Excel2000 database
Fra : Casper

Dato : 20-01-03 01:45

Hej
Kan man dette og hvorledes ?

Jeg har 5 sheet med et navngivet databaseområde på hvert sheet. Lad os gøre
det simpelt og sige at det består af 10 rækker og 5 kolonner.

Så vil jeg på et samlesheet nr.6 hente og samle indholdet automatisk ?

--
Med Venlig hilsen
Casper

Fra : Flemming

Dato : 22-01-03 20:17

"Casper" <casper@mail-online.dk.removeme> skrev i en meddelelse
> [...]
> det simpelt og sige at det består af 10 rækker og 5 kolonner.
>
> Så vil jeg på et samlesheet nr.6 hente og samle indholdet automatisk ?

Det kan sikkert gøres på flere måder. Personligt finder jeg, at Excel's
"Pivot Table Report" er utroligt stærke, bl.a. til din opgave.

Du skal vælge "Multiple consolidation ranges", og så anføre hvorledes du
ønsker data konsolideret.

Nu har du ikke angivet mange detaljer om indholdet i de enkelte sheets og
hvorledes du ønsker data præsenteret. Men prøv...

Flemming

Fra : Casper

Dato : 24-01-03 23:37

"Flemming" <flemming@mail.dk> wrote in news:3e2eee22$0$71711
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

Hej og tak for svaret.
Jo jeg kan også godt lide pivottabellerne, men de dur bare ikke til denne
opgave. Dataene skal alene kopiere på denne måde måde:

Fra:
Sheet1!A1:H10
Sheet2!A1:H10
Sheet3!A1:H10

Til:
Sheet4!A30:H10

og denne liste skal så benyttes til dataeksport til finansprogram.

Såfremt man alene har de 3 sheet, så kan man bare lave faste referencer,
men der kommer løvende nye sheets til. Området A1:H10 er navngivet
"Database" i hvert ark, så man burde kunne læse i samtliges arks database
og samle den på sidste ark.

Hører gerne fra en VBA haj med noget kode

MVH

Fra : Flemming

Dato : 26-01-03 00:45

> [...]
>
> Hej og tak for svaret.
> Jo jeg kan også godt lide pivottabellerne, men de dur bare ikke til denne

Hvis du indsætter en ekstra kolonne i hvert sheet (som kan være skjult om
ønskeligt) og som indeholder et unikt id - fx sheetname + række, så kan du
bruge det til identifikation, og så virker en pivot-tabel, medmindre der er
noget i din opgave jeg ikke har fattet.