Mere hjælp, nu til fortelt
Fra : Henrik Knudsen

Dato : 19-01-03 20:49

hjælpen her i gruppen er jo kanon go så jeg har endu et af mine spørgsmål
jeg vil gerne have mit et nyt brugt fortelt men de skriver alle sammen
skinnemål jeg er ikke klar over hvad det præcis er hvor måler man det henne
og andre vigtige svar til denne kattegori vil jeg utrolig gerne have
evt. ting man skal tjekke når an køber sig et nyt brugt fortelt
Hilsen
Henrik

Fra : Arne Keller

Dato : 19-01-03 21:30

On Sun, 19 Jan 2003 20:49:02 +0100, "Henrik Knudsen"
<sonor75@hotmail.com> wrote:

> [...]
>og andre vigtige svar til denne kattegori vil jeg utrolig gerne have
>evt. ting man skal tjekke når an køber sig et nyt brugt fortelt

Isabella har en masse god info på deres side:
http://www.isabella.net/dk/index.html

Her er en liste over skinnemål/a-mål:
http://www.isabella.net/dk/service/raadogvejledning/tagrynker.html#
--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 19-01-03 21:31

Henrik Knudsen wrote:
> [...]
> måler man det henne og andre vigtige svar til denne kattegori vil jeg
> utrolig gerne have evt. ting man skal tjekke når an køber sig et nyt

Det er simpelthen, målet fra jord til jord over vognen.
se mere her, samt mulighed for at søge efter det.

http://www.isabella.net/dk/service/raadogvejledning/index.html

Billedet i højere hjørne, viser helt præcist hvor man skal måle.

Jan Pedersen
--
Det nemmere at få tilgivelse end tilladelse...
Blomst # 92159636

Fra : Jan Pedersen

Dato : 19-01-03 21:33

Prøver lige igen

http://baser.isabella.net/dk/

Jan Pedersen

Fra : Henrik Knudsen

Dato : 19-01-03 22:13

okey jeg er nu ikke helt med med jeg havde selv tænkt på og bare måle mit
gamle fortelt der hvor jeg køre det på skinnen og så troede jeg det var
skinnemålet... på isabellas hjemmeside var der desværre ikke lige målet på
min campingvogn øv øv øv
man kan ikke måle det gamle fortelt ?

Fra : Jørgen L.

Dato : 19-01-03 22:39

> [...]
> skinnemålet... på isabellas hjemmeside var der desværre ikke lige målet på

Både og, du skal jo måle hele vejen fra jord til jord

__________
| \
|------O-------\
Dog skråt ned bagved også, teltet plejer at være delt op i 25,50,75,00 eks.
950 cm

Hilsen Jørgen

Fra : T. Hartung

Dato : 20-01-03 17:19

"Henrik Knudsen" <sonor75@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>... på isabellas hjemmeside var der desværre ikke lige målet på
> min campingvogn øv øv øv

Der er også en vis margen på A-målet eks. 925 - 975 cm. Det er ikke det helt
store problem, man skal ligger inden for dette spænd. Husk at pladserne
heller ikke altid er plane hvorfor dørsiden kan være "hævet" en del for at
CV er vandret. Det klare teltet også

mvh
T. Hartung

Fra : Jan Pedersen

Dato : 20-01-03 18:05

Henrik Knudsen wrote:
> [...]
> mit gamle fortelt der hvor jeg køre det på skinnen og så troede jeg
> det var skinnemålet... på isabellas hjemmeside var der desværre ikke

Hvem har lavet det gamle telt ?

Isabella stempelet A-målet i højere hjørne af teltet, men i hvor mange år
ved jeg ikke, det kan også ske at stå på telt posen.

Jan Pedersen

Fra : PHK

Dato : 20-01-03 10:36

> [...]

> jeg vil gerne have mit et nyt brugt fortelt men de skriver alle sammen
> skinnemål jeg er ikke klar over hvad det præcis er hvor måler man det

Hvis du nu skrev nøjagtigt hvilken type campingvogn du har - så kan det være
der er en her der har en campingvogn magen til - og som lige kender
skinnemålet ...

--
_
|_|

Fra : Henrik Knudsen

Dato : 20-01-03 20:54

> Hvis du nu skrev nøjagtigt hvilken type campingvogn du har - så kan det
være
> der er en her der har en campingvogn magen til - og som lige kender
> skinnemålet ...

Jeg har tjekket min registreringsattest der står kun Wilk campingvogn jeg
ved den er 5.60 meter lang og er en årgang 79er
men der står også følgende nummer: 5094000101 under mærkekode har det noget
og gøre med hvad for en campingvogn det er ???

Fra : PHK

Dato : 20-01-03 21:22

> [...]
noget
> og gøre med hvad for en campingvogn det er ???

Nahh, det er nærmere et stelnummer ...

Træk en snor op igennem teltskinnet og mål snoren bagefter ...

--
_
|_|

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 20-01-03 10:51

> [...]
> og andre vigtige svar til denne kattegori vil jeg utrolig gerne have
> evt. ting man skal tjekke når an køber sig et nyt brugt fortelt

Prøv at kigge her http://www.campingstuff.dk/html/div/amaal.php der er er
tegnet og fortalt.

mvh
heine hvidberg