidt
sjovt ;o( men det er nok ikke noget stort problem lige pt hvor temp er så
langt nede, men da jeg havde en og var på tur i sverige, kogte lortet over
flere gange end jeg nåede at skifte gear ))))

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-01-03 23:34

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> langt nede, men da jeg havde en og var på tur i sverige, kogte lortet over
> flere gange end jeg nåede at skifte gear ))))

Det gør ikke noget, de små cykler vil koge over en gang imellem og det sker
der ikke noget ved. Min DT koger også jævnligt, selv om vinteren (ved race i
moser omkring Arden). Det er først når den holder op med at koge, at det er
et problem - så skal der mere vand på i en fart.

Rittig

Fra : Morten Juel

Dato : 20-01-03 23:41

> [...]
er
> et problem - så skal der mere vand på i en fart.
hehe ja det er jo det der er irriterende, at man kan stå langt ude og mangle
vand ! ;o((

men ud over det så kunne den MTX 125R godt følge med de andre i skoven osv..
den har bare en elendig affjedring, med det er der jo råd for

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-01-03 23:18

Morten Juel wrote:

> sikkert det er så meget,
> Hvis jeg skal komme med en godt råd, så ville det være, fjern dens
> termostat, den cykel har en evne til at koge over bare man har det lidt
> sjovt ;o( ...

Hmm, måske, men min er en '96'er og derfor væsentligt anderledes. Så må jeg
jo håbe på at kølingen også er forbedret

Fra : Morten Juel

Dato : 20-01-03 23:46

> Hmm, måske, men min er en '96'er og derfor væsentligt anderledes. Så må
jeg
> jo håbe på at kølingen også er forbedret
arhh ok, ja mine var midt 80'ere ) så noget må man sq håbe der er sket på
10 år )