dk-svenske priser-suzuki?
Fra : bo-gsx-R

Dato : 19-01-03 21:22

er der nogen der ved hvorfor busa'en er 30.000 kr.
billigere end gsxR1000, i dk. ?
når den er 2000 sv.kr. dyrerer, end gsxR1000, i sverige!!

bo-gsxR

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-01-03 21:25

On Sun, 19 Jan 2003 21:22:08 +0100, "bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> wrote:

>er der nogen der ved hvorfor busa'en er 30.000 kr.
>billigere end gsxR1000, i dk. ?
>når den er 2000 sv.kr. dyrerer, end gsxR1000, i sverige!!

Svaret hedder C. Reinhardt.....

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : bo-gsx-R

Dato : 19-01-03 21:32

> Svaret hedder C. Reinhardt.....

Så er ? om det så er dk's gsxr1k der er dyr eller busa'en
der er billlig......

bo-gsxR

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-01-03 21:38

On Sun, 19 Jan 2003 21:31:55 +0100, "bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> wrote:

>Så er ? om det så er dk's gsxr1k der er dyr eller busa'en
>der er billlig......

Det er nok Busa'en der er "billig",jeg mener at de koster omtrent det
samme de fleste steder. I f.eks US of A er Busa'en også $400 dyrere
end Gixxeren.Men da Busa'en i forvejen er nærmest usælgelig I DK,så
har Reinhardt valgt at holde prisen "kunstigt" lav,akkurat som en
række andre modeller,det har jo altid været deres politik,ikke noget
nyt i det.Lidt tilsvarende problematik omkring Gixxer750'eren og
1000'eren.Sidste år prissat helt tosset tæt,i år forsøgsvis
prisdifferentieret.

Fra : John Jensen

Dato : 19-01-03 21:59

En af grundene til Suzukis altid (næsten) lavere priser end de øvrige
japanere skal jo også findes i at de billige cykler næsten altid er 1-2 år
gamle modeller der er støvet op i et andet land.

Bortset fra dette så tror jeg ikke der er nogen af de andre europæiske lande
hvor cyklerne er billigere end her i DK,
hvis vi kigger på standardprisen her, contra vejl. udsalgspris de andre
steder, det kan så godt være det i de andre lande er muligt at prutte om
prisen, hvad jeg tror vil være så godt som umuligt her i DK.

/ John

Fra : bo-gsx-R

Dato : 19-01-03 22:17

> det kan så godt være det i de andre lande er muligt at prutte om
> prisen, hvad jeg tror vil være så godt som umuligt her i DK.

jep, jeg fik også et chok da jeg engang var i england!
og så at de havde sænket prisen en del, på mod.
der var fra forrige sæson. hvor for gør man ikk det i
dk ((((

bo-gsxR

Fra : Armand

Dato : 19-01-03 00:13

bo-gsx-R <gsx-r@ofir.dk> skrev i en news:b0f4dr$sq8$1@sunsite.dk...

> jep, jeg fik også et chok da jeg engang var i england!
> og så at de havde sænket prisen en del, på mod.
> der var fra forrige sæson. hvor for gør man ikk det i
> dk ((((

Det gør man da også!
Se lige Yamaha's priser på restlager af Fazer 600'eren: De er nede på
hvad den kostede ved introduktionen!!

--
Armand.

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-01-03 00:28

On Sun, 19 Jan 2003 00:13:23 +0100, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Det gør man da også!
>Se lige Yamaha's priser på restlager af Fazer 600'eren: De er nede på
>hvad den kostede ved introduktionen!!

Ja da,den slags eksempler er der tonsvis af.Honda satte f.eks deres
Fireblade ned fra 225.000 til 200.000 - og kaldte det et tilbud i
anledningen af GP sejr nr. 500 - døden skulle jo ha' en årsag .

Fra : bo-gsx-R

Dato : 20-01-03 16:13

> Ja da,den slags eksempler er der tonsvis af.Honda satte f.eks deres
> Fireblade ned fra 225.000 til 200.000 -

jaa, ok. det har i sku nok ret i. Jeg har blot ikke bemærket
det, da alle mc'er alligevel er P"%¤& dyre her i DK.

bo gsxR

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-01-03 16:32

On Mon, 20 Jan 2003 16:13:10 +0100, "bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> wrote:

>jaa, ok. det har i sku nok ret i. Jeg har blot ikke bemærket
>det, da alle mc'er alligevel er P"%¤& dyre her i DK.

Rigtigt,der indtræder efterhånden en vis apati over de sindssyge
priser vi har i DK....Om en cykel koster 200 eller 225 kkr gør
sjældent den store forskel - For dyrt under alle omstændigheder
for noget man måske kun bruger max 6 mdr. om året i godt vejr ...

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 20-01-03 15:06

VTR 1000 SP1 er jo oxo sat ned, efter SP2´eren kom. Det er vel oxo en slags
forrige sæsom vare???

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-01-03 16:29

On Mon, 20 Jan 2003 15:06:09 +0100, "Brian Wendelbo"
<Brian.wX@mail1.stofanet.dk> wrote:

>VTR 1000 SP1 er jo oxo sat ned, efter SP2´eren kom. Det er vel oxo en slags
>forrige sæsom vare???

Fuldstændig rigtigt - endog en ganske voldsom prisnedsættelse (fra 270
til 220 kkr),men det var bare for sent,det skulle den ha' kostet fra
starten så kunne de måske ha' solgt lidt flere og ikke kun den ene,der
i hvert fald sidste år var solgt til indreg.
Samme med SP-2'eren 270.000 er bare for meget for den cykel...

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-01-03 22:14

On Sun, 19 Jan 2003 21:59:19 +0100, "John Jensen"
<John-G-J@Jensen.tdcadsl.dk> wrote:

>En af grundene til Suzukis altid (næsten) lavere priser end de øvrige
>japanere skal jo også findes i at de billige cykler næsten altid er 1-2 år
>gamle modeller der er støvet op i et andet land.

Nogle gange ja,men dog langtfra altid tilfældet.I tilfældet Busa er
det vist allesammen ret gamle modeller (fra 2000) der står tilbage,da
der som sagt omtrent er nul salg i dem mere....

> [...]
>steder, det kan så godt være det i de andre lande er muligt at prutte om
>prisen, hvad jeg tror vil være så godt som umuligt her i DK

Med den indførte lov om tvungen avance i de forskellige led er det da
klart blevet sværere,men Reinhardt's politik har altid været at sælge
cyklerne billigt og reservedelene til noget nær ublu priser.Det er jo
stadig en forhandlingssituation mellem importør og producenten.
Fabrikken kan vel også godt se at hvis Suzuki'er kostede det samme
(som de omtrent gør på andre markeder) som de andre mærker ville deres
markedsandel falde drastisk = Mindre salg af dyre reservedele....Det
er ret primitivt i virkeligheden,ikke desto mindre så virker det jo
tilsyneladende

Fra : Richard

Dato : 19-01-03 21:40

bo-gsx-R wrote:
> er der nogen der ved hvorfor busa'en er 30.000 kr.
> billigere end gsxR1000, i dk. ?
> når den er 2000 sv.kr. dyrerer, end gsxR1000, i sverige!!

Forskel i prissætning som en del af markedsføringen; samme kan ses for
de fleste mærker, når du sammenligner deres priser på forskellige markeder.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 19-01-03 23:13

"bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> wrote in message news:b0f173$6um$1@sunsite.dk...
> er der nogen der ved hvorfor busa'en er 30.000 kr.
> billigere end gsxR1000, i dk. ?
> når den er 2000 sv.kr. dyrerer, end gsxR1000, i sverige!!
>
> bo-gsxR

I 2000 studsede jeg over de forskellige prissætninger mellem Suzuki modeller
i Norge og Danmark.

Specielt Busa'en var "billig" i Dk ift. Norge. Min SV650 kostede 90.000 i dk
og 115.000 Norske kroner i No.
mvh Erland

Fra : Rene

Dato : 21-01-03 18:56

> I 2000 studsede jeg over de forskellige prissætninger mellem Suzuki
modeller
> i Norge og Danmark.

Hvis man er ude efter en MC uden afgift, kan det så betale sig at kigge
omkring i nabolandene, og hvor finder man en prissammenligning?

Vh René