JSP - links imellem sider !
Fra : Cls

Dato : 20-01-03 10:45

Hej

Jeg er ved at lave en lille JSP side, og har et lille problem.
I korte træk er problemet at jeg har to JSP sider der skal linkes sammen
(bare med et almindelig hyberlink)
Det skal så være sådan at der på en ene side (side1.jsp) skal være to links
som begge henviser til en anden jsp side (side2.jsp). Mit problem er så
bare, hvordan jeg kan se hvilket link der er blevet linket fra ?

Kan man skrivew "side2.jsp?link1" eller sådan noget ?

Jeg har også en bean kørende på siden, men kan ikke lige se hvordan den
måske kunne bruges til noget ?
Måske kunne det laves med en form og knapper, men jeg ville gerne at man
trykkede på et stykke tekst, som et almindelig link !

På forhånd tak !

/Carsten

Fra : Mads Møllegaard

Dato : 20-01-03 10:53

> [...]
> bare, hvordan jeg kan se hvilket link der er blevet linket fra ?
>
> Kan man skrivew "side2.jsp?link1" eller sådan noget ?

hvis du laver 2 links der hedder noget i stil med : side2.jsp?link=1 og
side2.jsp?link=2

så vil du på side 2 kunne lave en String link =
request.getParameter("link");

og link vil så enten være "1" eller "2" alt efter hvilket link der er klikke
på!

Mvh

Mads Møllegaard
www.startout.dk

Fra : Cls

Dato : 20-01-03 17:57

Tak for det !

/Carsten

Fra : Claus Reimer

Dato : 20-01-03 17:46

du kan også finde ud af det via request.getHeader("Referer")

Mvh
Claus

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-01-03 21:16

Claus Reimer wrote:

> du kan også finde ud af det via request.getHeader("Referer")

Læg lige mærke til, at han vil skelne mellem to links på _samme_
side...

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Claus Reimer

Dato : 21-01-03 14:18

ja ok - så er det vist ikke nok med referer