Fonte i iMovie
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-03-01 14:01

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor fontene i panelerne iMovie
2.0.1 DK ændre sig. Umiddelbart ser det ud som om programmet hænger
sammen med kontrolpanelet "udseende", men jeg har ikke kunnet find nogen
systematik i det.

Det giver bl.a. problemer med at det sidste af teksten på div. knapper
er klippet, samt at tidskoderne på div. klip også er klippet.

/Martin

Fra : Jesper

Dato : 10-03-01 15:53

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> [...]
>
> Det giver bl.a. problemer med at det sidste af teksten på div. knapper
> er klippet, samt at tidskoderne på div. klip også er klippet.

di bruger OS 9.1 - ik'? Jeg havde samme problem, men en opdatering til
version 2.0.3 hjalp. Jeg ved dog ikke om opdateringen er kommet på dansk
endnu.

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-03-01 23:07

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> di bruger OS 9.1 - ik'? Jeg havde samme problem, men en opdatering til
> version 2.0.3 hjalp. Jeg ved dog ikke om opdateringen er kommet på dansk
> endnu.

Ja, det er med 9.1, og jeg kan desværre endnu ikke se, at den danske
opdatering er kommet. (Det mest trælse ved det er, at jeg skal give en
demo af programmet for en flok folkeskole-edb-vejledere, og jeg vil
gerne ha' iMovie til at vise sig fra sin bedste side.)

/Martin

Fra : Finn Poulsen

Dato : 11-03-01 09:52

Apple har (stik imod deres eget råd) lagt fontene til Imovie ind i
programmet. Der er en font id. konflikt (Lucida Grande resource # 1024)
med en font som bliver installeret af Microsoft Office 2001 pakken som
hedder Curlz MT som også har id. resource # 1024. Fjern den og installer
Imovie igen. det bedste er at få fat i den rigtige Lucida grande font,
så undgår du prob. i fremtiden, da MacOs vil give nye fonte med samme
id. et nyt id. nr.
vh

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-03-01 12:07

Finn Poulsen <finnpoulsen@cool.dk> wrote:

> [...]
> Imovie igen. det bedste er at få fat i den rigtige Lucida grande font,
> så undgår du prob. i fremtiden, da MacOs vil give nye fonte med samme

Mange tak informationen Finn, det var lige det der skulle til! (Jeg
behøvede endda ikke at installere iMovie igen

Øh, hvordan vidste du iøvrigt, at det var problemet? Er der en Apple TIL
artikel ang. det?

/Martin

Fra : Jesper

Dato : 11-03-01 13:19

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Mange tak informationen Finn, det var lige det der skulle til! (Jeg
> behøvede endda ikke at installere iMovie igen

Ja - det var rart at vide. Det skal dog lige nævnes at opdateringen
åbenbart også løser problemet. I hvert fald har jeg ikke problemet mere.