Kryptering
Fra : Martin S.

Dato : 20-01-03 10:38

Hvordan krypterer jeg min HD?
Og hvor meget ændrer det på systemets ydelse ?

Hilsen Martin

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-01-03 10:50

Hent for eksempel bestcrypt fra http://www.jetico.com/

> Og hvor meget ændrer det på systemets ydelse ?

Det står der også noget om på den side.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 20-01-03 14:30

On Mon, 20 Jan 2003 10:38:05 +0100, Martin S. <goopaemiji@stofanet.dk> wrote:
> Hvordan krypterer jeg min HD?
> Og hvor meget ændrer det på systemets ydelse ?

Operativsystem?

Ja, ydelsen vil falde da du har et lag mere du skal igennem (og det er
nok regnetungt). Er det nok med cold-storage-protection, eller vil du
have mere? Fast-destroy-capabilities med provable deniability, er det
noget du vil have? Eller det nok med plausible deniability?

Hvem skal ikke kunne have adgang? Din søn/kone/datter/hund, politiet,
APG eller NSA? Det skal gøres så dyrt at tilgå dine data at de opgiver
på forhånd og du skal helst ikke kunne presses til at udlevere
informationer der gør data tilgængelige eller?

--
Jesper

Fra : MS

Dato : 21-01-03 15:52

> Operativsystem?

XP

> [...]
> have mere? Fast-destroy-capabilities med provable deniability, er det
> noget du vil have? Eller det nok med plausible deniability?

Jeg kender ikke de begreber du bruger her :)

> [...]
> på forhånd og du skal helst ikke kunne presses til at udlevere
> informationer der gør data tilgængelige eller?

Jeg vil bruge det som en beskyttelse på dokumenter osv. i tilfælde af at min
PC bliver stjålet.

Martin